Hrek Sebastianrl ( news ) |
A msodik tesztht elzetes beosztsa2017.03.06. 18:49
Keddtl ngy napon t ismt Barcelonban krz a Forma–1 meznye. Lssuk a csapatok elzetes tesztbeosztst!
Mg ngy napja van a csapatoknak arra, hogy felksztsk alig kt hete bemutatott j autikat a 2017-es F1-es bajnoksg rajtjra. A versenyzknek viszont ppen fele ennyi idejk lesz, hiszen mindannyian osztozni knytelenek csapattrsukkal.
A legnehezebb helyzetben az els teszthetet kihagy Pascal Wehrlein van: neki a keddi lesz a legels tesztnapja a Sauberrel, majd cstrtkn mr vget is r szmra a felkszls, azaz ppen csak megismerkedett a C36-ossal, mr bartkozhat is a gondolattal, hogy hamarosan Ausztrliban versenyez vele.
Ptolnia persze a Toro Rossnak s a McLarennek is lesz mit. Ez a kt csapat teljestette eddig a legkevesebb kilomtert mszaki hibi miatt. A Williamsnl ekzben Lance Stroll balesetei htrltattk a munkt, ami Felipe Massa gyakorlsi lehetsgt is korltozta: a 4. tesztnapon a csapat egyltaln nem is vett rszt, gy a visszatr egyelre egyetlen tesztnapot teljestett. Taln ebbl tanulva dntttek gy a grove-iak, hogy az els kt napot a rutinos brazil kapja.
Ami az istllk eddig ismert (mert vltozsok mr a mlt hten is voltak az elzetes tervekhez kpest) beosztst illeti, a Mercedes tovbbra is valamennyi napjt megosztja versenyzi kztt. E mdszerk eddig remekl bevlt: az ess 4. napot leszmtva versenyzik 4 rba is rendre bele tudtak srteni legalbb egy versenytvot, radsul folyamatosan munkban vannak, gy az autval egytt fejldhetnek.
Pldjukat az elzetes informcik szerint csak a Renault tervezi kvetni: Nico Hlkenberg s Jolyon Palmer a folytatsban Lewis Hamiltonkhoz hasonlan fl-fl napot kapnak munkaadjuktl. A tbbiek velk ellenttben a hagyomnyok tjt jrjk, azaz naponta vltjk versenyziket.
A mrcius 7-n rajtol ngynapos teszt elzetes beosztsa:
Innovatv motorral kszl a Ferrari!2017.03.06. 18:46
Egy j befecskendezsi mdszerrel ksrletezik a Scuderia, mely rvn jelentsen javulhat erforrsnak hatkonysga.
Az olaszok alaposan tdolgoztk 2016-os hajtegysgket, mely az elz szezon ezen szakaszban hiba grt nagy teljestmnyjavulst, megbzhatsgi gondjai miatt vgl nem vltotta be teljesen a hozz fztt remnyeket. Ahogy azt mr megrtuk, a Haas csapatfnke az els tesztht utn igen lelkesen nyilatkozott partnerk j hajtegysgrl, mely szerinte ltvnyos elrelpst jelent. A Motorsport szakrja, Franco Nugnes azonban gy tudja, mindez csupn a kezdet!
Az olasz szerint a vrsk jelenleg is egy radiklisnak mondhat j befecskendezn dolgoznak, melyet az v ksbbi szakaszban terveznek bevetni. E fejleszts jelentsge abban ll, hogy az eddiginl jval pontosabb s hatkonyabb teszi az zemanyag-getst.
Az F1-ben ugyan tiltott az gynevezett ketts befecskendezs, m mindez nem jelenti azt, hogy a motorgyrtk ne ksrleteznnek olyan mdszerekkel, melyekkel hasonl hats rhet el. A Ferrari Nugnes szerint most egy olyan befecskendezt tesztel a prbapadon, amely specilis kialaktsnak ksznheten sokkal preczebben juttatja el az zemanyagot a gyjtgyertyhoz, s amely rvn minimlisra cskken annak az eslye, hogy felesleges zemanyag kerljn az gstrbe.
