A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) engedélyt adott a Forma–1-es csapatoknak arra, hogy az autók visszapillantó tükreit ezentúl a glórián helyezzék el, amennyiben azon megfelelnek a jelenleg érvényben lévő előírásoknak.
Azonnali hatállyal szigorított a motorvezérlésre vonatkozó szabályán az FIA. A cél, hogy kiküszöböljék a kipufogógázok aerodinamikai előnyszerzésre történő felhasználását. De lehet-e köze ennek a Sebastian Vettel kormányán fölfedezett karhoz?
Egy új elem jelent meg Sebastian Vettel kormányán, ami Kimi Raikkönennél nem tűnt fel - egyelőre csak találgatni lehet, hogy mire jó, de az biztosnak tűnik, hogy menet közben állíthat vele valamit.
Nem tartja igazságosnak Sebastian Vettel, hogy a futamot vezetőknek kedvezőtlen időpontban küldte pályára a biztonsági autót, megalapozva ezzel a vereségüket. Charlie Whiting versenyigazgató reagált a kritikájára.
Vettel a futam után számon is kérte ezt. „A biztonsági autó időzítése Valtteri és az én szempontomból is rossz volt, mert esélyünk sem volt reagálni. És be sem fagyasztotta a sorrendet. Normál esetben egy versenyt ilyenkor úgy fagyasztanak be, hogy egy-kétszer átszeled a biztonsági autós vonalat, de itt egyből ott volt a biztonsági autó. Ezzel tulajdonképpen minket kivettek a versenyből, és esélyünk sem volt dönteni, hogy menjünk-e új gumikért, vagy kint maradjunk” – panaszkodott a négyszeres bajnok.
Elmondása szerint ha akkor küldik be a biztonsági autót, amikor még nem haladt el a boxkijárat előtt, azonnal a szerelőihez siet.
Kiemelte, nem ez volt az első ilyen vitatható eset, amelyben egy élen álló esélyest ellehetetlenítettek, mások kezébe „lökve” a lehetőséget. „2014-ben Magyarországon hasonló eset történt, a biztonsági autó ott is akkor jött ki, amikor az élen álló már elhaladt a boxbejárat mellett” – idézte föl Nico Rosberg pechjét, amely megfosztotta őt az addig biztosnak tűnő sikertől. Érdekesség: ebből akkor is Daniel Ricciardo profitált, aki megnyerte a hungaroringi versenyt.
„Én megértem, hogy ha történik valami, arra azonnal reagálni kell, és nem foglalkozhatsz azzal, hogy hol tartanak az autók egymáshoz képest, de két körön át ott volt a törmelék a pályán, így fél perccel hamarabb is behívhatták volna a biztonsági autót, és akkor mindenki maga dönthetett volna a kiállásról” – érvelt Vettel, hozzátéve, azt összességében jogosnak érezte, hogy a pálya megtisztítása miatt beküldték Bernd Mayländert. „A pályabíróknak kellett adni egy másfél-két perces idősávot, hogy letisztítsák a pályát, De véleményem szerint az nem helyes, hogy úgy küldik be, hogy az megváltoztatja a versenyt.”
Véget ért Sebastian Vettel győzelmi sorozata, de a dobogóról is lemaradt Kínában, köszönhetően a Max Verstappennel való ütközésének. A futam után meglepően higgadtan beszélt a történtekről.
A verseny felénél beküldött biztonsági autóig úgy tűnt, Sebastian Vettel a pályán vívhatja ki a győzelmet Valtteri Bottas ellen, aki kerékcseréjük során előzte meg őt, ám miután ők lecsúsztak az „ingyen” kiállás lehetőségéről, nyilvánvalóvá vált, hogy ez a futam a kereket cserélő Red Bullnak áll.
Vettel egy ideig tartotta pozícióját, aztán tehetetlen volt Daniel Ricciardo ellen, majd érkezett Max Verstappen is, aki viszont nem megelőzte, hanem megforgatta őt a hajtűkanyarban. A holland 10 másodperces büntetést kapott az FIA-tól, utólag elismerte hibáját. Vettel Ferrarija megsérült a koccanásban, aminek következtében Nico Hülkenberg és Fernando Alonso ellen sem volt már esélye, és csak a 8. helyen ért célba.
A futam után egyből Verstappen felé vette az irányt, ahol röviden átbeszélték az esetet. Vettel akkor, és a média előtt is higgadtnak mutatkozott. „Nem láttam őt, csak nagyon későn. Akkor hagytam is neki egy kevés helyet, de nem is akartam ellenállni, mert Daniel esetében is egyértelmű volt számomra, hogy a friss gumikon túl gyorsak. Nem akartam ártani a saját versenyemnek a hátulról érkező miatt, de hibázott, elfékezte. Ez megesik, abban az egyenesben hátszél is volt egész versenyen. Elmérte a helyzetet, és ezzel mindkettőnk versenyének ártott” – nyilatkozta a balesetről a Sky Sportsnak.
A német RTL-nek eközben szinte még védelmébe is vette ellenfelét. „Odajött hozzám, és bocsánatot kért. Szerintem látható volt, hogy ő hibázott. Igaz, hogy az egyenesben gyorsak voltunk, kifékezni pedig nehéz volt, és amikor szélárnyékba kerül az ember, még könnyebb elmérni a távot. Ez mindkettőnk futamát tönkretette, és szerencsénk volt, hogy mindketten folytatni tudtuk.”
Megkérdezték, mit gondol arról, hogy Verstappen mostanság éretlenül, meggondolatlanul viselkedik a pályán, és hogy írható-e kevés tapasztalata számlájára a hiba. „Így is elég versenyt futott már” – felelte. „De az ilyesmi akkor is megeshet veled, ha már háromszáz versenynél jársz. Nem szabad elfeledni, hogy az autóban nehéz megítélni, mi történik. Viszont arra figyelni kell, hogy elkerüld az ütközést. Letörhetett volna a szárny, jöhetett volna egy defekt, és akkor mindkettőnk versenyének annyi. Ilyen szempontból mindketten mázlisták voltunk. Ez van.”
Hozzátette, Verstappen önmagát is megbüntette. „Szerintem ő maga is tudja, hogy ma simán dobogós lehetett volna, és ezt elpuskázta. Ami engem illet, komolyabban is sérülhetett volna az autóm, örülök, hogy egyáltalán folytatni tudtam. Sajnálom, de megyek tovább” – zárta mondandóját és erőltetett mosoly kíséretében.
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában. 1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.
Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel