SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hrek Sebastianrl ( news )
Archvum - 2017.

Hamilton fl msodperccel mindenki eltt

2017.03.24. 07:38
Cmkk: hrek
Gyorsabbak, szebbek, de a sorrend egyelre nem vltozott. Lewis Hamilton elssgvel zrult az Ausztrl Nagydj els szabadedzse. A kt Mercedest a Red Bullok s a Ferrarik kvetk.
 
Hivatalosan is elkezddtt ht a 2017-es szgulds! Az Ausztrl Nagydj els szabadedzsn 21 Celsius-fokos hmrsklet, kicsit felhs, de az es fenyegetstl mentes idjrs fogadta a tlen 20 tagra zsugorodott, de az autkat tekintve alaposan megsznesedett meznyt.
 
A kezds eltt a figyelem leginkbb az idn immr rzsaszn valjban elszr alaposabban is szemgyre vehet Force Indira, valamint a Red Bullra irnyult. Utbbi csapatnl nagy krds volt, a tesztek utn milyen jtsokkal ll el – jelentjk, az RB13-as valban megvltozott! Az j vezetszrny mellett j lgterelk kerltek fel az aut oldalra, vagny kinzet vll-lemezek jelentek meg az oldaldoboz eltt, vltozott a lgbemlk mrete, s egy j padllemezt is flszereltek. Max Verstappen nem hazudott, versenygpe a megjuls ellenre is szemreval maradt!
 
A szezonban legelsknt Romain Grosjean volt az els versenyz, aki plyra hajtott, majd a fkhibkkal bajld Esteban Ocont leszmtva mindenki kvette t. Lewis Hamilton mr ekkor panaszkodott a rdin: jelezte, kerkcsere helyett most egy cipcserre lesz szksge…
 
Az els mrt krre j 20 percet kellett vrni. Az jonc Lance Stroll Williamse trte meg a csendet, amely a szuperlgy gumin 1:30,744 msodperces idvel nyitott. Nem sokkal ksbb mr Lewis Hamilton neve llt az els helyen, aki 1:26,478-as idejvel mris j 3,3 msodperccel volt gyorsabb a tavalyi els szabadedzsen futott leggyorsabb krnl (1:29,725). A Mercedesen a szuperlgy gumik voltak ekkor.
 
Az eredmnyek fokozatosan javultak, az esemnyek pedig felgyorsultak. Rvid ideig lthattuk a plya mellett Daniel Ricciardt s Lewis Hamiltont is, megcsodlhattuk, hogyan ficeg a Haas igencsak hajlkony T-szrnya s cpauszonya, majd 35 perc utn Valtteri Bottas egy 1:25,142-es krrel vette t a vezetst. Mgtte Ricciardo s Hamilton 0,4 msodpercen bell volt, Kimi Rikknen pedig gy kerlt 0,8-es htrnyba, hogy Ferrarijn a rivlisokkal ellenttben nem szuperlgy, hanem lgy gumi volt.
 
Amikor eljtt a pluszgumik visszaadsnak ideje, a vezet ngyes mgtt Prez, Massa, Sainz, Grosjean, Hlkenberg s Kvjat sorakozott. Kt versenyznek nem volt mg mrt ideje fltvnl: Ocon a fkproblmk utn egy installcis krig legalbb eljutott, mg Stoffel Vandoorne autja resen, sztszedve vrakozott az emeln. A McLaren htvgje teht nem indult problmamentesen, jllehet Fernando Alonso az edzs felig azrt hiba nlkl teljestett 10 krt, s a 12. helyen llt.
 
Nmi nem ktelez sznet utn a msodik „flidben” vgl Vandoorne s Ocon is megfutotta els kreit. A Mercedesnl ekzben a szerelk lzasan tstnkedtek Hamilton autja krl. A Mercedesrl mr a teszteken is hullottak le darabok a nem elg strapabrra gyrtott padllemezrl, ezttal az oldals lgterelkkel addott gond. Nmi vizsglds s feszegets utn el is kerltek a ragasztk…
 
De ms csapatoknl is addtak nehzsgek. Jolyon Palmer Renault-ja pldul az emeln vrakozott (nem is trt aztn mr vissza az ertvitel hibja miatt), de Rikknen s Vettel autja is resen pihent. A ngyszeres vilgbajnok neve mellett csupn 5 kr llt ekkor, s egszen az utols eltti helyig csszott vissza. A hrek szerint azonban nem technikai hiba htrltatta ket: egyszeren gy reztk, a plya annyira koszos mg, hogy nincs sok rtelme a krzsnek.
 
Az utols flrba lpve Ezstnyilak mr ultralgy gumikat nystltek. Bottas 1:24,803-ra, Hamilton 1:24,220-ra javtott. Mr az els 90 perc sorn kiderlt, ezen a htvgn mris megszlethet az els j krrekord: Sebastian Vettel valaha futott legjobb melbourne-i kre 1:23,5 volt. Nem sokkal ksbb Bottasnak volt egy meleg helyzete: a 12-es kanyarban ltogatta meg a kavicsgyat. Csapattrsa ekzben 10 krs etapot teljestett a lila papucsokon, majd rajtgyakorlata utn mg mindig azokon folytatta a krzst.
 
A ferrarisok az utols negyed rhoz rkezve tntek fel jra a plyn. Rikknen szuperlgy gumin javtott 1:25,3-ra, Vettel kevesebb mint egy tizeddel maradt el tle. Htrnyuk tbb mint 1 msodperc volt a Mercedesszel szemben, a finn radsul 0,2-del elmaradt Bottas korbban futott legjobb szuperlgyas krtl is.
 
Az lmezny sorrendjben vgl mr nem trtnt vltozs. Hamilton j fl msodperces flnyben volt jdonslt csapattrsval szemben, a kt Red Bull kzl Daniel Ricciardo bizonyult gyorsabbnak, mg a Ferrarik Max Verstappenhez hasonlan mr 1 msodpercen kvl voltak. k s a Ferrari azonban mg nem hasznltk az ultralgy abroncsokat.
 
