Toto Wolffnak meggyzdse, hogy a Ferrari korn tekerte fl a motorjt, Sebastian Vettelt meglepn, ha meg tudnk tartani pnteki elnyket.
Sima ketts Ferrari-elssggel zrult a bahreini htvge nyitnapja. Az els Kimi Rikknent s a msodik Sebastian Vettelt csupn 11 ezredmsodperc vlasztotta el egymstl, tempjukat a 3-4. helyen zr Valtteri Bottas s Lewis Hamilton nem tudta tartani. Hiba hasznltak k is szuperlgy gumit, s futottk ugyanazon idsvban legjobb kreiket, a finn 0,563, a brit 0,655 msodperccel lassabb volt. A Red Bullok ekzben kzel 1 msodperccel.
A Ferrari lenne a szahri favorit? Martin Brundle, a Sky Sports szakrtje a plya szlrl figyelve megllaptotta, a vrs autk igen jl fekszenek a kanyarokban. Paul di Resta ekzben gy vlte, Rikknenknek ezttal jobbak az eslyeik, mint kt hete. St, a skt szerint tl nagy ez az elny ahhoz, hogy ne aggassza a Mercedest. „Ebben a sportban nincsenek csodk, nem lehet alapjaiban megvltoztatni a csomagot. Lehet kt-hrom tizedet nyerni, javtani a vezethetsgen, de hat tizedet nem lehet tallni az jszaka. Lehet, hogy mg lesz vltozs, vagy hogy a Mercedes valamit mskppen csinlt, de a Ferrarinak mintha jobban fekdne ez a plya.”
Mieltt brki is a tifosi biztos sikerre kezdene fogadni, a Mercedes csapatvezetje, Toto Wolff azrt elrult egy titkot: mrnkeik szerint a Ferrari a megszokottnl jobban fltekerte motorjt, s ezrt a megszokottnl nagyobb klnbsg... „A Ferrari egszen magas teljestmny motormdban futotta a legjobb kreit. Emiatt nem aggdunk annyira. De ettl mg j krk voltak, s Melbourne utn itt is lthattuk, hogy a csapatok nagyon kzel vannak egymshoz. Emiatt nem igazn tudom megtlni a helyzetet” – fogalmazott.
Azt is elmagyarzta, honnan tud ilyen sokat az ellenfl motorbelltsairl. „Rendelkezsnkre llnak a GPS-adatok, gy kvetni tudunk minden autt. s ha ezeket az adatokat egymsra vettjk, lthat, hogy az egyenesekben sokkal tbb idt nyernek, a kanyarokban viszont semmi sem vltozik. Elg rszletesen ltni ezt, s a mrnkk szmra ebbl egsz jl kiderl, ki mekkora teljestmnyt hasznl, mekkora leszortert s lgellenllst.”
Br Lewis Hamilton cstrtkn megllaptotta, a Ferrari motorer tern mr utolrte a Mercedest, s az idmrs motormdja is egy szinten van az vkkel, Vettel nap vgi rtkelse most mgis inkbb Wolff szavait ersti. „Rendben volt a mai nap, nem voltak problmk. Az egyensllyal nem vagyok teljesen elgedett, lesz mg teendnk. Meglepdnk, ha meg tudnnk tartani a Mercedesszel szemben elnynket” – fogalmazott a ngyszeres bajnok, aki cstrtkn mg azt mondta, 3-4 tizeddel lassabbak a Mercedesnl. „A pntekek csalkk lehetnek, mert mindenki ms programot fut. Szmomra a legfontosabb, hogy sok krt teljestettnk, s hogy az autt most jobbnak reztem, mint az ausztrliai pnteken.”
Vettel mr az els htvgn is elmaradt Rikknen tempjtl, mivel nem volt elgedett autja vezethetsgvel. A harmnia tovbbra sincs meg, de a ktszer 90 percben sokat foglalkoztak az els tengelyes problmjval, s szerinte nem eredmnytelenl. „Az egyensly folyton vltozik. Ausztrliban az elejvel nem voltam elgedett, most kicsit jobb volt a helyzet. A gumik elgg melegszenek, hiba megynk este, a plya gy is meleg marad. De az aut egyenslya vltozik. Ez persze mindenkinl gy van. Sokat csszklunk, s szerintem vasrnap az fog nyerni, aki kevesebbet fog.”