Mindez br egyszeren hangzik, a folyamat tvolrl sem az. Andy Cowell, a Mercedes motorrszlegnek vezetje v elejn azt nyilatkozta, a jelenlegi motorok fejlesztsnek mg csak nem is ltja a korltait, mivel a gyjtstechnolgiban mg hatalmas lehetsgek vrnak kiaknzsra. E terleten eddig a Mercedes vitte a prmet, m rivlisaik igyekeznek felzrkzni rjuk.
Miutn a versenyen hasznlt zemanyag mennyisgt a szablyok maximum 105 kilogrammban hatrozzk meg, a mrnkk feladata, hogy adott mennyisg zemanyagbl nyerjenek ki minl nagyobb energit. Ez pedig csak egy mdon lehetsges: az zemanyag minden egyes cseppjt a lehet leghasznosabban kell felhasznlniuk, minimlisra cskkentve a flsleget, a fogyasztst, a motor kopst, s maximlisra emelve ezltal a hatkonysgot, a lerszmot s az lettartamot.
A Ferrari j technolgija egyelre mg nem kerlt az j SF70H-ba, Sebastian Vettel s Kimi Rikknen mg hagyomnyos erforrssal krztt az els teszthten – s vrhatan a msodikon is azzal fog. gy tudni, az olaszok csak a szezon sorn, les bevetsen fogjk kiprblni innovatv megoldsukat, mely mr csak azrt is lehet fontos lps, mert az autk idn megntt lgellenllst nem csupn a motor erejvel, de a fogyaszts cskkentsvel is ellenslyozni kell.
2021-ig Marchionne lesz a Ferrari elnke2017.03.06. 18:44
Olasz forrsok szerint mg hossz veket tervez a Ferrari elnki szkben tlteni Sergio Marchionne.
A 64 ves olasz 2014 szn vltotta Luca di Montezemolt a Scuderia ln, s azta prhuzamosan tlti be a Fiat-Chrysler gyvezet igazgati s a Ferrari elnki pozcijt. Sergio Marchionne mr maranelli kinevezsekor elrebocstotta, hogy elbbi szerepkrben csak 2018-ig tervez, s ezt idn v elejn meg is erstette.
Flmerlt a krds, teljes rtk „nyugdjass” akar-e vlni, m az olasz La Gazzetta dello Sport most megtudta, Marchionne legalbb 2021-ig a Ferrari ln fog maradni. A lap egy hivatalos kltsgvetsi dokumentum alapjn dertette ki ezt – valamint azt is, hogy az elnk az elz vben nem kapott fizetst a patins mrktl.
Persze anyagi gondjai ettl nem voltak: a FIAT-tl gy is 10 milli eurs sszeget kapott msik pozcijrt.
Egy Ferrari-dolgozknak kikldtt levlben Marchionne azt rta: „A 2016-os szezont el kell felejteni. De tudom, hogy az j, Mattia Binotto vezette technikai csapatunkkal, Maurizio Arrivabene csapatvezetvel, valamint a kt tehetsges versenyznkkel, Kimi Rikknennel s Sebastian Vettellel minden pozciban a megfelel emberek vannak. A 2017-es v maga az ismeretlen, mivel sok a vltozs. Emiatt nem is jsolgatok. Annyit grhetek, hogy szenvedllyel s elhivatottsggal fogunk harcolni fogunk azrt, hogy visszatrjnk az lre.”
Vettel s a Ferrari a vasrnapot is munkval tlttte2017.03.06. 18:41
A tesztek kztti sznetet is kihasznlta a Ferrari: vasrnap msodik filmes napjukat teljestettk Barcelonban.
A tesztidny msodik hete kedden veszi kezdett a kataln versenyplyn, m a Scuderia addig sem ttlenkedik. Az els teszthetet kveten a csapat Barcelonban maradt, s vasrnap jabb filmes napot teljestett. Ez mr a msodik ilyen napjuk volt, miutn az elst mg autjuk bemutatjnak napjn hasznltk ki sajt tesztplyjukon, Fioranban.
