SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2014.

A pályán ne legyen barát Kimi és Sebastian

2014.12.23. 18:07

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen baráti viszonya közismert az F1-ben, és a Ferrari vezetősége szerint a két pilótájuk jó kapcsolata előnyükre válhat még. Ám a versenypályán nem ezt akarják látni tőlük.
 
Nem jellemző a Ferrarira, hogy egymás elleni csatára szólítja fel versenyzőit, hiszen az előző két évtizedben sokkal inkább azt szoktuk meg, hogy az istálló a csapatérdeket a pilóták egyéni eredményei elé helyezi, nem csak szóban, hanem gyakran csapatutasítások kiadásával tettekben is. A Marco Mattiacci helyére érkező új csapatfőnök, Maurizio Arrivabene azonban elejtett egy olyan mondatot, amely szerint bízhatunk abban, hogy az új vezetőség már nem fog falra mászni, ha Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen történetesen egymással bonyolódik csatába a versenypályán.
 
„Vettel a győzelmi tapasztalatát hozza magával, hiszen négy világbajnoki címe van, és már alig várja, hogy együtt dolgozzunk. Ő is azt szeretné, hogy közösen vezessük sikerre a Scuderiát” - mondta Arrivabene az új szerzeményről.
 
„Persze a versenyzők kiváltságos helyzetben lévő alkalmazottak, de mégis csak alkalmazottak, így csapatjátékosként kell viselkedniük. Azt hiszem, Sebastian nagyszerű tulajdonságokkal rendelkezik az előtte álló munka elvégzéséhez. Remekül kijön Kimivel is, ami szintén pozitív, még ha remélem is, hogy a pályán már nem lesznek olyan jól el egymás mellett. Hiszen a szabály továbbra is él, miszerint a versenyző legfőbb ellenfele a csapattársa.”
 
A csapatfőnök egy harmadik versenyzőről, a tesztpilótaként leigazolt Esteban Gutierrezről is ejtett pár szót, próbálva megvédeni a mexikói eddigi halovány F1-es teljesítményét. Sokakat meglepett, hogy a Ferrarinak miért éppen a Saubernél töltött két szezonja során csak egyetlen pontszerző futamot záró mexikóira volt szüksége, de Arrivabene rámutatott, hogy szponzori háttere mellett tehetsége is felkeltette a csapat érdeklődését - ami viszont az elmúlt időszakban még nem mutatkozott ki igazán.
 
„Ő egy olyan versenyző, aki túl korán ejtette meg F1-es debütálását. A tehetséges pilótákat nem szabad túl hamar a mélyvízbe dobni. Hiszen biztos vagyok benne, hogy nagyon tehetséges, és mi képesek leszünk ezt kihozni belőle” - mondta a 23 éves pilótáról a csapatfőnök.

Késésben a 2015-ös Ferrari

2014.12.22. 18:20

Image and video hosting by TinyPic

Az elmúlt években túl sok hibát követett el a Ferrari, így a következő évben az lesz a cél, hogy végre hatékonnyá tegyék a csapatot – jelentette ki a Scuderia elnöke, Sergio Marchionne.
 
A mai napon sajtótájékoztatót tartott a vörösök két új vezetője, az elnök Sergio Marchionne, valamint a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene. A hagyományos karácsonyi médiaeseményen előbbi részletesen beszélt arról, miért van szükség olyan jelentős mértékű átszervezésekre, amilyet az elmúlt hetekben láthattunk tőlük, s arról is, hogy miért nem vár kiugró eredményeket a következő bajnokságban.
 
„Inkább csak 2015-ről beszélnék, mivel 2014 most ért véget. Nincs mit mondani róla, ezt az évet el kell felejteni. A Ferrari egy nagy katasztrófa volt” – kezdte értékelését Marchionne. „Túl sok hibát követtünk el. Például Maurizio a harmadik csapatfőnökünk egy szezonon belül. A Ferrarit nem könnyű irányítani, de már vezettem meglehetősen bonyolult szervezeteket korábban is, és egyvalaminek világosnak kell lennie: tudnunk kell hová tartozunk és hinnünk kell abban, hogy 2015-ben jók lehetünk. 2014-ben számos kiaknázatlan lehetőség rejlett, ezért nagy kihívás lesz a Ferrari számára, hogy 2015-ben újjáépítse az egész csapatot.”
 
Az elnök arról is beszélt, miért érezte szükségét, hogy a csapatvezetői pozícióra szerinte nem teljesen alkalmas Marco Mattiaccit Arrivabenére cserélje. „Ami Mattiaccit illeti, nagyon tisztelem őt azért, amit a cégért tett, de a Forma–1 más kávéház. Még mindig csak tanulta a szakmát és a Ferrari egy ilyen helyzetben nem várhat arra, hogy a vezetője kellő tapasztalatra tegyen szert.”
 
Marchionne az elmúlt hetek átszervezései kapcsán elmondta, hiszi, hogy végre rátaláltak a helyes ösvényre. „A saját múltbéli tapasztalataim alapján, mely során ennél összetettebb helyzeteket is megéltem már, állítom, hogy a vezetői szerepekben történő személycserék nagyon sokat segíthetnek. De ez egy hatalmas kísérlet a folytonosságot megcélzó terveinkben” – fogalmazott.
 
„Tartok tőle, hogy már késésben vagyunk a 2015-ös autónkkal. A 2014-es év alatt olyan stratégiai döntéseket hoztunk, amelyekkel én nem értettem egyet. Utólag már egyértelmű, hogy az eredmények ismeretében hiba volt a 2014-es autó javítására fókuszálni ahelyett, hogy már 2015-re készültünk volna. Tehát a következő év nehéznek ígérkezik.”
 
Politikai fronton ugyanakkor a Scuderia máris előrelépett – és ez elsősorban Marchionne érdeme, aki Mattiacci leváltása után maga vette kezébe az irányítást, s például személyesen képviselte a Ferrarit a Stratégiai Csoport ülésein. Neki pedig máris sikerült elérnie azt, amit Mattiacci hónapokon át nem tudott: lazítani a motorfejlesztés szabályain. „Az első lépést már megtettük a Stratégiai Csoport ülésén, ahol elértük, hogy változtassanak a módosító pontok felhasználásán 2015-ben, és legalább ilyen változtatásokat elvégezhessünk az év folyamán. Ami a szervezetet illeti, a csapat nagyjából felállt. Jock Clear érkezésére várunk még. Hogy mi lesz Neweyval és Brawnnal? Ennek a történetnek már vége” – zárta le a két szakember érkezéséről szóló állandó pletykákat.
 