A kzpmeznyt Felipe Massa vezette, aki 0,6 msodpercet adott a 13. helyen zr Lance Strollnak, a legjobb tzbe mg Rosmain Grosjean, Nico Hlkenberg s Sergio Prez kerlt. A McLarenek kzl Fernando Alonso bizonyult a jobbnak, m kzel 3 msodperces htrnnyal csak a 14. helyig jutott. Stoffel Vandoorne ekzben az utols helyen zrt.
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:24,220 22
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:24,803 +0,583 25
3. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:24,886 +0,666 19
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:25,246 +1,026 19
5. Kimi Rikknen Ferrari 1:25,372 +1,152 16
6. Sebastian Vettel Ferrari 1:25,464 +1,244 10
7. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:26,142 +1,922 28
8. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:26,168 +1,948 20
9. Nico Hlkenberg Renault 1:26,183 +1,963 15
10. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:26,276 +2,056 29
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:26,450 +2,230 24
12. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:26,514 +2,294 25
13. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:26,734 +2,514 29
14. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:27,116 +2,896 18
15. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:27,348 +3,128 30
16. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:27,656 +3,436 23
17. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:27,667 +3,447 20
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:28,539 +4,319 22
19. Jolyon Palmer Renault 1:28,585 +4,365 6
20. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:28,695 +4,475 14

Vettel nem tudja, a Ferrari lesz-e az utols csapata

2017.03.23. 18:49
Cmkk: hrek
Sebastian Vettel nem tudja, a Ferrari lesz-e az utols csapata a Forma–1-ben, s a Mercedesszel kapcsolatos pletykkon sem lepdik meg.
 
Mikzben Niki Lauda pr nappal korbban kijelentette, fl sem merlt nluk Sebastian Vettel alkalmazsnak lehetsge, Toto Wolff a hten a Stuttgarter Zeitungnak adott interjja sorn kijelentette, nagy tisztelje a nmetnek, aki szerinte „tkletesen illene a csapatukba”.
 
Br cstrtkn Melbourne-ben a Mercedes sajtsa elrulta, e mondat csak az interjt kszt jsgrval val viccelds kzben hangzott el, Wolff azon kijelentse nagyon is komolynak tnt, amikor azt mondta, bolondok lennnek 2018 kapcsn nem szmtsba venni egy olyan versenyzt, mint Sebastian Vettel.
 
A pletykk szerint ha a Ferrari ve ezttal sem a tervek szerint alakul, a heppenheimi akr el is gondolkodhat a csapatvltson – az egy vre alr Valtteri Bottas helye elmletben megrlhet a szezon vgn. „Megrtem, ha a kvlllk gy ltjk” – kommentlta a hresztelseket Vettel. „Jelenleg azonban egyetlen clom van: a Ferrarival egytt az lre kerlni. Nem hagyom, hogy brmi is eltntortson ettl. Ahhoz, hogy sikeres lgy, minden egyes lpst meg kell tenned. Nincs rvidtett t a sikerhez.”
 
Vettel szerzdse v vgn jr le Maranellval, a hosszabbtsrl pedig mg nem esett sz. „Ez nem problma. A szezon hossz, mg csak mrciust runk, van mg idnk beszlni errl. Megltjuk, mi trtnik. Jelenleg csak az foglalkoztat minket, hogy a plyn a legjobb formnkat hozzuk” – mondta nyugodtan Vettel.
 
Vgl arrl is krdeztk, van-e r esly, hogy a Ferrari lesz plyafutsa utols csapata, m inkbb kikerlte a vlaszadst. „Ezzel a krdssel nem foglalkozom. Szmomra a Ferrari tbb puszta versenycsapatnl, a Ferrari maga a mtosz. Aki ott van, mind gy fogja fel, hogy ott dolgozhat, s sosem gy, hogy ott kell dolgoznia.”
 
Hogy meddig dolgozhat ott, az meg majd idvel gyis kiderl…
 

Vettel: Ez a leggyorsabb aut, amit valaha vezettem

2017.03.23. 18:45
Cmkk: hrek
Sebastian Vettel szoros csatra szmt Kimi Rikknennel, elismeri, hogy javtaniuk kell az idmrkn, s nagyon lvezi az j aut vezetst!
 
Megkezddtt ht az Ausztrl Nagydj htvgje, melyen az egyik legizgalmasabb krdst az jelenti, vajon a tesztidnyt „nyer” Ferrari les helyzetben is mlt kihvja lesz-e a Mercedesnek.
 
Sebastian Vettel a cstrtki sajtnapon kijelentette, nem tekinti eslyesnek magukat. „Egyelre semmi biztosat nem tudunk, rdekes lesz kiderteni, mire jutunk szombaton s vasrnap. Nincs sok rtelme mg azon elmlkedni, ki mennyire j” – fogalmazott.
 
Azt mindenesetre elismerte, elgedett tesztidnykkel. „Tavaly sok minden nem gy alakult, ahogyan remltk. Most sszeszedettek vagyunk, s elgedettek az els eredmnyekkel. Sok kilomtert teljestettnk, az autnk jl viselkedett, s remljk, hogy ez gy is folytatdik. De a teszteken elrt eredmnyeink nem szmtanak most.”
 
A ngyszeres vilgbajnokot szembestettk a tnnyel, a Ferrari 2010 ta mindssze 5 alkalommal nyert idmr edzst. vek ta ez jelenti a csapat gyengepontjt, mely sok esetben cskkentette gyzelmi eslyket is. A tli tesztek azt sugalltk, a vrsk ppen az egykrs temp tern rtek el komoly javulst – Vettel azonban ezt nem kvnta megersteni. „Minden tren javtanunk kell, termszetesen az idmrs teljestmnynkn is, ami fontos a versenyek szempontjbl. Minl elrbb vgznk szombaton, annl jobbak az eslyeid vasrnap. Az utbbi idben nem ment tl jl, de remlem, hogy ez mr ezen a htvgn megvltozik.”
 
A nmet versenyz 2016-ban a vrtnl gyengbb teljestmnyt nyjtott. Mikzben 2015-ben nagy flnnyel mlta fll Kimi Rikknent, a finn tavaly igencsak megszorongatta t a szezon msodik felben. Tbben pedig gy vlik, az j szablyok is kedveznek 2007 bajnoknak.
 
Vettel nem aggdik. „Kimi ellen sosem knny. Tavaly kzelebb voltunk egymshoz, mint az els vben, de valjban sosem volt knny ellene. Ahogy lennie kell, mindketten le akarjuk gyzni a msikat. Most, az v elejn viszont az a legfontosabb, hogy mindketten az ellenfeleink eltt legynk.”
 
Rikknen legyzsben Vettelnek az is segtsgre lehet, ha tavalyi frusztrltsga utn idn jra jobban lvezi majd a versenyzst. Mrpedig a vltozsok egyelre nagyon is felvillanyoztk. „Kijelenthetem, ez a leggyorsabb aut, amit valaha is vezettem. Korbban vrl vre megvolt a norml fejldsi temnk, aztn a technikai szablyzattal folyamatosan lasstottk ezt. Most viszont olyan gyorsak vagyunk a kanyarokban, mint tz ve, s a versenyzknek ez nagy lvezetet jelent” – lelkendezett.
 

Vettel: Ennek senki sem dlhet be

2017.03.23. 18:36
Cmkk: hrek
Sebastian Vettel ugyan hzelgnek tallja az ellenfelek vlemnyt, de nem hagyja megtveszteni magt a Ferrari teszteredmnyei kapcsn.
 
Sok dicsretet kapott a Scuderia a kt barcelonai tesztht alatt. j autja gyorsnak, stabilnak, kiegyenslyozottnak s megbzhatnak bizonyult. A leggyorsabb krket is k futottk, m arrl megoszlanak a vlemnyek, hogy ez mennyiben a vals tempjuk, s mennyiben az egyes csapatok eltr programjainak az eredmnye.
 
Ausztrliba rkezve a hrom lcsapat tagjai mindenesetre folytattk a tesztek alatt megkezdett jtkot: mindegyikk a msikat nevezte favoritnak… „A teszteken j volt a tempjuk, az adatok s a kridk is azt mutatjk, hogy k a leggyorsabbak” – jelentette ki Lewis Hamilton a Ferrarirl. Daniel Ricciardo hozztette: „A Ferrari j tempt diktlt a teszteken, s ha sok pontot tudnak szerezni, a bajnoksg nyltt vlhat.”
 
Sebastian Vettelnek egyszer vlasza van erre. „Sokan dicsrik a Ferrarit, ami kedves tlk. De ennek senki sem dlhet be. Mi a fldn maradunk, a munknkra koncentrlunk. A Mercedes ell lesz, ez nem is krds. Taln megzavarhatjuk ket, de semmilyen eredmnyt nem grhetek. Csak annyit, hogy kemnyen fogunk dolgozni. Idn a jsolgats nehezebb, mint ltalban, mivel minden j. Ktsgem sincs afell, hogy elrelptnk, de hogy ez az elrelps elg nagy lesz-e ahhoz, hogy beleszljunk a bajnoki cm sorsba, azt n magam sem tudom.”
 
„Ha versenyeket nyersz, persze elkezdenek a bajnoksgrl beszlni. De eltte nem. s mg csak mrciust runk. Nem vagyok egy zseni, de szerintem nem is kell annak lenni, hogy tudjuk, mrciusban, prilisban s mjusban, vagyis a bajnoksg els harmadban mg nem igazn kell foglalkoznod a bajnoksggal. Csak versenyrl versenyre haladsz, msz padlgzzal, aztn megltod, mi vr rd. Ha ksbb elegend pontunk lesz, akkor gyis tudni fogjuk, hogy harcban vagyunk a bajnoksgrt. A nyri sznetig viszont nem kell foglalkozni ezzel.”
 
A ngyszeres vilgbajnok csak abban biztos, hogy csapata jobb alapokrl indt, mint egy ve. „Jl alakult a telnk, de ez semmit sem jelent a szezon alakulsa szempontjbl. A legfontosabb, hogy j lbbal keljnk fel a szezon elejn, a tbbi meg majd kialakul. A versengs szempontjbl bizakod vagyok. A szezon hossz lesz, s sok mlik majd azon, ki hogyan tud fejleszteni. Az akkumultorainkat feltltttk, a tli ideredmnyeink viszont nem szabad, hogy megtvesszenek minket. Mg nem lttuk, mire kpesek az ellenfeleink, gy nem lenne helynval eufriba esni.”
 
Szmra is egyrtelm, ki a f eslyes – de nem a Ferrarira gondol. „A Mercedes az elmlt hrom vben rendkvl ers volt. Br vltoztak a szablyok, egy ilyen ers csapat csak j autt pthet az idei vre is. Egyrtelm, ki a favorit.”
 
Vget rt a stagnls
 
Ami az j 2017-es autkat illeti, Vettel mr a tesztek alatt sem titkolta, lelkess tette t a vltozs. A gyorsuls szmra igazi feldlst jelent az elmlt vek utn. „Minden versenyz rl, ha gyorsabb lehet. Mindig j rzs, amikor a tlen rzed, hogy gyorsult az aut, s ezttal nagymrtkben gyorsult. Az elmlt vekben stagnltunk. Nem felttlenl a kridk tekintetben, de egyszeren csak az egyenesekben gyorsultunk, nem a kanyarokban. Most vgre nagyobb a temp a kanyarokban, ami a versenyz szemszgbl j irny.”
 
Abban persze nem biztos, hogy a szurkolk is ugyanannyira lvezni fogjk ezt, mint k. „Ami a versenyeket illeti, nem knny jsolni. Az elzs biztosan nem lesz knnyebb. A gumik tovbb brjk, ami a versenyzk szmra j hr, mivel gyakrabban s hosszabban mehetnk a hatron. Hogy ettl a versenyek jobbak lesznek-e a szurkolk szemszgbl, azt nehz megmondani. Lesznek versenyek, amelyek llegzetellltak lesznek, msok meg taln nem annyira. De ez normlis ebben a sportgban. A fociban sincs mskpp: vannak meccsek, amelyek lebilincselnek, msok meg egy sovny nulla nullt hoznak.”
 

Vettelt ma mr nem bntetnk a Verstappan-szably miatt

2017.03.23. 18:32
Cmkk: hrek
Szabadabb versenyzst, egyszerbb brskodst gr az FIA a 2017-es szezonra, miutn „megszabadult” az gynevezett „Verstappen-szablytl”.
 