Az SF70H volnjnl vgig Sebastian Vettel lt, aki az olasz Motorsport beszmolja szerint problma nlkl teljestette a maximlisan megengedett 100 kilomteres tvot. Br nem mehetett teljes gzzel, a gyakorlsnak alighanem gy is volt haszna. A szerelcsapat szempontjbl is: a ngyszeres vilgbajnok szmos kerkcsere-gyakorlst is vgrehajtott.
A szablyok rtelmben egy csapatnak egy vben kett filmes nap ll rendelkezsre promcis forgatsok cljra. A Ferrari ezzel mindkt lehetsgt felhasznlta.
Rikknen elssgvel zrult az els barcelonai tesztht2017.03.02. 18:24
Vzen kezdtk, szrazon fejeztk be a zrnapot, s Kimi Rikknen Ferrarijnl senki sem tudott gyorsabb lenni Barcelonban.
Furcsa teszttel zrta a hetet a Forma–1 meznye cstrtkn Barcelonban. A csapatok s a Pirelli megllapodsnak eredmnyekppen a mai gyakorls az esgumik kiprblsrl szlt. A plyt reggel s az ebdsznetben is tartlykocsikkal vizeztk fel, gy mindkt „flid” hasonl koreogrfia szerint alakult: a mezny a kk jells esgumikon kezdett, majd a szrad plyn kztes esgumikra, vgl pedig slickekre vltott.
Tekintve, hogy ez mg csak a negyedik nap az j autkkal, sok rsztvev nem vitte tlzsba a vizes plyn val krzgetst, ltalban akkor volt a legkisebb forgalom a plyn, amikor az a legvizesebb volt. A Pirelli mindazonltal remlhetleg gy is rtkes adatokat gyjttt az elmlt vekben problms es- s kztes esgumik fejlesztshez.
A mai teszten tbb csapat is megrekedt a munkval. A Williams mr reggel jelezte, nem tesztel, mivel Lance Stroll balesete miatt jra kell ptenie autt, melyhez azonban elbb alkatrszeket kell gyrtani. A Toro Rossnl Danyiil Kvjat a nap elejn egyetlen krt teljestett, majd csapata egsz nap motorproblmval bajldott.
Lewis Hamilton pedig azrt maradt kr nlkl, mert a W08-asban elektronikai hiba lpett fel. A brit dlig vrt a megoldsra, majd csapatval megllapodva tvozott a helysznrl. Csapattrsa, Valtteri Bottas mg a sznet eltt tvette tle az autt, majd dlutn a krlmnyekhez kpest intenzv programba kezdett. Nemcsak az esgumikat tesztelte, de autjra egy j toldalkszrny is flkerlt a hts szrny al.
Ami a nap vgeredmnyt illeti, az fkpp a reggel, de mg inkbb a dlutn utols msfl rjnak trtnseit tkrzi. A rsztvevk tbbsge kivrta, mg teljesen felszrad a plya, s ekkor kezdte meg az rdemi munkt.
Kimi Rikknen minden msodik rban az len llt, dleltti ideje sokig szmtott etalonnak. Nem sokkal 17 ra eltt egy rvid idre Max Verstappen vette t a vezetst egy 1:21,8-as krrel, melyet a lgy gumin rt el, m negyed rval ksbb jtt Rikknen, s visszatrt az els helyre. Akkor 1:21,3-as krt j fl rval ksbb 1:20,872-re javtotta, mely a heti legjobb eredmnyt jelentette. A finn ekkor fleg pr krs etapokat teljestett, mikzben a Red Bull kzepesen hosszakat.
Mgttk a tesztet csak j kt rval az jraindts utn kezd Jolyon Palmer zrt, akinek csapattrsa, Nico Hlkenberg a dleltt legszorgalmasabbja volt. A brit nem rt el annyi krt, mint a nmet, m ideje csupn 0,4 msodperccel maradt el korbbi egyni legjobbjtl.
t a nap legszorgalmasabb versenyzje, Romain Grosjean kvette, akit tegnapi nehzsgeik utn mg a vizes plya sem zavart, s btran rtta a krket. Egszen 118-ig jutott, s ma egyedliknt lpte t a 100-as szmot. Legjobb idejt az utols negyedrban futotta meg szuperlgy gumin.
J napja volt a Sauber „helyettesnek”, Antonio Giovinazzinak, aki egyfell megtapasztalhatta, milyen nedves plyn vezetni egy F1-es autt, msfell tbb mint 80 krt tett hozz mg mindig vkonyka kirlykategris rutinjhoz. Az olasz legjobb idejt az ultralgy gumin rte el.
Emltst rdemel Stoffel Vandoorne, aki a nap elejn szintn j tapasztalatokra tehetett szert az F1-es ess vezetsrl, dlutn pedig az ultralgy keverken megfutotta csapata eddigi legjobb krt, 1:22,576 msodperccel.
Valtteri Bottas ugyan most csak a mezny msodik felben zrt, ma is belepakolt tbb mint egy versenytvot az j Ezstnylba.
A tesztidszak ezzel mris a felhez rt. Most ngy nap pihen kvetkezik, mely alatt a csapatok kirtkelhetik a gyjttt adatokat, legyrthatjk j fejlesztseiket, hogy aztn jv keddtl ngy napon t mr az idnynyit Ausztrl Nagydjra kszljenek fel!
A 4. tesztnap vgeredmnye:
1. Kimi Rikknen Ferrari 1:20,872 93 lgy
2. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:21,769 +0,897 85 lgy
3. Jolyon Palmer Renault 1:21,778 +0,906 39 kzepes
4. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:22,309 +1,437 118 szuperlgy
5. Antonio Giovinazzi Sauber-Ferrari 1:22,401 +1,529 84 ultralgy
6. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:22,534 +1,662 82 szuperlgy
7. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:22,576 +1,704 67 ultralgy
8. Valtteri Bottas Mercedes 1:23,443 +2,571 68 lgy
9. Nico Hlkenberg Renault 1:24,974 +4,102 51 lgy
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault id nlkl ------- 1
Vettel s az j autk: Ez bevlt, mint az aszpirin, ami mindent megold!2017.03.02. 18:09
lvezi, hogy nehezebb lett a dolga, a fiziklis kimerlstl pedig egy kicsit sem tart. Sebastian Vettel szerint igazi orvossgknt hatottak a Forma–1-re az j szablyok!
Taln mg emlksznk arra, mirt rtta meg az FIA elnke, Jean Todt Sebastian Vettelt a 2014-es bajnoksg elejn… Az akkor mg a Red Bullt erst versenyz egy bizonyos hrombets szval minstette a szvetsg ltal is tmogatott j motorokat, majd hosszasan ecsetelte, mennyire csaldott, hogy autk helyett valsgos szmtgpeket kell vezetnie, a V12-es sereje helyett pedig mobiltelefonos ktykkel flszerelt halk erforrs hajtja autjt.
Persze akkor ppen csapata sem volt j passzban, m azt az azta eltelt hrom vben sosem titkolta, igenis visszasrja a rgi szebb idket.
Nos, ezen elzmnyek utn krdeztk meg szerdai tesztnapja vgn az azta mr vrsbe ltz nmetet, mi a vlemnye a 2017-es autkrl. Nem meglep, hogy a gyorsuls egyenesen felvillanyozta t. „A versenyz szemszgbl nzve sokkal jobb minden tren! A fkezs jobb, a kanyarods jobb, nagyobb a tapads, s mg a lass kanyarokban, ahol nincs akkora hatsa a leszorternek, is jobban tapad az aut a szles gumiknak ksznheten. Ez bevlt, mint az aszpirin, ami mindent megold! Ez egy ms llatfaj, nem lehet a 2016-oshoz hasonltani. Egy msfajta bestia” – llaptotta meg elgedetten.
Azt persze kiemelte, azrt mg szokatlan neki az j helyzet. „Mint a vltozsok utn mindig, most is muszj hozzszokni. Az aut elg szlesnek hat. Amikor valakit kvetsz, mskpp viselkedik. Szerintem gyorsan hozzszokunk ehhez. Ami az eszttikumot illeti, ez egy elrelps. A szles gumik kapcsn mindenki azt mondja, hogy ennek gy is kell kinznie.”
Vettel azt sem bnja, hogy a msodpercekkel jobb kridkrt tbbet kell izzadniuk. St! pldul nem rt egyet honfitrsa, Nico Rosberg dleltti kijelentsvel, s nem rzi gy, hogy idn „lesz versenyz, aki a fradtsg miatt veszt el gyzelmeket”. „Nem tudom elkpzelni. Gyorsan hozzszokunk a nagyobb erhatsokhoz. Nem hinnm, hogy ez olyan nagy gond lesz. Kzel tz ve mg ennl is gyorsabban mentnk, s akkoriban is mindenki boldogult. Minden versenyz klassznak tallja, hogy jobban odateheti magt. Az autk gy viselkednek, ahogy vrtuk: jval gyorsabbak, a gumik jobban brjk, s kemnyebben nyomhatod velk. Ez j rzs” – llaptotta meg.
gy tnik, Jean Todt most htradlhet.
Vettel: Jobbak a megrzseim, mint egy ve2017.03.01. 19:22
Sebastian Vettel a hten elszr rtkelte az j SF70H teljestmnyt.
Vgre nyilatkoz(hat)ott egy Ferrari-versenyz! Sebastian Vettel volt a hallgats megtrje, aki a ht utols tesztnapja vgn llt az jsgrk el. A ngyszeres vilgbajnok igazi maratont futott: 139 krnl csak Lewis Hamilton s Valtteri Bottas teljestett tbbet – egytt.
Mikzben a Ferrari az elmlt napokat a sajttl val elzrkzssal tlttte, a plyn nyjtott produkcija egyre beszdesebb volt. Vettel szerdn a msodik legjobb idvel zrt, m bizonyos szempontbl gy is volt a nap fhse, mivel Valtteri Bottasszal szemben gy volt 0,2 msodperc a htrnya, hogy a finn kettvel lgyabb, azaz gyorsabb keverken futotta idejt.
„Elsre gy fest, az aut mkdik. Nem volt vele jelents problmnk. Ami a teljestmnyt illeti, mg tl korai brmit mondani” – nyilatkozta Vettel. „Mg sok munka ll elttnk, s a csapat nagyon kemnyen dolgozik. Csndes volt a telnk, mert mindenki a lnyegre akart sszpontostani. Ez trtnt a teszten is: prbljuk vgezni a dolgunkat, mert a teendink listja nagyon hossz.”
„J hrom napunk volt. Lehetett volna jobb is, de gy is tisztessges krszmot produkltunk. Nem igazn figyelek msokra. Vgs soron mindenki egy krt vesz figyelembe, de ennl sokkal fontosabb, ami a teljes nap folyamn trtnik. s ezt elg nehz olvasni.”
„Jobbak a megrzseim, mint egy ve. De ez annak is ksznhet, hogy az autk sszessgben gyorsultak, gy lvezetesebb is vezetni ket. Most a legfontosabb, hogy sok krt teljestsnk. Eddig ez egsz jl ment. A lc magasan van, de mi azon vagyunk, hogy tugorjuk.”
A Ferrari napjnak egyetlen szpsghibja volt: pr perccel a leints eltt Vettel a boxutca bejratnl megllt. Ez volt az els alkalom a hrom nap sorn, hogy a vrs aut nem tudott nerbl visszatrni a garzsba. Vezetje nem rult el sokat az esetrl, m szavai azt sugalljk, nem aggdnak tlzottan. „Az aut lekapcsolt. Kiprbltunk valami mst. Rossz idzts” – nyilatkozta szkszavan.
Eddigi eredmnyeiket ltva vannak, akik mris a Mercedes potencilis ellenfelnek tekintik ket. Vettel ilyesmirl hallani sem akar hrom tesztnap utn. A bajnoki eslyeik kapcsn is csak viccel felelt: „Nincs kristlygmbm, csak kt msfajta golym, de azok sokat nem mondanak…” – fogalmazott.
Bottas az len, a Ferrari lellssal, Stroll bukssal zrta a napot2017.03.01. 18:35
Tovbbra is magasan kiemelkedik a meznybl a Mercedes s a Ferrari Barcelonban. Az ltaluk ma futott 1:19-es idk mr zeltt adtak a 2017-es autk gyorsasgbl, m a kt nagy szemtl szembeni sszecsapsa egyelre vrat magra.
Taln nem is csak a vletlen mve, hogy a bajnokcsapat s olasz kihvja eddig rendszerint teljesen eltr programot futott a teszthten – szerdn sem volt mskpp. A Mercedesnl dleltt Valtteri Bottas lt a volnnl, s futotta meg az eddigi idny leggyorsabb barcelonai krt. Az ultralgy gumikon teljestett 1:19, 705 msodperces kre vgl a nap legjobbjnak is bizonyult.
A finn dleltt fleg rvidebb etapokat teljestett, valamennyi igazn gyors keverket prbra tette, emellett pedig ismt hozzpakolt 74 krt eddigi krszmhoz.
Tle mindssze 0,2 msodperccel maradt el a nap vgn Sebastian Vettel. a kettvel kemnyebb, s elmletben lassabb lgy gumin teljestette 1:19,952 msodperces leggyorsabb krt – de a dlutn folyamn. Az sszehasonltst nehezti, hogy addigra a plya llapota javult, a hmrsklet emelkedett, radsul azt sem tudni, melyik csapat mennyi zemanyagot hasznlt. Vettel dlelttjt a kzepes keverken tlttte, akkor emiatt Bottashoz volt nehz viszonytani t – dlutn pedig az neheztette a helyzetet, hogy Lewis Hamilton versenyszimulcit futott (igaz, azt piros zszlk szaktottk flbe).
A brit ennek ksznheten nem is jutott elrbb a 7. helynl, m neve mell kzel 100 kr kerlt – ennl tbbet mg nem teljestett idn.
Elmondhat, az eddigi tesztht taln legproduktvabb napjn vannak tl a csapatok. Mikzben az elz kt napon tbben is hossz kihagysra knyszerltek ilyen-olyan problmk miatt, addig ma a teljes napot futk kzl senki sem maradt 50 kr alatt. Sebastian Vettel volt az egyni rekorder a maga 139 forduljval, mg csapatknt a Mercedes volt utolrhetetlen 170 krrel.
Hibk persze most is voltak. Ngy piros zszlt is rt. Dleltt Jolyon Palmer prdlt meg s ragadt a kavicsgyban Renautl-jval, dlutn pedig Carlos Sainz jrt hasonlkppen a Toro Rossval. A spanyol nem sokkal 16 ra utn a 4-es kanyar bukterben szllt ki autjbl. Az jraindts utn aztn egybl jtt a harmadik megszakts is: Lance Stroll Williamse a falnak is nekicsapdott az 5-snl, gy a csapatnak sorozatban msodik napjt kellett id eltt befejeznie a 18 ves kanadai miatt.
A negyedik piros zszl Sebastian Vettel nevhez fzdik. A Ferrari az utols tz percben a boxutca bejratnl llt meg. A plyabrknak kellett betolniuk. Ez volt az els fennakads a Scuderinl, m nem vennnk mrget r, hogy nem volt benne tudatossg. A csapatok a tesztnapok vgn elszeretettel feszegetik a hatrokat az zemanyag-mennyisg tern…
Mszaki gondokbl is kijutott a napra. Romain Grosjean a nap els felnek jelents rszt tlttte a garzsban; a Force India tartalkja, Alfonso Celis pedig dlutn tnt el hossz idre, mivel tovbb htrltatta ket kipufog-problmjuk. Kedden ugyan jat szereltek fel autjukra, egyelre egyik vltozat sem szuperlt tkletesen.
Hasonl hibt a Red Bullnak is volt a nap vgn. Daniel Ricciardo dlutn csak keveset volt a plyn emiatt. Harmadik helyt viszont gy is megrizte. Autja a hrek szerint stabilnak mutatkozik a kanyarokban, a Renault-motor hangja viszont azt sugallja, a francia gyrt mg nem engedte ki a szellemet a palackbl.
J napot zrt a Sauber, amely a tegnapi elvesztegetett dleltt utn ma Marcus Ericssonnal bven 100 kr fltt teljestett. A svd dleltt idmrs szimulcikat futott a leglgyabb keverkeken, dlutn pedig hosszabb etapokat.
A McLaren ilyen messze mg nem jutott, m az elz kt problms nap utn dt volt ltni, hogy Fernando Alonso bven tlszrnyalta az egy versenytvot. 1:22,5-s ideredmnye mr kevsb szvdert, m a Honda a hrek szerint ma vatos zemmdba kapcsolt, s motorjt kmlve engedte csak krzni a wokingiakat.
A Toro Rosso gyengbb napot zrt. Danyiil Kvjat s Carlos Sainz is el-eltnt a nap folyamn, a spanyol radsul lellsa utn mr nem folytatta a krgyjtst. Mindketten a lista vgn zrtak, csak Celis keldtt be kzjk.
A teszt cstrtkn zrnapjhoz rkezik. A csapatokra holnap azonban az eddigitl eltr munka vr: a Pirelli esgumijait fogjk tesztelni a mestersgesen fellocsolt plyn. Mr ha az idjrs meg nem sznja a spanyol szervezket…
A 3. tesztnap vgeredmnye:
1. Valtteri Bottas Mercedes 1:19,705 75 ultralgy
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:19,952 +0,247 139 lgy
3. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:21,153 +1,448 70 lgy
4. Jolyon Palmer Renault 1:21,396 +1,691 51 lgy
5. Nico Hlkenberg Renault 1:21,791 +2,086 42 lgy
6. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:21,824 +2,119 126 szuperlgy
7. Lewis Hamilton Mercedes 1:22,090 +2,385 95 lgy
8. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:22,118 +2,413 56 szuperlgy
9. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:22,351 +2,646 98 lgy
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:22,598 +2,893 72 ultralgy
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:23,540 +3,835 32 kzepes
12. Alfonso Celis Jr. Force India-Mercedes 1:23,568 +3,863 71 ultralgy
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:23,952 +4,247 31 kzepes
A volt tervezt a plya szlrl a Ferrari gyzte meg leginkbb2017.03.01. 18:32
Hiba futott jobb idt a hivatalos barcelonai idmrs cscsnl is ma dleltt a Mercedes, a plya szln figyel Gary Andersonra a Ferrari tette a legnagyobb hatst. s a rivlis is elismeren beszlt a vrskrl.
A Jordan-csapat korbbi technikai igazgatja az elmlt vekben sokszor volt kritikus a Ferrarival. Gyakran brlta a csapat tervezsi filozfijt, a Mercedeshez vagy a Red Bullhoz kpest mutatott kevesebb kreativitst. Idn viszont eddig szinte csak jt rt vagy mondott a vrsk j gprl.
Mr a bemutatt kveten is azt mondta, tetszik neki az ersen alvgott oldaldobozokkal, klnleges lgbemlkkel flszerelt SF70H, s amita a plyn is ltta, csak mg jobb vlemnnyel van rla. Szerda dleltt tbb kanyarhoz is kistlt, hogy szemgyre vegye az autkat, s hiba ment 1:19,7-es idt Valtteri Bottas, mgis Sebastian Vettelt ltta a legjobbnak.
„Mario Andretti azt szokta mondogatni, hogy a szvhats Lotus 79 gy tapadt az tra, mintha odafestettk volna. Nos, a kettes s a hrmas kanyarnl figyelve szmomra a Mercedes s a Ferrari tnik olyannak, mintha az tra festettk volna ket. De szerintem a Ferrari hasznlt jobb alapozt. Nagyon jnak tnik, rendkvl kiegyenslyozottnak” – rta mg a korai rkban.