„A rvid s hossz etapokon is tudunk mg javtani, de azt nem tudom, hogy a tbbiekkel mi a helyzet. A hossz etapom rendben volt, de azrt lehetett volna jobb” – rtkelt. Valban lehetett volna. Br a Mercedeseknl teli tankkal is jobbnak bizonyultak, tlagkrk tekintetben ezttal a Red Bullok vittk a prmet.
Sebastian Vettel elgedett a Bahreini Nagydj els napjval: Az aut gyors a sivatagi plyn, de az egyenslyon mg van mit fejleszteni.
"Az abroncsok itt meglehetsen forrak, mg gy is, hogy este megynk, az aszfalt hmrsklete magas maradt. Ez az egyensly vltozsaihoz vezet. Mindez azonban mindenkinl egyforma. Kicsit csszklunk is. Arra tippelek, hogy az nyer, aki vasrnap a legkevesebbet csszkl.
Termszetesen abban remnykednk, hogy szombaton is ell lesznk, de a szabadedzsek idejeibe nem szabad tl sokat belemagyarzni. Az egyensly folyamatosan hullmzott. Ausztrliban az els tengely az els szabadedzseken nem fekdt nekem, de ez ma jobb volt. A hossz etapom is rendben volt, nem tbb. Ami a tbbieket illeti a paddockban, semmit sem tudok mondani. Szmomra egyelre nem teljesen vilgos, hogy a Ferrari hol ll valjban.
A msodik szabadedzs adja vissza a verseny krlmnyeit, vagyis itt mr kiprbltunk nhny dolgot, s mivel mg csak pntek van, gy nagyobb kockzatot vllalhatsz." - Meslt a mai naprl Sebastian.
Tizenegy vvel ezeltt debtlt a Formula-1-ben Sebastian Vettel, tehetsgre hamar felfigyeltek, gyorsan ngyszeres vilgbajnokk is vlt. Mrfldkhz rkezett, jn a 200. nagydj.
Robert Kubica risi, kanadai buksa kellett ahhoz, hogy Sebastian Vettel megmutathassa magt a nagykznsg eltt. Az USA Nagydjra ugyanis helyettest kellett tallnia a BMW istllnak s ez sikerlt is a mindssze tizenkilenc esztends Vettel szemlyben. A fiatal nmet gyorsan lekzdtte lmpalzt s lt a lehetsggel.
Els versenyn azonnal a pontszerz 8. helyen intettk le, amire fel is figyelt a Red Bull. Nhny ht mlva mr a Toro Rosso autjt terelgette, amivel egy vvel ksbb szenzcis futamgyzelmet aratott. 2009-tl felkerlt az anyacsapathoz, ahol risi sikerszria vette kezdett, zsinrban ngy vilgbajnoki cm 2010 s 2013 kztt.
„Elrtem a ktszzadikat, most mr az ember, harminc vesen sokkal tapasztaltabb piltv vlt. Ez nem felttlenl letkor krdse. Ha megnzzk a Formula-1 trtnelmt, Juan Manuel Fangio harminc vesen mg nem is versenyzett. Rszemrl, ha elg gyors valaki, akkor elg ids is s nem lehet tl reg, ha mg elg gyors” – fogalmazott a ngyszeres vilgbajnok nmet.
Negyvennyolc futamgyzelemmel a hta mgtt mi vltozik piltaknt? „Nhny v utn az ember megtanulja kezelni az izgalmat s a nyomst a versenyek eltt, de egy egszsges izgalom a sport rsze, tbbek kztt ppen ezrt szeretem. A mai napig kicsit ideges s izgatott leszek ettl” – tette hozz Vettel.
„A bemutatkozsom? Az egsz dolog nagy meglepetsknt rt. Nem sok idm maradt felkszlni, mert Kubica balesete az azt megelz hten trtnt. De kszen lltam s remekl sszpontostottam. Mindent kihoztam az autbl s boldog voltam, hogy ponttal trhettem haza. Szerencsre, a Red Bull ksbb megadta a lehetsget szmomra, hogy folytathassam az F1-ben” – emlkezett vissza a nmet pilta. Vettel 2015 ta a Ferrari versenyzje s kitnen rzi magt Maranellban.
Sebastian Vettel elismerte, jelents htrnyuk van a Mercedesszel szemben egy krn s versenytempban is. De ez csak pillanatfelvtel.
„A tempt nzve a teszt s els verseny alapjn elg egyrtelm, hogy a Mercedes a leggyorsabb, hrom, ngy tized klnbsggel” – idzi az Autosport Vettelt. „Ezt lttuk a versenyen is: Lewis kontrolllta a tempjt az elejn, ksbb pedig odalpett, amikor kellett neki. Volt mg krid a kezben. Azt hiszem, ez a helyes vlasz. A Mercedes mgtt pedig nagyon szoros a helyzet.”
„Ez a klnbsg ltalnossgban, idmrn s futamon rtend. Azt hiszem, a kvalifikcin a differencia kicsit nagyobbnak tnt, mint amekkornak kellett volna lennie. Egyrtelm, hogy a Q2-ben a Mercedesnek s Lewisnak nem sikerlt sszeraknia a krt, a Q3-ban annl inkbb. Max (Verstappen) s n viszont kisebb hibt kvettnk el a Q3-ban, enlkl szorosabb lehetett volna” – vezette le megltst Vettel.
„Idn jobb autnk van, de mg munkra kell brnunk. Hiszem, hogy benne van a potencil, de fejldnnk kell, s gyorsan fel kell zrkznunk ahhoz, hogy ugyangy a gyzelmekrt harcolhassunk vele, mint a mlt vben nagyon sok alkalommal.”
„Sok okos ember dolgozik nlunk, akik tudjk, hogy mg nem vagyunk elg gyorsak. Minden aprsgra figyelnk, hogy javtsunk a teljestmnyen, az autn, a csapatn. Tudjuk, hogy amink most van, az mg nem elg, a Mercedes mg gyorsabb nlunk.”
„Az embereink motivltak. Tavaly remek vnk volt, de lemaradtunk a bajnoki cmekrl, s az idei autnkon javtottunk. Jobb lett, de mg a megfelel mkdsi tartomnyba kell hoznunk, emellett a tbbiekhez kpest is javtanunk kell. Tisztban vagyunk ezzel, nagyon motivltak vagyunk, meg akarjuk tenni az utols lpst is. Ez lesz a legnehezebb, de mr gnk a vgytl, hogy megtegyk.”
Sebastian Vettel megnyerte a szezonnyitt Ausztrliban, az viszont mg krdses, hogy idn is harcban lesz-e a bajnoki cmrt. A nmet mindenesetre boldog, hogy az olaszoknl versenyezhet.
„Mr gyerekkorom ta emlkszem a Ferrarira, mindig is itt akartam vezetni. Egyszer a csaldommal elmentnk Fioranba, akkor megnzhettem, mi zajlik a sznfalak mgtt. Most, hogy a rszese is lehetek az egsznek, ez a legjobb dolog, ami valaha trtnhetett” – rulta el Vettel, hogy gyerekkori lma vlt valra, amikor a maranelliakhoz igazolt.
Vettel azt is elmondta, meddig szeretne a Formula-1-ben maradni: „Amg kulcsszerepet tlthetek be F1-es versenyzknt a csapatban, a munkmra koncentrlhatok, s segthetem az istllmat. Br gy vlem, hogy minden pilta a csapata rsze, aki klnbsget generlhat, s n is a legjobbamat nyjtom, hogy ez sikerlhessen.”
„Tiszteljk egymst Kimivel. Mindketten szintk vagyunk, s nem rejtegetnk semmit a msik ell. Nincsenek jtszmink egymssal” – vltott arra a tmra, milyen a kapcsolata csapattrsval, Kimi Raikknennel.
„Magasabbak az elvrsaim magammal szemben, mint brki msnak, mivel nem rdekel tlsgosan a tbbi ember vlemnye. Az ember tisztban van a kpessgeivel, s ha valamit elront, azt neki kell tudnia a legjobban, hol tolta el” – zrta nyilatkozatt sajt elvrsairl Vettel.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.