Sok vltozs trtnt a Forma–1-ben 2016 ta – az FIA brskodsnak terletn is. A szvetsg a tli sznetben jelentette be, hogy a „Verstappen-szably” kapcsn kapott brlatok utn 2017-tl engedi a versenyzknek a szabadabb csatzst, brik pedig csak abban az esetben avatkoznak kzbe, ha ez felttlenl szksgesnek mutatkozik.
 
Ausztrliban a versenyigazgat, Charlie Whiting elmagyarzta, mit is jelent mindez a gyakorlatban. Pldaknt a tavalyi mexiki esemnyeket emltette. Akkor Max Verstappent csak a leints utn bntettk meg korbbi plyalevgsrt, tovbb Sebastian Vettelt is megfosztottk 3. helytl a leints utn a Daniel Ricciardval val koccansa miatt. A Verstappenrl elnevezett szably utbbi esetben lpett letbe: Austintl az FIA szigoran tiltotta, hogy a versenyzk fkezskor brmilyen mrtkben is irnyt vltsanak.
 
„Ma mr mskpp kezelnnk a helyzetet” – ismerte el Whiting, aki amond, Vettelt ma mr nem bntetnk meg a mexiki manverrt. A nmet ennek kapcsn a sajttjkoztatn meg is jegyezte: „Szvesen visszakapnm a serlegemet…”
 
„Korbban azt mondtuk, hogy minden fktvon trtn irnyvltst vizsglni fogunk” – folytatta Whiting. „Most egyszer a szablyunk: azt a versenyzt vizsgljuk, aki kiszmthatatlanul mozog, indokolatlanul lassan halad, vagy a viselkedsvel veszlyezteti a msik versenyzt. A versenybrknak valamennyi esetnl mrlegelnik kell – mgpedig sajt beltsuk szerint –, hogy veszlyes manverrl volt-e sz.”
 
Mindez mr csak azrt is knnyebbsg a versenyzk szmra, mert a „Verstappen-szably” tavalyi bevezetse utn gyakorlatilag minden fktvon trtnt irnyvlts kapcsn vizsgldtak.
 
Whiting kiemelte, ma mr mskppen viszonyulnak a mexiki esemnyekhez. „Tegnap a brkkal jranztk a vitatott tavalyi eseteket. Nem mennk rszletekbe, de elg rdekes volt. Ma mr mskppen jrnnk el. A csapatok arra krtek minket, legynk sszerbbek, s mindent egy alapszablynak rendeljnk al. Kevesebb vizsglatot akartak.”
 
A versenyigazgat azt azonban hangslyozta, cikzni ettl mg tovbbra sem szabad. „Ez egy msik szably, ez tovbbra sem engedlyezett. A vdekezsnl nem lehet egynl tbbszr irnyt vltani.”
 
Az j irnyelvek a versenyzk mellett a brk dolgt is megknnythetik – Whiting azonban azt nem grte meg, hogy a vizsglatok ennek ksznheten gyorsabban lezajlanak, s hamarabb szletnek dntsek a bntetsekrl. „Nincs konkrt idhatr. De van video-adatbzis, melynek ksznheten a versenybrk azonnal lthatjk a hasonl eseteket, s nem kell az emlkezetkre hagyatkozniuk.”
 
Daniel Ricciardo dvzli a vltozst. „A j hr ebben, hogy kevesebbet kell mrlegelnnk a plyn. Ha rnk hagyjk a dolgot, az csak j lehet, meg fogjuk oldani. Remlhetleg gy revnsot vehetnk, ha nem gy alakulnak a dolgok, ahogyan szeretnnk. n szeretem, ha csak versenyezni kell.”
 
Csapattrsa, Max Verstappen mr a tavaly miatta bevezetett szigortst sem rtette – elmondsa szerint a mostani vltozs sem hat versenyzsi stlusra. „Szmomra ez nem jelent vltozst. Mindig jobb, ha hagyjk az embereket kzdeni egymssal. Errl szl a versenyzs” – nyilatkozta.
 
s hogy mivel vigasztaldhat a mexiki serlegtl megfosztott Vettel? Ricciardo megadta a vlaszt: „Valjban gyis elg kicsi volt.”
 

Vettel nem bvtene

2017.03.23. 18:30
Cmkk: hrek
A piltk rlnnek, ha tovbb bvlne a naptr s tbb futamon vehetnnek rszt a szezon sorn, ugyanakkor a csapattagok miatt nem tartjk felttlenl j tletnek a bvtst. Sebastian Vettel pldul 20 megmrettetsnl hzn meg a hatrt.
 
A kirlykategria j tbbsgi tulajdonosa, a Liberty Media mr a hatalomtvtel eltt megszellztette, a jvben mg tbb F1-es futamot lthatunk (akkoriban 25 megmrettetsrl beszltek), az ltaluk kinevezett sportigazgat, Ross Brawn viszont nemrg felvetette, a csapatok mr nem tudnak megbirkzni egy ilyen hossz szezonnal.
 
A tma az Ausztrl Nagydj sajttjkoztatjn is szba kerlt, a rsztvev piltk pedig nagyjbl azonos vlemnyt fogalmaztak meg a bvts gondolatval kapcsolatban. „Minden a struktrn mlik. A NASCAR-ban krlbell 36 futamot teljestenek, ami sok, viszont nem kell olyan sokat utazni miattuk, hiszen mindet az Egyeslt llamokban tartjk. A lnyeg az, hogyan tudjuk megoldani a logisztikai krdseket” – kezdte gondolatmenett a hazai futamra kszl Daniel Ricciardo.
 
„Nem is tudom. Szeretem a versenyzst. Ha ez egyet jelentene azzal, hogy csak versenyznk, s nem tesztelnk, meg csinlunk egyb dolgokat, akkor taln. Minden esetre szeretek versenyezni, szval majd megltjuk. n nyitott vagyok erre az elkpzelsre” – folytatta az ausztrl.
 