Az új csapatfőnök mindeközben arról beszélt, úgy érzi, ő eddig sikeres volt abban, hogy a szervezet hatékony működése érdekében a megfelelő helyekre a megfelelő embereket ültesse. „Az eddigi munkáim legalább ötven százalékban arról szóltak, hogy értékeljek és rátaláljak a tehetségekre, segítsem őket. Ennek most folytatódnia kell” – jelentette ki Arrivabene.
 
Majd elárulta, 2015-re szánt karosszériájuk már túl van az FIA kötelező töréstesztjén. „Hinnünk kell azokban az emberekben, akik most Maranellóban dolgoznak. Ők profik, akik mindent elkövetnek azért, hogy jók legyünk. Magabiztosságot kell adnunk nekik. Friss hír, hogy a 2015-ös karosszériánk már teljesítette a töréstesztet. Kemény munka vár ránk, de nagyon hiszünk az embereinkben” – zárta gondolatát a csapatfőnök.

Vettel feladata ugyanaz lesz, mint Alonsónak

2014.12.22. 18:07

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettelnek mindent ki kell préselnie a Ferrariból jövőre – adta ki a „parancsszót” a Ferrari elnöke. Az új csapatfőnököt mindeközben máris lenyűgözte a német hozzáállása.
 
Komoly változáson megy keresztül a Ferrari mostanság. Miközben javában tart a csapat átszervezése, az új gyárépület építése lassan befejeződik (átadás januárban), Fernando Alonsót Sebastian Vettel váltotta a versenyzői ülésben, így a csapatnak egy másik bajnok másfajta igényeihez is igazódnia kell.
 
Sergio Marchionne, a márka elnöke szerint a Red Bulltól érkező versenyzőre rendkívül „egyszerű” feladat vár: „Sebastian feladata ugyanaz lesz, mint Fernando Alonsóé: mindent kipréselni az autóból és nyerni” – nyilatkozta a Scuderia szokásos karácsonyi sajtóeseményén.
 
Maurizio Arrivabene, az istálló új csapatfőnöke mindeközben kiemelte, fölösleges lenne Vettelre amolyan messiásként tekinteni. „Ez a csapat nem csak Sebastian Vettelből áll. A győzelmet nem egyetlen személy éri el. A Ferrari a teljes csapatot jelenti, és ezt a versenyzőknek is tiszteletben kel tartaniuk” – nyilatkozta a Sport Bildnek.
 
Majd Vettel ferraris belépőjéről is beszélt. „Amikor találkoztam Sebastiannal Maranellóban, csak a lelkesedést éreztem. Olyan volt, mint egy kisgyerek, aki csak úgy sugárzott. Nem szabad elfelejtenünk, hogy ő egy négyszeres világbajnok, és szeretne a csapattal együtt, a csapatért dolgozni” – fogalmazott az olasz.
 
Marchionne előrevetítette, csapata az előző vezetés hibás döntései miatt késésben van a 2015-ös autó fejlesztésével, ezért nem várhatunk gyors sikert tőlük. És szerinte ezzel Vettel is tisztában van. „Vettel nem naiv. Láthatta a Ferrari teljesítményét az előző évben. Komoly potenciál rejlik a csapatban, de ez nagy kihívás mindenki számára – Vettel és a szurkolók számára is” – tekintett előre a Scuderia elnöke.
 
Majd a másik versenyzőről az idén pályája leggyengébb F1-es szezonját produkáló Kimi Räikkönenről is beszélt. „Räikkönen egy bajnok. A Ferrarival lett az, elég rég. Egyértelmű, hogy a problémát nem a versenyzőink jelentik.”
 
Marchionne végül a csapattól távozó Fernando Alonsóról is ejtett pár szót, aki pár hete úgy nyilatkozott, szerinte a Ferrari versenyképes lesz a következő szezonban. „Alonso azt mondta, mi vagyunk a favoritok 2015-ben? Nos, nevetek…” – reagált az olasz.

Ferrari: Káoszcsinálás vagy rendteremtés?

2014.12.22. 16:52

Image and video hosting by TinyPic

Bármilyen drasztikus lépésnek is tűnik, hogy a Ferrari egy sor szakembert rúgott ki az elmúlt időszakban, az új csapatfőnök jól ráérzett arra, mi kell most az istállónak – véli a rivális McLaren egyik olasz mérnöke.

Meglehetősen mozgalmas hét áll a Ferrari-istálló mögött. Maurizio Arrivabene munkába állásával a korábbinál nagyobb elbocsájtási hullámmal folytatódott a csapat átszervezése. Távozott Pat Fry, Nikolasz Tombazisz, Hamasima Hirohide és Pedro de la Rosa, s érkezett Esteban Gutiérrez, a Telmex, valamint Jean-Éric Vergne.
 
Noha a helyzet a külső szemlélő számára meglehetősen kaotikusnak tűnhet Maranellóban, a korábbi csapatfőnök, Jean Todt pedig nemrégiben óva intett a „forradalmi” átszervezésektől, nem mindenki látja aggasztónak a helyzetet. A korábban a Toro Rossót erősítő, 2015-től viszont már a McLarennél dolgozó olasz mérnök, Luca Furbatto szerint „lenyűgöző”, ami jelenleg a Scuderiánál zajlik. „Kívülről szemlélve az a megérzésem, hogy Arrivabene nagyon jól tudja, mire van szüksége a Ferrarinak. A forradalom, ami most a versenyrészlegükön zajlik, lenyűgöző” – nyilatkozta Leo Turrininek.
 
„Véleményem szerint nagyszerű, hogy olyasvalakit tudhatnak a soraikban, mint James Allison, aki az egyik legjobb a szakmában, és aki ráadásul olaszul is beszél, így jól megérteti magát. Úgy veszem észre, Arrivabene egy piramisszerű struktúrát kezd kialakítani, melyben a felelősség és a szerepek is egyértelműek. Ez biztató, és előbb-utóbb eredményre fog vezetni. Talán furcsa lehet olyasvalakitől hallani ezt, aki a McLarennél dolgozik, de tiszta szívemből remélem, hogy a Ferrari sikeressé válik” – fogalmazott Furbatto.
 