Vlemnyn a trtnsek sem vltoztattak. „Tudom, hogy a Mercedes mr betrt az 1:19-es tartomnyba a szuperlgyon, de a kilences kanyarbl szemllve szmomra mg mindig a kzepes gumival 1:21-es idket fut Ferrari tnik a leglenygzbbnek. Egyszeren stabilnak s kiegyenslyozottnak tnik.”
A sznetben vgl sszegezte is tapasztalatait. „Dleltt nzeldve a Ferrari minden kanyarban jnak tnt, amelyben nztem. Amikor a Mercedes gyors krkn volt az j gumikon, szintn jnak tnt, de amikor hosszabb etapokat teljestett, illetve lgyabb gumikon, egy kicsit nyugtalannak, kicsit inogott is. A Mercedes alulkormnyzottabb a Ferrarinl, mert az elfordulsnl extra mrtkben mozdul el a kormny. Szerintem a Ferrarinak jobb az eleje, ami tkletes, ha j gumikat teszel fl, mivel ilyenkor j els tengely kell a j kridhz.”
Mindez persze nem jelenti automatikusan, hogy ez a kt csapat a topfavorit 2017-ben. Azt beszlik, a Red Bull egyelre csak egy alapautval krz, a kvetkez hten komoly vltozsokon megy keresztl. Anderson elmondsa szerint radsul mg vatos is. „Nem rzem gy, hogy a Renault-motort teljes ern hasznlnk. A Red Bull, a Toro Rosso s a gyri Renault halkabb, nyugodtabb, mint a tbbi motor. Mg a Hondnl is. Lehet, hogy a motor karaktern mlik, de nem hinnm, hogy gy lenne, mert a hang a fordulatszmon mlik. Nekem gy tnik, tlk ennl mg tbbre szmthatunk – a motor tekintetben mindenkpp.”
Mindez persze nem cskkenti a Ferrari rdemeit: autjuk eddig gyors s megbzhat volt. s ezt a Mercedesnl is elismerik. Mg akkor is, ha Mark Ellis teljestmnymrnk szerint egyelre nehz sszehasonltani ket az Ezstnyllal. „A Ferrari mindkt napon nagyon gyors volt, mindkt versenyzjvel. Fleg egy krn. Nekem gy tnik, inkbb az egykrs tempjukra koncentrlnak, mikzben mi inkbb a hossz etapokra. Emiatt is nehz az sszevets. Nem becsljk le egy ellenfelnket sem, s a szablyvltozsokkal tbb ldznk is lehet. Brki okozhat meglepetst” – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak.
„sszessgben eddig nagyon jl alakult szmunkra ez a teszt. Sok krt s kilomtert tettnk meg, s vgigmentnk az eddigi listnkon. Treksznk arra, hogy mg Melbourne eltt minden lehetsges forgatknyvet vgigjtsszunk, hogy felkszljnk elmletben. Emellett az aut alapjain s a gumikon dolgozunk” – avatott be munkjukba a szakember.
Hamarosan vgre a Scuderia is nyilatkozni fog eddigi felkszlsrl. A tervek szerint ma dlutn Sebastian Vettel a hten elszr osztja meg tapasztalatait az j versenyparipjrl.
| |
|
|
|
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Tovbbi informcikrt,s friss hrekrt kvesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptr
Mjus 23.: Monaci Nagydj, Monte-Carlo
Jnius 6.: Azeri Nagydj, Baku
Jnius 13.: Kanadai Nagydj, Montreal
Jnius 27.: Francia Nagydj, Le Castellet
Jlius 4.: Osztrk Nagydj, Spielberg
Jlius 18.: Brit Nagydj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydj, Szocsi
Oktber 3.: Szingapri Nagydj, Szingapr
Oktber 10.: Japn Nagydj, Szuzuka
Oktber 24.: Egyeslt llamok Nagydja, Austin
Oktber 31.: Mexiki Nagydj, Mexikvros
November 7.: Brazil Nagydj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrl Nagydj, Melbourne
December 5.: Szad-Arbiai Nagydj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydj, Abu-Dzabi
| |
|
|