Korbbi csapattrsa, Sebastian Vettel sokkal hatrozottabban foglalt llst. „A 25 szerintem mr nagyon sok. A 20 elg. Nem kell tbb. 16 s 20 kztt lenne a legjobb. Gondoljunk arra, milyen erfesztst kell tennie a csapatnak. Neknk knny. Megrkeznk a kzipoggyszunkkal, elvgezznk a munknkat s el is utazunk. Sok csapattag azonban elg nehz munkt vgez, szval azt hiszem, elg versenynk van” – jelentette ki a ngyszeres bajnok.
 
Noha lnyegben egyetrt ellenfelvel, Lewis Hamilton szerint a csapattagok is rlnnek, ha tbb futamot rendeznnek. „Ha megkrdeznk ket, tbb, vagy kevesebb versenyt akarnak, akkor azt mondank, tbbet. Nehz dolguk van az utazs miatt, de szeretik. Szeretik a versenyzst, de termszetesen otthon is szeretnek lenni. n is szeretek versenyezni, szval nem vagyok ellene.”
 
A hromszoros bajnok rlne, ha klnbz formtum htvgk alkotnk a hosszabb naptrat, az j tulajdonosokat pedig figyelmeztette, azokat a helyszneket kell eltrbe helyeznik, melyeken nagy az rdeklds a futamok irnt. „Vltoztatnak a futamok szerkezetn. Ha mind a 25 ugyanolyan lenne, akkor azt hiszem, az tnyleg sok volna. Ha meg tudnk fszerezni, akkor izgalmasabb lenne. Elg sok lehetsgk van fleg addig, mg vannak orszgok, ahol sokan figyelnek minket. Nincs rtelme olyan helyekre menni, mint Trkorszg volt. A hely gynyr volt, de a verseny irnt nem volt nagy az rdeklds. Csods lenne j hangulat helyeken, nagyszabs esemnyeket tartani” – magyarzta.
 
A negyedik rsztvev, Fernando Alonso kiemelte, egyetrt az eltte szlkkal, majd tett egy sejtelmes, a jvjvel kapcsolatos megjegyzst is. „Mindannyian szeretnk versenyezni, szval szvesen rszt vennnk mg tbb megmrettetsen, de csak nhny v mlva” – szrta oda nevetve, Hamilton pedig ezt hallva megjegyezte: „Majd akkor, amikor mr visszavonultl…”
 

Seb megrkezik Ausztrliba

2017.03.23. 08:39
Cmkk: video

Sajttjkoztat

2017.03.23. 08:37
Cmkk: video

Rajtol az F1-es idny – jdonsgok 2017-ben

2017.03.22. 18:21
Cmkk: hrek
j szezon, j autk, j szablyok – 2017 sok tekintetben a megjuls ve a Forma–1-ben sszeszedtk a legfbb vltozsokat!
 
Vltoz mretek
 
Az aut szlessge 180 cm-rl 200 cm-re ntt.
 
A kocsitest szlessge 140 cm-rl 160 cm-re ntt.
 
Az els szrny szlessge 165 cm-rl 180 cm-re ntt, fellnzetbl deltaformj profilt kapott.
 
A hts szrny szlessge 75-rl 95 cm-re ntt, a korbbi 95 cm helyett mr csak 80 cm magasan van, vglapjai elnyjtott vltak.
 
A szablyvltozsok egyik clja az volt, hogy vonzbb, arnyosabb s agresszvebb tegyk az autk kinzett. Mikzben a kocsitest alapveten nem vltozott radiklisan, a 20 centimterrel megnvelt fesztv, valamint a szrnyak mretnek mdostsa mgis jelents mrtkben befolysolta a kocsik kllemt. A vltozsokra a csapatok tbbsge radsul a tengelytv megnvelsvel reaglt.
 
Nico Hlkenberg tallan jegyezte meg: „Az elz vekhez kpest sokkal jobban nznek ki. Erteljesnek, frfiasnak. A filmes napon ott volt egy tavalyi autnk is a plyn. Hirtelen gy nzett ki emellett, mint egy Forma–3-as aut…”
 
Mirt a cpauszonyok s a T-szrnyak?
 
A cpauszonyok nem szmtanak jdonsgnak a Forma–1-ben, 2008 utn elszeretettel hasznltk ket, a 2010-es vek elejn fknt az F-csatorna miatt. Visszatrsket a szablyvltozsoknak ksznhetjk: mivel alacsonyabbra kerlt a hts szrny, jra rzkenyebb vlt az aut karosszrija ltal keltett turbulens lgramlatokra. A szablyok kimondjk, a hts szrny eltt nem helyezhet el olyan vzszintes szrny, mint amit 2008-ban s eltte hasznltak, gy a mrnkknek egyetlen vlasztsuk maradt: a motorborts meghosszabbtsval, cpauszonnyal rendezni a lgramlatokat.
 
Hasznlatnak tbb elnye is van: segt kiegyenesteni a nem idelis szgben rkez ramlatot, lezrja az utat a motorborts mgtt keresztbe indul leveg eltt, aerodinamikai stabilitst biztost a kanyarokban, s kiegyenltettebb teszi a hts szrny mkdst.
 
A T-szrnyak hasonl clt szolglnak: minimlis leszortert termelnek, sokkal inkbb lgterel hatsukat hasznljk ki a csapatok. E megolds bevetse egy szablypont mdostsnak nem vrt kvetkezmnye. A 3.15.1-es pont a hts tengelyhez s az aut vezrskjhoz viszonytva kijell egy elmleti „dobozt”, amelyen bell szablyozza a kocsitest formjt. A hts tengely eltt hagytak viszont egy szablyozatlan 50 millimteres terletet, mely azonnal magra irnytotta a mrnkk figyelmt. A figyelmetlensgbl megnyl lehetsg kutatsokba, majd a T-szrnyak megalkotsba torkollott.
 
Ross Brawn nyilatkozatai alapjn valsznsthet, hogy a szpsghibt 2018-ra korriglni fogja az FIA, az idei betiltshoz viszont vagy a csapatok egyhang beleegyezsre lenne szksg, vagy arra, hogy a szvetsg veszlyesnek vagy mozg aerodinamikai elemnek nyilvntsa azt.
 
j gumik
 
Az els gumik szlessge 245 millimterrl 305 millimterre ntt.
 
A hts gumik szlessge 325 millimterrl 405 millimterre ntt. 
 
Az els gumik tmege 1, a htsk 1,5 kilogrammal ntt.
 
A Pirelli a korbbinl szlesebb, de tovbbra is 13 colos abroncsokat gyrtott 2017-re, melyek tmrje minimlis mrtkben vltozott. A nagyobb futfellet nagyobb tapadst biztost – az idei gyorsuls nagyjbl fele ennek ksznhet.
 
A versenyzk szemszgbl ennl is fontosabb jdonsg, hogy a gyrt j irnyelveket kvetett, s az eddigi hrzkeny, gyorsan kop, szk mkdsi tartomny abroncsok helyett kemnyebb, tartsabb, nagyobb tartomnyban mkd papucsokkal llt el, melyekkel az eddiginl kemnyebben lehet versenyezni, s egyenletesebb teljestmnyt nyjtanak.
 
A gumiknak nehezebb is vltak, ami fleg a kerkcserk szempontjbl fontos vltozs.
 
Ntt az autk tmege
 
Az autk ssztmegt (zemanyag nlkl) 702-rl 722 kilogrammra nveltk, m miutn idkzben a gumik is nehezebb vltak, az j versenygpek minimumslya 728 kilogramm lett (versenyz nlkl).
 
Helmut Marko szerint ez a vltozs nem ppen elnys. „Tl sokat nyomnak a mai autk. Ez mr teherautszer. Ezzel a tmeggel elvesztik a frgesgket” – panaszkodott a Red Bull tancsadja, aki amond, az idelis tmeg 500-550 kilogramm lenne. „A knnyebb autkat mg nehezebb lenne vezetni.”
 
A mostani rtk rekordot jelent a Forma–1 trtnetben. Utoljra 2014-ben ntt jelents mrtkben az autk tmege: 642-rl 691 kilogrammra. 2015-ben 702 kilogrammra emeltek. 1997-ben mg csak 600 kilogrammnl jrtunk, azaz 120 kilogramm a klnbsg 20 v alatt – igaz, akkoriban mg a versenyz tmegt is beleszmoltk az ssztmegbe.
 
Image and video hosting by TinyPic
 
Tbb zemanyag
 
Az autk megnvekedett lgellenllsa s tmege a fogyasztsra is hatssal van. Emiatt a szablyalkotk az eddigi 100-rl 105 kilogrammra nveltk a versenytv alatt maximlisan felhasznlhat zemanyag mennyisgt. Egyes plykon, s fleg az v els versenyein emiatt okozhat majd nmi fejtrst az zemanyaggal val gazdlkods – a mrnkk a tesztek sorn megllaptottk, az j motorok fogyasztsa nagyobb, mint vrtk. Ez tbb helysznen, gy Ausztrliban, Bahreinben vagy pp Szocsiban a versenyzket „vitorlzs” sprolsra knyszertheti.
 
Eltrltk a mdost pontok rendszert
 
2014-ben mg azzal a cllal vezettk be az gynevezett zsetonokat, hogy megfkezzk az rlt fejlesztst, s ezltal a kltsgeket is. A bonyolult, szurkolk szmra tlthatatlan, a mrnkk szempontjbl pedig tehernek rzett szisztma 2017-tl a mlt. Mindez azt jelenti, hogy a gyrtk szabadon vltoztathatnak erforrsukon a tl folyamn s a szezon alatt is.
 
Br a motorcserk szmt tovbbra is korltozzk, ezen engedmny sszessgben mgis pozitv hatssal brhat: a htrnyban lv gyrtk fejldst s felzrkzst eddig lasstotta a pontrendszer – mostantl ha g a hz, vlogathatnak az oltanyagok kztt…
 
Motorbntetsek 
 
Idn sszesen 4 erforrst hasznlhatnak a versenyzk a 20 htvge alatt. A hat motorkomponens (bels gs motor, turb, MGU-K, MGU-H, energiatrol s vezrl elektronika) tovbbra is cserlgethet, a 4 pldnyon tl pedig az eddigi szisztmnak megfelelen jrnak a rajtbntetsek: az els 5. egysgrt 10, a tovbbi 5. egysgekrt 5-5 rajthelyes htrasorols – majd ugyanezen szisztma szerint a 6., 7., stb. egysgek esetn is.
 
A vltozst ezen a tren az jelenti, hogy az FIA 2017-tl tiltja a komponenshalmozst. Tavaly Spban Lewis Hamiltonnl azrt cserlt tbbszr is teljes hajtegysget a Mercedes, hogy az v htralv rszre legyen elegend komponense a rendszerben. Ezrt mondhatni „tmbstett” bntetst kapott, azaz a rajthelyeket kiszmoltk neki, de lnyegben egy bntetssel megszta: a rajtrcs vgrl indult.
 
A sportszablyzat 23.3. e) pontjt viszont idn jrafogalmaztk: „Ha egy versenyz egy esemnyen egynl tbb bntetst r j elemet kap, a ksbbi esemnyeken csak az utoljra hasznltat vetheti be bntetlenl.”
 
Mindez annyit jelent, hogy a versenyz hiba kapja meg egy htvgn az 5. s 6. erforrst, amennyiben a bntets htvgjn az utbbit hasznlja, az elbbi msik htvgn trtn jbli bevetsrt jra bntetst fog kapni.
 
Vltbntetsek
 
Egy vltnak a szablyok rtelmben tovbbra is 6 egymst kvet versenyhtvgt kell kiszolglnia, a versenyhtvgt ez esetben ugyanakkor szombat reggeltl, a 3. szabadedzstl szmtjk, azaz pntekenknt lehetsges bntetlenl cserlgetni, a szombaton s vasrnap hasznlthoz kpest rgebbi vltt az autba pteni.
 
Amennyiben a szombattl vasrnapig terjed idszakban az elrt 6 htvge lejrta eltt kell vltt cserlni, az rintett versenyzt 5 rajthelyes bntetssel sjtjk. Amennyiben egy versenyz az egyik futamon nem r clba, 6 versenyes peridusa lenullzdik, azaz a kvetkez alkalommal j vltt kaphat, fggetlenl attl, a rgi hny htvgt futott. Ehhez azonban az FIA technikai delegltjnak jvhagysa szksges.
 