A szakember a Toro Rossónál együtt dolgozhatott a Ferrari által múlt pénteken szerződtetett Jean-Éric Vergne-nyel, akivel szerinte szintén jól választottak a vörösök. „Tudom, hogy többen csodálkoznak azon, miért nem ajánlottak lehetőséget Davide Rigonnak vagy Raffele Marciellónak, de szerintem erre nagyon egyszerű a magyarázat. Ma sajnos a szabályok nem teszik lehetővé a pályateszteket, ezért a nagyon fiatal versenyzők vagy az abszolút kezdők egyértelműen hátrányban vannak. Vergne három szezont versenyzett, ráadásul a szimulátorban is sokat dolgozott együtt Riccardo Adamival, aki most Maranellóba került Vettellel” – nyilatkozta Furbatto.

A legolcsóbb élversenyző

2014.12.22. 16:51

Image and video hosting by TinyPic

Komolyabb fizetésemelésre számíthat Daniel Ricciardo pazarul sikerült első Red Bull-os idénye után.

Aligha lehet jobb üzletet csinálni a Forma–1-ben annál, mint amit idén a Red Bull csinált Daniel Ricciardo szerződtetésével. Az ausztrált a Toro Rosso versenyzőjeként léptették elő, abban a reményben, hogy hosszabb távon majd Sebastian Vettel nyomdokaiba léphet. Ricciardo ehhez képest első évében a bajnoki tabella harmadik helyén végzett, három futamgyőzelmet szerzett és legyőzte négyszeres bajnok csapattársát. S tette mindezt úgy, hogy miközben Vettel nagyjából 25 millió dollárt tett zsebre, neki meg kellett elégednie a nagyjából 1 millió dollárnyi éves fizetésével…
 
A Sydney Morning Herald című lap értesülése szerint a háromszoros futamgyőztes értéke idei teljesítményével azonban jócskán megemelkedett. Az ausztrál 2015-ben – immáron a Red Bull húzóembereként – várhatóan több mint a dupláját kapja majd eddigi alapfizetésének, melyet komoly bónuszokkal egészítenek ki futamgyőzelmek és bajnoki cím esetén. A csapatnak még így is bőven megéri majd foglalkoztatni őt, hiszen Vettel távozásával, valamint a szintén „olcsó” Danyiil Kvjat foglalkoztatásával jelentős összeget takarítanak meg 2014-hez képest, amit aztán a fejlesztésekre fordíthatnak.
 
A fizetésemelés hírét maga Ricciardo is megerősítette. „Igen, többet kapok majd. Némi fizetésemelésre lesz szükség, de majd meglátjuk, a végén mekkora lesz ez.”
 
A versenyző elmondta, nem különösebben zavarja, hogy idén annak ellenére keresett sokkal kevesebbet az élversenyzőknél, hogy a pályán egyenrangú ellenfelük volt. „Közülünk a többség átlagban egészen jól keres, de a legjobb az egészben, amikor pénzt kereshetsz azzal, amit szeretsz csinálni” – mondta optimistán Ricciardo.

A 2014-es évad legjobb rádiós üzenetei

2014.12.21. 17:59

Image and video hosting by TinyPic

Feszült percek, örömteli pillanatok, bánatos, tanácstalan, néha humoros, esetleg ideges üzenetek. Az ESPN és az F1 Fanatic segítségével egész évben gyűjtöttük a futamok legérdekesebbnek, legemlékezetesebbnek, legmókásabbnak vélt üzeneteit – így szólt a rádió 2014-ben!

Ausztrál Nagydíj
 
„Van egy kis probléma a rádióval. Nem hallak!” – Kimi Räikkönen versenymérnökének.
 
„Milyen köröket futnak az élmezőnyben? Nyilván nem a mercedesek, hanem a többiek…” – kérdezte Jenson Button, miközben az élen Nico Roberg egyre nagyobb előnyre tett szert…
 
Maláj Nagydíj
 
„Vigyétek az utamból ezt a ki******* Williamst!” – Daniel Ricciardo kissé ideges lett, miután Valtteri Bottas feltartotta őt az esős időmérő edzésen. A finn végül megkapta „jutalmát”: az FIA három hellyel hátrasorolta a rajtrácson.
 
„Láttátok mit tett?! Nekem jött” – a futam elején még az éppen Kevin Magnussennel csatázó Felipe Massa volt ideges csapattársa nem megfelelő viselkedése miatt.
 
„Rendben Felipe, Valtteri gyorsabb nálad, ne tartsd fel” – visszhangzott a keserű múlt Felipe Massa rádiójában. Aztán vélhetően körülnézett, és látta, már nem egy piros autóban ül…
 
Bahreini Nagydíj
 
„Hú, mi volt ez?!” – tette fel a kérdést Esteban Gutiérrez, miután a 41. körben Pastor Maldonado jóvoltából szó szerint megfordult vele a világ…
 
„Na ezek után mondja bárki is nekem, hogy ez a sport unalmas” – Nico Rosberg csapattársával vívott elképesztő csatája után úgy érezte, sikerült elhallgattatni a kritikusokat.
 
Kínai Nagydíj
 
„Őszintén, ez most egy vicc?! Mondjátok meg neki, hogy menjen az utamból! Új gumikon van, még jó, hogy gyorsabb!” – Sebastian Vettel meglepve tapasztalta, hogy egy Caterham váratlanul elhúz mellette. Kobajasi Kamui úgy döntött, visszaveszi körét az eltérő stratégián lévő címvédőtől…
 
„Most intettek le a kockás zászlóval?” – „Negatív, menj tovább” – Lewis Hamilton nem hitt a szemének, amikor az utolsó előtti körben lendült előtte a kockás zászló. Pedig jól látta…
 
Spanyol Nagydíj
 
„A hátsó részem rakoncátlankodik” – „Immodium kell erre…” – csapta le a magas labdát a Sky Sports kommentátora, Martin Brundle Lewis Hamilton panaszkodása után.
 
„Lewis, nulla különbség Nicóhoz képest, az előnyöd 3,8”
 
„Hol voltatok az előző körökben, ember?!”
 
„Csak hagytuk, hogy átverekedd magad a forgalmon” – a csapattársa közeledésétől tartó Lewis Hamilton ingerült rádióbeszélgetésbe kezd versenymérnökével, Peter Bonningtonnal.
 
Monacói Nagydíj
 
Jól vagy? Jelezz vissza Lewis!” 
„Nem látok a bal szememmel. Belement valami a szemembe” – Lewis Hamilton válasza egyike lehet azoknak, amit egy mérnök sohasem akar hallani versenyzőjétől, aki éppen a monacói pályán száguld a korlátok között.
 
Osztrák Nagydíj
 
„Nincs reakció a gázadásra.” – „Értettem, megnézzük, pajtás. A többi autó az egyes kanyarnál jár.” – „A motor még megy, kérlek, mondjátok, mit tegyek!” – „Kapcsold le, állj félre és kapcsolt le. Az autók mögötted most jönnek az egyenesben.” – „Rendben. Valamiért most ismét van hajtás” – Sebastian Vettel és Guillaume Rocquelin sem érti pontosan, mi történik a Red Bull-lal…
 
„Csak mondjátok meg: azt akarjátok, hogy elengedjem, vagy sem?” – Nico Hülkenberg számára elég fájó volt hallani, hogy eltérő taktikán lévő csapattársa, Sergio Pérez gyorsabb nála, a mellébeszélésből pedig végképp nem kért…
 
„Rendben, Lewis! Buli van!” – utalt a futam végén Lewis Hamilton stílusában a versenymérnök, Peter Bonnington arra, hogy mostantól mindent elkövethet Nico Rosberg megelőzéséért.
 
Brit Nagydíj
 
 „Második hely! Pompás!” 
„Rendben srácok, remek munka volt. Mondom, ez olyan eső volt! Anglia az egyetlen hely a világon, ahol ilyet láthatunk. Ez nem feltétlenül jó, de mindenképpen egyedülálló” – csillogtatta meg meteorológusi képességeit Sebastian Vettel az időmérő után.
 
„Szép munka volt Nico! Negyedik hely!” 
„Tényleg? Jézusom!” – Nico Hülkenberg (aki később bevallotta, hogy kis híján megszakította utolsó gyors körét) egy pillanat erejéig nem tudta elhinni, mennyi időt nyert az utolsó szektorban.
 
„És még egy…” 
„Értettem!” – Vettel panasza, miután felfedezte, hogy csatájuk során Alonso „ismét kiszélesíti a pályát és jogosulatlan előnyhöz jut”. Eközben a másik oldalon is meglehetősen aktív volt a rádióforgalom, hiszen a spanyol Vettelre panaszkodott.
 
„A pálya kiszélesítése miatt használhatja a DRS-ét! Mit kellene még tennem?” – most éppen Alonso „árulkodik”, miközben próbálja megtartani ötödik pozícióját.
 
Német Nagydíj
 
„Növelnünk kell a távolságot Alonsóval szemben.” 
„Jó. Ezt a hátsó gumiabroncsaimnak is mondd el!” – Sebastian Vettel humorosan közölte versenymérnökével, Guillaume Rocquelinnel, hogy autóján egyre gyorsabban kopnak az abroncsok.
 
„El kell mennünk a mágikus menübe a kiálláshoz.” 
„Erről a kapcsolóról még nem is hallottam!”
„Rendben. Ne aggódj haver!” – Lewis Hamilton versenymérnöke, Peter Bonnington ebben a pillanatban fedezte fel, hogy versenyzőjének hiányos a „varázsgombokkal” kapcsolatos tudása?
 
Magyar Nagydíj
 
„Nem lassítok Nico miatt. Ha olyan közel kerül, hogy előzhessen, majd előzhet” – tette egyértelművé Lewis Hamilton, hogy nem áll szándékában elengedi csapattársát, Nico Rosberget.
 
Belga Nagydíj
 
„Nico nekem jött! Nico nekem jött!” – Lewis Hamilton első reakciója a Le Combes-ban történt koccanásuk után.
 
„Csal a 15-ös kanyarban, csal!” – Nico Rosberg mindeközben honfitársa, a pályát nem egyszer kiszélesítő Sebastian Vettel miatt panaszkodott, miközben nem találta a fogást a címvédőn.
 
Olasz Nagydíj
 
„Csak egy kicsit hibáztam, de nem tudod irányítani az autót, amikor a levegőben van” – mentegetőzött a Marussia brit versenyzője, Max Chilton miután a Roggia-sikánban található rázókő megdobta autóját, ami pillanatokkal később a gumifalba csapódott.
 
„Nincs fék! Ez az utolsó kör?” 
„Nem, nem. Még két kör van hátra” – a válasz, amit a Toro Rosso orosz újonca talán hallani sem akart, miután felfedezte, hogy autója fékproblémákkal küzd. Danyiil Kvjat mindennek ellenére célba vitte autóját, ami mindenképpen dicséretre méltó.
 
Szingapúri Nagydíj
 
„Nem érdekel, nem érdekel! Ez már túl sok! A belünket kidolgozzuk, hogy jó időmérőnk legyen, és öt tizedet veszítünk egy egyszerű egyenesben!” – a tavalyi Szingapúri Nagydíjnak a 3. rajtkockából nekivágó Romain Grosjeannál betelt a pohár az időmérő edzésen, miután hiába küzdött, a Renault-motor miatt csak 16. lett.
 
„Meg kell állnom. Innom kell. Meg fogok halni!” – hangzott szegény Kvjat reményvesztett segélykérése a versenytáv kétharmadánál, miután a futam két órája alatt egy csepp innivalóhoz nem jutott elromlott italadagolójából a szingapúri hőségben…
 
„Az ülésem nagyon forró, éget!” „Túl forró, nem tudok inni – megégeti a számat!” – panaszkodott a másik pórul járt újonc, Kevin Magnussen, miután számára egy rejtélyes túlmelegedés tette szinte elviselhetetlenné a versenyzést, no meg az ivást.
 
„Rendben JEV, újabb öt másodperces büntetést adtak nekünk.” – „Mi a f**?!” – Jean-Éric Vergne harcolt, előzött, küzdött, majd miután az FIA bírái nem méltányolták pályaelhagyásait, kissé idegessé vált…
 
Orosz Nagydíj
 
„Sajnáljuk, Pastor. Ez teljes romhalmaz!” – megfordultak a szerepek a Lotusnál, s most kivételesen a csapat szidta a technikát, miután az időmérőn hamar megállt, s csak az utolsó előtti rajtkockát szerezte meg.
 
„Nektek kell tennetek valamit! Én nem tudok semmit se tenni!” – Felipe Massa kétségbeesése a Q1-ben, miután érezte, erőtlen Williamsével képtelen túlélni a kvalifikáció nyitókörét.
 
Amerikai Nagydíj
 
„Adrian, tudod folytatni?”
„Nem. Kib***ott Pérez, kilökött a pályáról!” – válaszolt indulatosan a Sauber német versenyzője, miután mexikói riválisa nekiütközött az első körben.
 
„Most már biztosan ki tudok menni, vagy szeretnétek, hogy valakit odaengedjek?” – gúnyolódott Jenson Button, miután a csapat az eredeti tervekkel ellentétben nem őt, hanem Kevin Magnussent hívta kerékcserére a futam 27. körében; a gumikkal küzdő brit pilótának tehát még egy kört kellett a pályán tölteni, a kiállás előtt pedig három pozíciót is veszített.
 
Brazil Nagydíj
 
„Ajajajajaj! Hogy lehet elkezdeni egy időmérőt feltöltetlen elemekkel?! Hogy?! Ez képtelenség! Hogy?!” – vonta kérdőre csapatát Fernando Alonso az időmérő edzés első szakaszában.
 
„A különbség közted és Lewis között 5,1 másodperc” 
„Egy kis ideig ne mondd, mennyi a különbség, légy szíves” - Nico Rosberg és Tony Ross (versenymérnök) párbeszéde a verseny utolsó szakaszában, amikor Hamilton folyamatosan csökkentette lemaradást.
 
Abu-dzabi Nagydíj
 
 „Szeretnék elmenni a végéig” – üzente reményvesztett hangon Rosberg az utolsó körökben csapatának, amely arra kérte őt, adja fel a hiábavaló küzdelmet.
 
„Reméljük, számít, hogy úgy vezettél, mintha loptad volna a kocsit” – dicsérte meg a versenymérnök Tom Stallard, Jenson Buttont, aki újra remekelt, s az ötödik helyen ért célba.
 
„Lewis, legenda vagy! Remek volt, haver!” – köszöntötte Harry herceg a friss világbajnokot, Lewis Hamiltont.
 
„Juhúúú! Világbajnok! Istenem, el sem hiszem!” – reagált felszabadultan a hat év után másodszor a csúcsra érő brit.

 

Montezemolo: Vettel a helyes választás a Ferrarinak

2014.12.21. 17:59
Image and video hosting by TinyPic
 
A Ferrari korábbi elnöke, Luca di Montezemolo szerint a patinás olasz istálló jól tette, hogy lecserélte Fernando Alonsót a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelre.
 
Di Montezemolo számos neves szakemberrel együtt távozni kényszerült a maranellói csapattól, ennek ellenére azonban továbbra is a szívén viseli az istálló sorsát.
 
„Továbbra is a Ferrari legnagyobb rajongója vagyok, még hogyha egy éra is ért véget számomra és a Ferrari számára” – mondta az olasz szakember.
 
„Most egy új éra veszi kezdetét – talán sokkal inkább financiális, de ettől még fontos. Sajnálom Fernando Alonsót, de Vettel a megfelelő választás. Ő és a Ferrari ugyanúgy ki van éhezve.”
 
„És hogy a Ferrari hamarosan újra nyer-e? Nagyon remélem.”

A Magyar Nagydíj az év futama az Autosport magazinnál!

2014.12.19. 18:12

Image and video hosting by TinyPic

Az esővel tarkított, meglepetéseredményt hozó Magyar Nagydíjat választotta a 2014-es szezon legjobb versenyének a mértékadó brit szaklap, az Autosport.
 
A lap múlt heti számában az év legjobb versenyzőit választotta meg (szakíróik szerint Daniel Ricciardo volt a legjobb, ld. lent), s a csapatfőnökök szavazatai alapján összeálított top 10-es listáját is közölték – eheti kiadásukban pedig a 2014-es versenyeket rangsorolták.
 
A legjobb futamnak hazánk viadalát, a Magyar Nagydíjat választották, mely az eső okozta kaotikusságáról, Daniel Ricciardo előzéseiről, Fernando Alonsóval és Lewis Hamiltonnal, a győzelemért vívott nagy csatáiról, valamint a két Mercedes összecsapásáról vált emlékezetessé. „2014 valamennyi futama közül ez az egy volt, amelyben minden olyan összetevő adott volt, amit valamennyi Forma–1-rajongó látni akar egy nagydíjon: rossz idő, taktikai kockázatvállalás, gyors autók rosszabb pozícióban, a vezetési tudás fitogtatása – és hiánya –, valamint merész előzések” – indokolta választását a szaklap. Majd hozzátette: „Ez volt az év legjobb versenye, de kétségtelenül a valaha volt legjobb Magyar Nagydíj is.”
 
A lista második helyén egyébként szintén egy Ricciardo-győzelemmel záruló verseny végzett: a Kanadai Nagydíj, melyet a Lewis Hamilton és Nico Rosberg pazar párharca mellett a további csapattársi vetélkedések (Ricciardo-Vettel, Pérez-Hülkenberg, Massa-Bottas) miatt is emlékezetes bahreini futam követett.
 
A rangsor alján nem meglepő módon a kevés eseményt hozó versenyek találhatók: Kína és Malajzia után az év talán legegyhangúbb, legérdektelenebb körözését hozó Orosz Nagydíj végzett. Az utolsó hely azonban a Japán Nagydíjnak – de nyilvánvalóan nem az eseménytelenség miatt. „Egy tisztességes esőverseny, megspékelve a versenyzőpiacon történő taktikázásokkal – de mindezt teljességgel irrelevánssá teszi Jules Bianchi borzalmas balesete, mely sötét árnyékot vet a 2014-es F1-es évre” – indokolt a szaklap.
 
2014 legjobb versenyei – az Autosport magazin rangsora:
 
1. Magyar Nagydíj
2. Kanadai Nagydíj
3. Bahreini Nagydíj
4. Belga Nagydíj
5. Osztrák Nagydíj
6. Monacói Nagydíj
7. USA Nagydíj
8. Német Nagydíj
9. Abu-dzabi Nagydíj
10. Olasz Nagydíj
11. Brit Nagydíj
12. Ausztrál Nagydíj
13. Szingapúri Nagydíj
14. Brazil Nagydíj
15. Spanyol Nagydíj
16. Kínai Nagydíj
17. Maláj Nagydíj
18. Orosz Nagydíj
19. Japán Nagydíj
 
2014 legjobb versenyzői – az Autosport szakírói szerint:
 
1. Daniel Ricciardo
2. Lewis Hamilton
3. Fernando Alonso
4. Nico Rosberg
5. Valtteri Bottas
6. Jenson Button
7. Nico Hülkenberg
8. Sebastian Vettel
9. Felipe Massa
10. Danyiil Kvjat

Egy előzés, ami igencsak felbosszantotta Vettelt…

2014.12.19. 18:03

Image and video hosting by TinyPic

Igencsak bosszantotta Daniel Ricciardo remeklése Sebastian Vettelt, s ez is közrejátszott abban, hogy a német a Ferrarihoz szerződött – állítja a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.
 
Hogy az elmúlt években bajnoki címek egész sorát besöprő Red Bull uralkodása idén véget ér, arra az új szabályok miatt valamennyire lehetett számítani. Arra azonban kevésbé, hogy a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel életét olyan mértékben megkeseríti újdonsült csapattársa, ahogyan tette. Miközben a németnek ez volt az első olyan teljes szezonja a z F1-ben, amelyet futamgyőzelem nélkül zárt, Daniel Ricciardo háromszor is pezsgőzhetett a dobogó tetején, s a pontversenyben és az időmérőkön (12-szer volt jobb nála) is magabiztosan megverte csapattársát.
 
Vettelnek a visszavágásra már nem lesz esélye: 2015-től ugyanis a Ferrari versenyzőjeként folytatja. Noha ő maga többször is hangsúlyozta, nem idei gyengélkedése, sokkal inkább az olasz márka mítosza ösztönözte őt a váltásra, korábbi főnöke, Christian Horner amondó, közvetve Ricciardo teljesítménye is közrejátszott a versenyző döntésében. A brit úgy véli, Ricciardo az Olasz Nagydíj hajrájában ellene bemutatott pazar előzése „meghatározó pillanat volt” Vettel számára. Akkor az ausztrál váratlan húzással, irányt váltva cselezte ki kopottabb gumikon lévő csapattársát.
 
„Sebastian szokatlanul frusztrált volt az után a verseny után. Ez akkoriban történt, a nyári szünet után, amikor Sebastian – akit jól ismerek – érezhetően nagyon zavart volt, és nyilvánvaló volt, hogy valami jár a fejében. Úgy vélem, a Ferrari igen lelkesen udvarolta körbe, és úgy Spa és Monza környékén hozta meg a döntését is arról, hogy valami mást akar jövőre” – mondta Horner a BBC-nek.
 
A szakember elárulta, nem érte őt meglepetésként bajnoka döntése, mely aztán szerinte szeptemberben, Szingapúr táján vált véglegessé. „Szingapúrban már lehetett látni, hogy egy más ember lett. Nyugodtabb volt, és látszott rajta, hogy elszánta magát, de mindezt csak akkor tehette egyértelművé, amikor Fernando (Alonso) eldöntötte, távozik a Ferraritól. Szóval egyáltalán nem volt nagy meglepetés számomra.”
 
„Az időzítés megfelelő volt. Nagyszerű sorozata volt velünk, és már tizenkét éve a Red Bullnál volt. Négy bajnoki címet, 39 futamot nyert, 45 pole pozíciót szerzett, és szerintem arra gondolhatott: »Már huszonhét vagyok. Nem akarom úgy befejezni, hogy sosem vezettem a Ferrarit és nem volt esélyem arra, hogy oda menjek.« A Ferrari vonzereje minden versenyzőre hat.”
 
Horner egyébként kiemelte, Vettel idei gyengélkedésében a legnagyobb szerepe a megváltozott szabályoknak volt. „Nem tetszett neki, amivé a Forma–1 vált, és ennek hangot is adott: nem szerette az új motort, a hangját, amilyennek az autót érezte. Az elején igencsak maga alatt volt emiatt, de miután rájött, hogy ez nem fog megváltozni, túllépett rajta. Keményen dolgozott, mint mindig. De nagyon bosszantotta, hogy az autó nem csinálja azt, amit elvár tőle, és ez vegyült azzal, hogy a csapattársa közben több futamot is nyert, és olyan szinten teljesített, ahogy.”
 
„A szabályok jelentős mértékben változtak, és úgy tűnik, ez leginkább két versenyzőre, Sebre és Kimire (Räikkönen) hatott. Hogy lecsökkent a hátsó leszorítóerő, Sebastian számára döntő tényező volt. Ő azáltal volt gyors, hogy keményen használta az autó hátulját a lassabb kanyarok bejáratánál, és ez most idén lecsökkent, az elektronikus fékrendszerrel kiegészülve pedig elveszett az az érzése, ami addig meghatározó volt számára. Márpedig ő olyan versenyző, akinek számít ez az érzés, és mivel ez tompult, a teljesítményére is kihatott” – magyarázta Horner.

Folytatódik az átszervezés: kulcsfigurák távoztak a Ferraritól

2014.12.17. 15:01

Image and video hosting by TinyPic

A Ferrari kedden hivatalosan is bejelentette, meneszti Forma-1-es csapatának két főmérnökét, azaz Pat Fryt és Nikolasz Tombaziszt. A vörösök ezzel párhuzamosan azt is megerősítették, hogy a technikai igazgató, James Allison a jövőben még több szerepet kap az alakulatnál.

2014-ben kiábrándító évet zárt a Ferrari, 1993 után először ugyanis egyik versenyzőjük sem tudott Forma-1-es futamgyőzelmet szerezni, sőt a világbajnoki dobogóról is lecsúsztak (a csapat negyedik lett a gyártók bajnokságában). Az, hogy idén nem lesz esélyük a bajnoki cím megszerzésére, már a szezon elején egyértelművé vált, ezért a vezetőség komoly átalakításokba kezdett. Tavasszal új csapatvezető érkezett a csapathoz, ősszel pedig az elnök Luca di Montezemolo mellett a motorrészleg vezetője, Luca Marmorini is menni kényszerült.
 
A szezonzáró után az áprilisban kinevezett csapatvezető, Marco Mattiacci is elveszítette pozícióját, helyét Maurizio Arrivabene vette át. Az átalakítások azonban ezzel még nem értek véget, a mai napon ugyanis hivatalossá vált, hogy az istálló két főmérnökének, azaz Pat Frynak és Nikolasz Tombazisznak is mennie kell – azt, hogy ők elhagyják a vörösöket az elmúlt hetekben több komoly lap is tényként közölte. A görög szakember távozásával egyébként a 2000-es évek sikercsapatának egyik utolsó még a Ferrarit erősítő tagja int búcsút a vörösöknek. Tombazisz 1997-ben érkezett a Ferrarihoz, ahol – egy mclarenes kitérő után – 2006-ban nevezték ki főtervezőnek.
 
Az átszervezést a hivatalos közlemény szerint maga Arrivabene kezdeményezte, néhány nappal kinevezését követően – az új csapatvezető átláthatóbb struktúrát akar létrehozni egyértelmű felelősségi körökkel. A mai bejelentéssel az is hivatalossá vált, hogy a Lotustól érkező James Allinson a jövőben még több szerepet kap a vezetőségtől, hiszen a pályamérnöki feladatkört is ő fogja betölteni. Neki két, a Ferrari által felfedezett olasz mérnök jelent majd, a főtervezőként dolgozó Simone Resta és a motorrészlegért felelős Mattia Binotto. Az utóbbi szakember munkáját többek között a motorrészleg ügyvezető igazgatója, Lorenzo Sassi segíti majd.
 
A Scuderia Ferrari Forma-1-es tevékenységeit Massimo Rivola fogja menedzselni, a gyár GT-s részlegéért pedig Antonio Coletta irányítja. A Ferrari versenyzői akadémiáját a jövőben is Luca Baldisserri vezeti majd, aki közvetlenül Arrivabenének küldi jelentéseit. Az új csapatvezető a most létrehozott kereskedelmi részleget is vezeti majd, az eddigi sajtószóvivő, Renato Bisignani a marketingosztályhoz csatlakozik. Helyét az ismert Forma-1-es szakíró, Alberto Antonini veszi át, aki az elmúlt időszakban nemcsak újságíróként, hanem a Rai és a Sky televíziós szakkommentátoraként is dolgozott – a folytatásban ő fogja vezetni a most megalakuló „digitális csapatot” is.
 

Fontos statisztikák a 2014-es évről

2014.12.16. 20:00

Azt szinte mindenki tudja, hogy a legtöbb futamgyőzelmet Lewis Hamilton, a legtöbb rajtelsőséget pedig Nico Rosberg szerezte 2014-ben, azt viszont talán kevesebben, hogy ki teljesítette a legtöbb kört és ki kapta a legtöbb büntetést. A BBC listájának segítségével ennek is utánajártunk.

Győzelmek

 

Versenyző

Csapat

 

Hol szerezte győzelmeit?

1.

Lewis Hamilton

Mercedes

11

Maláj Nagydíj, Bahreini Nagydíj, Kínai Nagydíj, Spanyol Nagydíj, Brit Nagydíj, Olasz Nagydíj, Szingapúri Nagydíj, Japán Nagydíj, Orosz Nagydíj, Amerikai Nagydíj, Abu-dzabi Nagydíj

2.

Nico Rosberg

Mercedes

5

Ausztrál Nagydíj, Monacói Nagydíj, Osztrák Nagydíj, Német Nagydíj, Brazil Nagydíj

3.

Daniel Ricciardo

Red Bull

3

Kanadai Nagydíj, Magyar Nagydíj, Belga Nagydíj


Rajtelsőségek

 

Versenyző

Csapat

 

Hol szerezte rajtelsőségeit?

1.

Nico Rosberg

Mercedes

11

Bahreini Nagydíj, Monacói Nagydíj, Kanadai Nagydíj, Brit Nagydíj, Német Nagydíj, Belga Nagydíj, Japán Nagydíj, Amerikai Nagydíj, Brazil Nagydíj, Abu-dzabi Nagydíj

2.

Lewis Hamilton

Mercedes

7

Ausztrál Nagydíj, Maláj Nagydíj, Kínai Nagydíj, Spanyol Nagydíj, Olasz Nagydíj, Szingapúri Nagydíj, Orosz Nagydíj

3.

Felipe Massa

Williams

1

Osztrák Nagydíj


Leggyorsabb körök

 

Versenyző

Csapat

 

Hol futotta meg a leggyorsabb kört?

1.

Lewis Hamilton

Mercedes

7

Maláj Nagydíj, Brit Nagydíj, Német Nagydíj, Olasz Nagydíj, Szingapúri Nagydíj, Japán Nagydíj, Brazil Nagydíj

2.

Nico Rosberg

Mercedes

5

Ausztrál Nagydíj, Bahreini Nagydíj, Kínai Nagydíj, Magyar Nagydíj, Belga Nagydíj

3.

Sebastian Vettel

Red Bull

2

Spanyol Nagydíj, Amerikai Nagydíj

4.

Kimi Räikkönen

Ferrari

1

Monacói Nagydíj

4.

Felipe Massa

Williams

1

Kanadai Nagydíj

4.

Sergio Pérez

Force India

1

Osztrák Nagydíj

4.

Valtteri Bottas

Williams

1

Orosz Nagydíj

4.

Daniel Ricciardo

Red Bull

1

Abu-dzabi Nagydíj


Teljesített körök

 

Versenyző

Csapat

Hány kört teljesített?

1.

Jenson Button

McLaren

1120

2.

Kevin Magnussen

McLaren

1111

3.

Valteri Bottas

Williams

1110

4.

Daniel Ricciardo

Red Bull

1095

5.

Kimi Räikkönen

Ferrari

1076

6.

Fernando Alonso

Ferrari

1066

7.

Nico Rosberg

Mercedes

1063

8.

Lewis Hamilton

Mercedes

1048

9.

Nico Hülkenberg

Force India

1036

10.

Jean-Éric Vergne

Toro Rosso

971

11.

Sebastian Vettel

Red Bull

970

12.

Romain Gorjsean

Lotus

963

13.

Felipe Massa

Williams

954

14.

Esteban Gutiérrez

Sauber

933

15.

Danyiil Kvjat

Toro Rosso

924

16.

Sergio Pérez

Force India

891

17.

Adrian Sutil

Sauber

858

18.

Pastor Maldonado

Lotus

847

19.

Max Chilton

Marussia

769

20.

Jules Bianchi

Marussia

754

21.

Marcus Ericsson

Caterham

714

22.

Kobajasi Kamui

Caterham

663

23.

Will Stevens

Caterham

54

24.

André Lotterer

Caterham

1


Élen töltött körök száma

 

Versenyző

Csapat

Hány kört töltött az élen?

1.

Lewis Hamilton

Mercedes

495 (az összes 43,65%-a)

2.

Nico Rosberg

Mercedes

483 (az összes 42,59%-a)

3.

Daniel Ricciardo

Red Bull

72 (az összes 6,35%-a)

4.

Fernando Alonso

Ferrari

32 (az összes 2,82%-a)

5.

Felipe Massa

Williams

30 (az összes 2,65%-a)

6.

Sergio Pérez

Force India

11 (az összes 0,97%-a)

7.

Nico Hülkenberg

Force India

5 (az összes 0,44%-a)

8.

Valtteri Bottas

Williams

4 (az összes 0,35%-a)

9.

Jenson Button

McLaren

1 (az összes 0,09%-a)

10.

Sebastian Vettel

Red Bull

1 (az összes 0,09%-a)


Büntetések

 

Versenyző

Csapat

Hányszor büntették?

1.

Pastor Maldonado

Lotus

10

2.

Esteban Gutiérrez

Sauber

8

3.

Jean-Éric Vergne

Toro Rosso

8

4.

Romain Gorjsean

Lotus

6

5.

Max Chilton

Marussia

4

6.

Jules Bianchi

Marussia

4

7.

Danyiil Kvjat

Toro Rosso

3

8.

Kevin Magnussen

McLaren

3

9.

Sebastian Vettel

Red Bull

2

10.

Daniel Ricciardo

Red Bull

2

11.

Adrian Sutil

Sauber

2

12.

Sergio Pérez

Force India

2

13.

Fernando Alonso

Ferrari

2

14.

Nico Hülkenberg

Force India

2

15.

Valteri Bottas

Williams

1

16.

Kobajasi Kamui

Caterham

1

17.

Marcus Ericsson

Caterham

1

18.

Lewis Hamilton

Mercedes

1

19.

Jenson Button

McLaren

1

20.

Felipe Massa

Williams

1

21.

Nico Rosberg

Mercedes

0

22.

Kimi Räikkönen

Ferrari

0

23.

Will Stevens

Caterham

0

24.

André Lotterer

Caterham

0

 

 

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 
Sebastian Vettel

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. (30 éves) Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg a Scuderia Ferrari olasz csapat tagja. Sebastian autóversenyzés mellett boldog családapa, két gyermekének a neve: Emily és Matilda.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live

 
Forma 1

A 2017-es szezonnak vége! Világbajnok: Lewis Hamilton; Sebastian Vettel 2.

+2017 Tabella

 
eseménynaptár

- 2018. Február 26- Március 1 Barcelona Teszt
2018.Március 6-9 Barcelona Teszt
2018.Május 15-16 Barcelona Teszt
2018.Július 31-Augusztus 1 Hungaroring Teszt

Image and video hosting by TinyPic

 
Naptár
2017. December
HKSCPSV
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Magyar Nagydíj

A 2018 Pirelli Magyar Nagydíj 2018-július 27-28-29.-én kerül megrendezésre, Mogyoródon. 2018-ban, a Magyar Nagydíjat követően szintén tesztelni fog a Hungaroringen a Forma 1 mezőnye.

+Link+Jegyvásárlás 

 
Linkek

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 
forever

Image and video hosting by TinyPic

 

 

lap tetejére

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


Alicia Vikander - A legbiztosabb magyar forrásod az Oscar-díjas színésznõrõl! Képek, cikkek, hírek, minden egy helyen!    *****    -----Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Design!----    *****    Nem lehet saját lovad? Nevelj virtuálisan ITT! Nevelj, versenyezz, licitálj szebbnél szebb lovakra!    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG -A LEGINFORMÁLTABB ÉS LEGTARTALMASABB MAGYAR HONLAP AZ ÉNEKESNÕRÕL - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG    *****    Ho-ho-hó! A Mikulás útra kész! Azaz... Hol a sapkája??? Ó jaj! Most mi lesz? Gyorsan gyertek a Mesetárba!    *****    Ha te is szereted az Arrow sikersorozat elbûvölõ házaspárját látogass el az ország egyetlen Olicity rajongói oldalára!    *****    Barbie - My Little Pony - Barbie - My Little Pony - Barbie - My Little Pony - Barbie - My Little Pony    *****    VIDEOJÁTÉK HONLAP! Retro játékoktól, a legújabbakig! Friss újdonság: Call of Duty: WWII és WoW: Battle for Azeroth!    *****    Kapható a VÖRÖS HÓ címû regény. Kaland és rejtély az örök fagy birodalmában. VÖRÖS HÓ. Részletek a weboldalon!    *****    Ho-ho-hó! A Mikulás útra kész! De hova lett a sapkája??? Ó jaj! Elmarad a Mikulás-nap??? Gyorsan gyertek a Mesetárba!    *****    Legfrissebb videojátékok, fõleg Warcraft és FPS játék hírek! Blog, Airsoft, Tech! Kattints ide!    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Hová bújnak a virágmanók, ha elered az õszi esõ? Nem találjátok ki? Nyuszi mama majd elárulja! Gyertek a Mesetárba!    *****    Nálam nincsenek AKCIÓK, minden elemzés BECSÜLET KASSZÁS, az oktatás pedig INGYENES! Keress oldalamon!    *****    Bavaria 42 2018ban is várunk szeretettel mindenkit egy felejthetetlen tengeri vitorlás túrára! Vitorlás tudás nem szükséges!! Bavaria 42    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - HA ELSÕKÉZBÕL SZERETNÉL INFORMÁLÓDNI, AKKOR ITT A HELYED - LEGFRISEBB HÍREK, KÉPEK, CIKKEK!    *****    Karácsonyra szép AJÁNDÉK egy Személyre szóló asztrológiai elemzés! Kinyomtatva és bekötve örök emlék marad!    *****    ***MUNKALEHETÕSÉG!*** Új cég, új lehetõség, ingyenes regisztráció! Ugye tudod, mit jelent elsõk között lenni...?!    *****    A legfrissebb videojátékokról olvashatsz híreket! Elemezzük a Call of Duty sorozat legújabb részét World War II    *****    A RENDKÍVÜLI horoszkóp akciók Karácsonyig tartanak,most rendelj saját illetve szeretteid részére elemzéseket. Kattints