Rajtok
 
2017-ben 100%-ig a versenyzn mlik majd a rajtols minsge – grik a mrnkk s maguk a versenyzk is. A legnagyobb vltozst ezen a tren az jelenti, hogy a 2016-ban hasznlt kett helyett mr csak egyetlen kuplungfl ll a rendelkezsre, melynek radsul a funkcija is mdosul. A kuplung a fl behzsval eddig nyitott llsba kerlt, azaz annak pozcija kzvetlenl a kuplung pozcijt szablyozta. Idn a fl llsa ezzel szemben az rkez forgatnyomatk mrtkt hatrozza meg, a mechanizmust pedig egy szoftver vezrli, amely adott nyomatkhoz meghatrozott kuplungllst rendel hozz.
 
Nehezt tnyezknt az FIA mindenfle segtsget elvett a versenyzktl: nem jellhetik ki elzetesen a fogspontot, a flnek pedig linerisan kell mozognia. „Mr nincs fogspont, amelyre r kell engednnk a kuplungot. rezni ugyan a fl ellenllst, de ha teljesen behzzuk, s ha teljesen kiengedjk, akkor is vgig ugyanolyannak rzdik” – magyarzta Pascal Wehrlein.
 
Ennek eredmnye a jval kiszmthatatlanabb rajtokban mutatkozik majd meg, melyeknek ezltal az eddiginl is meghatrozbb lehet a szerepk a versenyek alakulsban. Kivltkpp gy, hogy idn tbb rajtot fogunk ltni, mivel az ess versenyeken a biztonsgi auts fzisokat ll rajtok fogjk kvetni.
 
llrajtos jraindtsok a biztonsgi aut utn
 
Az elmlt vek kritiki utn 2017-tl nem lesznek repl rajtok a biztonsgi aut mgtt eltlttt idszakok utn az esfutamokon. Az ll rajtig megtett krk formcis krknek szmtanak, azaz a versenytvbl nem vonjk le ket.
 
Ha a rossz idjrsi viszonyok miatt kezddik a futam a biztonsgi aut mgtt, valamennyi autra esgumikat kell fltenni.
 
A boxutcbl rajtolk a mezny utn eredhetnek a prbakrk idejn, m ez nem ktelez szmukra. Miutn a biztonsgi aut kimegy, a tbbiek pedig eredeti helyzetknek megfelelen felsorakoznak a rajtrcsra, nekik vissza kell trnik a boxutcba, s onnan nekivgni a futamnak.
 
A biztonsgi aut bentlte alatt s killsakor tilos a kerkcsere. Aki mgis a boxba hajt, bntetst kap: a biztonsgi aut ideje alatt killnak a boxutcbl kell rajtolnia az jraindtsnl, mg a biztonsgi autt a boxba kvetk 10 msodperces „stop and go” bntetst kapnak.
 
Pozcicserre a biztonsgi auts fzisban csak egy esetben van md: ha a versenyz az eredeti rajtsorrendjnek vagy a felvezet krben elfoglalt helynek megfelel pozcit akarja visszavenni. Aki ezt nem teszi meg, a boxutcbl rajtol.
 

Hamilton s Vettel sszeakaszkodhat?

2017.03.22. 18:14
Cmkk: hrek
Nemcsak a tavaly elszenvedett veresg miatti visszavgs motivlja Lewis Hamiltont 2017-ben, Niki Lauda szerint legalbb ilyen fontos szmra, hogy a bajnoki sikerek tekintetben Sebastian Vettel szintjre lpjen. Mi azt remljk, vgre mr nem kizrlag a statisztikk porondjn feszl egymsnak a kt vilgbajnok!
 
Nem tegnap volt, de mg emlkezhetnk a ktsgekkel s elgedetlensggel teli Lewis Hamiltonra, aki mr-mr depresszis hangon elmlkedik azon, hogyan fordulhatott el vele, hogy 2008-as villmgyorsasg bajnoki sikere utn csodajoncbl ki nem teljesedett sztrr, be nem teljestett grett vlt. Utols mclarenes vben, de mg 2013-ban is gyakran hallhattuk t panaszkodni, hogy gy rzi, csak vesztegeti a legjobb veit, mikzben Sebastian Vettel – aki semmikpp sem a mezny legjobbja – van olyan mzlista, hogy v a mezny legkiemelkedbb autja, amellyel sorra aratja knny gyzelmeit…
 
Azta nagyot fordult a vilg – s nem csak azrt, mert Hamilton idkzben mg dominnsabb autba kerlt, mint korbban Vettel. A brit visszatallt a helyesnek vlt tra, kiforrott, kpessgeinek tudatban lv, azokat hasznlni tud versenyzv vlt, mikzben helyrelltotta renomjt, s fokozatosan s tudatosan azz a vilgsztrr alaktotta magt, akinek 2007-es meglepen j bemutatkozsa idejn jsoltk, akiv mr akkor is vlni szeretett volna.
 
Egyvalami azonban mg hibdzik. Br mr tbb gyzelmet szmll, eggyel mg mindig kevesebb vilgbajnoki cme van, mint Vettelnek. s az t jl ismer Niki Lauda szerint ez nagyon is szmt. „Lewis nem is lehetne ennl motivltabb, meg akarja szerezni a negyedik bajnoki cmt. Ezzel utolrn Vettelt. s ennek klns jelentsge lenne szmra” – nyilatkozta az osztrk az Auto Bildnek.
 
Emlkezve arra, mennyire bosszantotta t, hogy 2008 utn Vettel vette t tle a fiatal csodatehetsg szerept, s dnttte sorra a „legfiatalabb” jelzkkel kezdd rekordokat (kezdve mindjrt a minden idk legfiatalabb bajnoka cmmel), Laudnak alighanem igaza van.
 
Annl is inkbb, mert erre maga Hamilton is utalgatott 2015-s „unalmban”. Akkor nagy flnnyel, knnyedn gyzte le Nico Rosberget, s Austin krnykn – mit sem sejtve arrl, hogy mi fog trtnni 2016-ban – tbbszr is reztette, ez gy tl knny feladat szmra, szvesen csatzna mr inkbb Vettellel, hogy megmutathassa, jobb nla, s hogy vgre ne csak az ltala hatrozottan gyengbbnek tartott Rosberg ellen igazolhassa tehetsgt.
 
„Nemrg lttam egy kpet, amelyen Nigel (Mansell) s Ayrton (Senna) kerk a kerk ellen csatzva mentek vgig az egyenesben, mikzben szikrkat szrt az autjuk” – mondta kt ve. „Mr alig vrom, hogy hasonlt ljek t Sebastiannal! Kpzeljk csak el, milyen lenne Bahreinben versenyeznnk gy, ahogy Nicval tettem tavaly (2014), amikor egyms utn cserlgettk a helynket! Nem is lehetne ennl izgalmasabbat elkpzelni!”
 
A mlt v ugyanezen idszakban mg gy tnt, ez valsgg is vlhat, m hamar kiderlt, a Ferrari mg nem rett meg erre az sszecsapsra, a Mercedes pedig mg mindig tl j ahhoz, hogy sor kerlhessen r.
 
Hogy idn lesz-e r esly, azt nem tudhatjuk. Ahogy azt sem vehetjk biztosra, hogy ez puszta prharc lenne, melybe se Valtteri Bottas, se Kimi Rikknen, se a kt Red Bull-tehetsg ne tudna beleszlni. Elg nehz elkpzelni.
 
Egy viszont biztos: az idei v ttje nemcsak az, hogy a csapatfnkk s a szakma jelents rsze ltal favoritnak tekintett Hamilton utolri-e Vettelt, s „hivatalosan” is az aktulis mezny legeredmnyesebbjv vlik, hanem az is, hogy lthatunk-e vgre egy olyan rivalizlst kettejk kztt, amely mr vagy tz ve tart, de eddig szinte mindvgig szrevtlenl zajlott.
 
Br kor- s plyatrsak, br eredmnyeik nagyon hasonlak, s plyafutsuk is mutat prhuzamokat, Hamilton s Vettel kzs F1-es veik sorn valahogy mindig elkerlte egymst. Az els vekben a brit volt nyer csapatban, mg ellenfele nem szmtott tnyeznek a bajnoksgban. Aztn fordult a kocka, a Red Bull vlt verhetetlenn, a McLaren s Hamilton kezdett hanyatlani, hogy aztn 2014-tl szerepet cserljenek.
 
Ez id alatt a plyn viszont megdbbenten ritkn tallkoztak szembe.
 
Hogy nem kereszteztk egyms tjt, az alsbb kategrikban mg azzal volt magyarzhat, hogy Vettel fiatalabb, ezrt mindig lpshtrnyban volt. A legemlkezetesebb csatjukat az F1 eltt a 2005-s F3-as lausitzringi kzdelem jelentette. A kirlykategriban pedig taln a 2012-es austini.
 
Az amerikai versenyt sokig Vettel vezette Red Bulljval, aztn a hajrban a kridk tekintetben kkemny adok-kapok kvetkezett kzte s az t McLarennel ldz Hamilton kztt. Vgl egy kemny, de a DRS ltal meggyalzott elzssel zrult a trtnet: Hamilton nyert, Vettel mit sem tehetett ellene.
 
Ennl a jelenetnl nemcsak az sejlett fel, milyen lehetne egy mig meg nem valsult Vettel-Hamilton bajnoki prharc, de az is kiderlt, mirt nem valsult meg, s mekkora ziccert hagyott ki a Forma–1 a mgttnk hagyott vekben. Tudniillik az F1 sajtos tlszablyozottsgnak (legyen sz akr a csatkat elront DRS-rl, a csapatok kztti erviszonyokat mr a tesztek idejn megdermeszt vkzi fejlesztsekrl vagy az istllkat beszlltk alapjn versenykpessgi kategrikba oszt motorformulrl) valahogy mindig volt kze ahhoz, hogy a jelen e kt meghatroz versenyzje csak tvoli ellenfele volt egymsnak, hogy harcukat leginkbb a statisztikk tern vvtk a versenyplya helyett.
 
Akrhogy is alakul teht kettejk statisztikja, akr meglesz Hamiltonnak a hn htott negyedik, akr nem, mi abban bzunk, 2017 valamennyit taln visszaad neknk az elszalasztott csrtkbl. Tl sok id mr nem lesz r – a fiatalsg hevesen drmbl a kapukon…
 
Ha a Ferrari fel tud nni a feladathoz, garantltan jl fogunk szrakozni. A msort pedig csak mg rdekesebb tenn, hogy a kt bajnokkal egy idben kt patins, si rivlis mrka, a Mercedes s a Ferrari egymsnak feszlne.
 
Hamilton s Vettel a szmok nyelvn:
Hamilton Vettel
32 letkor 29
3 Bajnoki cmek 4
10 Szezonok 10
188 Futamok szma 178
53 Gyzelmek 42
104 Dobog         86
61 Pole pozci 46
105 Els rajtsor 70
31     Leggyorsabb krk 28
2247 Pontok         2108
2990  len megtett krk 2704
 
Fordt


A fordt nem tkletes !

 

 
facebook
 

dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.

Tovbbi informcikrt,s friss hrekrt kvesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban.  1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Esemnynaptr

 

A 2021-es versenynaptr
 
Mjus 23.: Monaci Nagydj, Monte-Carlo
Jnius 6.: Azeri Nagydj, Baku
Jnius 13.: Kanadai Nagydj, Montreal
Jnius 27.: Francia Nagydj, Le Castellet
Jlius 4.: Osztrk Nagydj, Spielberg
Jlius 18.: Brit Nagydj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydj, Szocsi
Oktber 3.: Szingapri Nagydj, Szingapr
Oktber 10.: Japn Nagydj, Szuzuka
Oktber 24.: Egyeslt llamok Nagydja, Austin
Oktber 31.: Mexiki Nagydj, Mexikvros
November 7.: Brazil Nagydj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrl Nagydj, Melbourne
December 5.: Szad-Arbiai Nagydj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydj, Abu-Dzabi
 
Archvum
 

 

lap tetejre

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZG SEBASTIAN VETTEL RAJONGI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem prblok meg ms lenni, mint aki vagyok. Nhny embernek taln tetszik, msoknak lehet, hogy nem. De ez az let. - Sebastian Vettel


Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros