Hírek Sebastianról ( news ) |
Döntöttek a rajongók: ez volt a szezon legjobb futama2015.12.08. 17:10
A Forma-1 hivatalos honlapja nemrég arra kérte olvasóit, nevezzék meg a 2015-ös versenyévad általuk legjobbnak tartott megmérettetését. A szavazás eredményét – egészen pontosan annak első három helyezettjét – most ismertették a nyilvánossággal.
Folytatódott, sőt a tavalyinál is komolyabbá vált a Mercedes egyeduralma, túlzás lenne tehát azt állítani, hogy a 2015-ös volt minden idők egyik legmozgalmasabb szezonja, de szerencsére így is láthattunk néhány érdekes, izgalmas megmérettetést. Ahogyan azt már megszokhattuk, a szezon végén több lista és elemzés is napvilágot látott, de több, az idénnyel kapcsolatos szavazással is találkozhatunk; a sorból természetesen az F1 hivatalos oldala sem maradt ki.
A lap szerkesztői első körben arra voltak kíváncsiak, olvasóik melyik versenyt tartották az idei versenyévad legjobbjának. Ezt a címet végül a Magyar Nagydíj kapta, miután minden futamnál több szavazatot gyűjtött. Talán nem meglepő, hogy a hazai szurkolók mellett a külföldi rajongók is a mi versenyünket tartották a legszórakoztatóbbnak, hiszen a harmincadik magyar futam rengeteg fordulatot, drámát és emlékezetes pillanatot hozott.
A szurkolók az Amerikai Nagydíjat választották a szezon második legjobb megmérettetésének. Ahogyan a magyar futam „győzelme”, úgy a rendkívül kaotikusan induló versenyhétvége (az esőzés miatt törölni kellett a második szabadedzést, az időmérőt pedig csak vasárnap tudták megrendezni, egy ideig pedig az is kérdéses volt, elstartolhat-e maga a futam) második helyezése sem számít túl nagy meglepetésnek, hiszen maga a viadal Austinban is sok fordulatot, akciót tartogatott.
A harmadik helyen a Mexikói Nagydíj végzett, ahol bár nem láthattunk annyi akciót, mint a magyar, vagy az amerikai versenyen, a hétvége mégis emlékezetes maradt az elképesztően lelkes közönség miatt: a szurkolók már pénteken ellepték a pályát (nagyjából 89 ezren voltak), vasárnap pedig valódi teltházat varázsoltak (kis híján 135 ezer ember volt a helyszínen). A hangulatot és magát a rendezvényt egyébként több tapasztalt pilóta és szakember is kivételesnek nevezte.
Évet értékelt és figyelmeztetett a Ferrari-elnök2015.12.07. 18:48
A Ferrari kiváló szezont teljesített 2015-ben, Sebastian Vettel nagyszerűen beilleszkedett a csapatba és most már tényleg csak a folytatásra kell összpontosítani, de nem szabad elfelejteni, hogy a Mercedes technikailag még erősebb – értékelt és figyelmeztetett Sergio Marchionne.
Marchionne a 2014-es év második felében vette át a Ferrari irányítását, a posztjáról 23 év után távozó Luca di Montezemolótól. Akkor a vörösök F1-es alakulata egyik leggyengébb szezonját teljesítette, a felkészülési időszak során azonban sikerült előrelépniük, 2015-ben ugyanis hamar második erővé váltak. Az idény során három futamgyőzelmet is szereztek, német pilótájuk pedig szinte folyamatosan ott volt az eredményhirdetés helyszínén.
Nem meglepő tehát, hogy az új elnök meglehetősen pozitívan nyilatkozott első versenyszezonja végén. „Az idény elején azt mondtuk, ha sikerül három futamgyőzelmet szerezni, akkor szambázni fogok (Maurizio) Arrivabenével! Az eredmények kiválóak voltak” – mondta a hatvanhárom éves üzletember a FIAT és a Ferrari részvényeseinek amszterdami közgyűlésén, majd gyorsan hozzátette, nem most akar „kínos” tánctudásával dicsekedni.
Látva a Ferrari fejlődését többen arra számítanak, hogy az alakulat 2016-ban már felveheti a versenyt a Mercedesszel, sőt akár le is győzheti azt, ha tartani tudja lendületét. Erre korábban a címvédő egylet vezetői is figyelmezettek, vagyis elmondták, hogy komolyan kell venni az ellenfél közeledését, a Forma-1-es közvélemény pedig szinte egy emberként bízik a vörösökben, hiszen a Mercedes két roppant egyhangú szezon után kapna ellenfelet. Bár a Ferrarinál is a bajnoki cím visszaszerzése a végső cél, az elnök ezzel kapcsolatban egyelőre óvatosan fogalmaz.
„A (2015-ös szezonban szerzett) 17 dobogós helyezés bebizonyította, hogy nagyszerű csapattal rendelkezünk, ami rendkívüli dolgokra képes. Sebastian Vettel hihetetlen évet futott! Ő egy nagyszerű fickó és egy remek autóversenyző, aki nagyszerűen alkalmazkodott a csapathoz. Most már tényleg csak a 2016-os évre figyelünk. Azzal, hogy ilyen közel kerültünk a Mercedeshez tényleg bebizonyítottunk, hogy nagyszerű csapat vagyunk, de technikailag még mindig el vagyunk maradva tőlük” – figyelmeztet zárásként az olasz szakember.
Kifütyült bajnokból Maranello kedvence – Vettelnek jól esik ez a fordulat!2015.12.07. 16:47
Sebastian Vettel örül annak, hogy a Red Bull-os évei után némiképp megváltozott az emberek róla alkotott véleménye. Elismerte, korábban cseppet sem esett jól neki, amikor kifütyülték őt.
Pedig nem egyszer volt része efféle, nem túl spotszerű fogadtatásban, amíg a Red Bull-lal sorra nyerte a versenyeket és bajnoki címeket. Sebastian Vettelt ráadásul domináns éveiben gyakran érte olyan kritika is – szurkolóktól és versenyzőtársaktól egyaránt –, miszerint főként csak kiemelkedően jó autójának köszönheti sikereit. Bár Lewis Hamilton a közelmúltban többször is elismerte a német teljesítményét, nemrég azért újabb megjegyzést tett Vettelre, s kiemelte, valójában még mindig nem tudhatjuk, mennyire jó, mivel jobbára csak gyengébb csapattársak mellett versenyzett.
„A volt csapattársaim biztosan örülnek, ha ezt hallják…” – kommentálta ellenfele véleményét Vettel a svájci Blicknek adott interjújában. „Nem tudom, végső soron a versenyzőket ilyen módon összehasonlítani mindig nehéz” – adott aztán diplomatikus választ. Majd a kérdésre, hogy értékeli mostani csapattársát, Kimi Räikkönent, hasonlóan felelt: „Nos, a Ferrari két autót épít. Az egyiket Kimi vezeti, a másikat én.”
Vettel azt azonban nem titkolja, jól eső érzés számára, hogy amióta a Ferrarihoz került, megítélése is megváltozott, és sok korábbi kritikusa elismerését is sikerült kivívnia – még ha tudja, ez némiképp overallja színének is betudható. „Természetesen ezt jó hallani. Nekem csak az számít, hogy elégedett legyek a teljesítményemmel. És általában az is lehetek. Az előző évem a Red Bullnál pedig nem volt annyira rossz, mint amilyennek egyesek beállítják. Számukra talán fontos, hogy ’a Vettel’ most új ruhába öltözött, és ezzel visszatért a győztesek utcájába” – fogalmazott.
Majd a korábbi kifütyülésekről is szólt. „A 2013-as szingapúri győzelmemnél ez mindenképpen mélypontot jelentett. Ez azon napok egyike volt, amelyen igazán úgy éreztem, teljesen rendben volt a teljesítményem. És aztán ilyen visszajelzést kapni, hallani, hogy kifütyülnek – ez természetesen nem túl jó érzés. Szerintem egyetlen sportolónak sem tetszik. De már korábban is fordult elő, hogy egy versenyző egy csapattal túl sokat nyert, és ez az embereknek nem tetszett. Monzában viszont számomra, egy Red Bull-versenyző számára szinte normális volt, hogy kifütyültek.”
Vannak persze, akik továbbra is a szerencse kegyeltjének tartják a négyszeres bajnokot: idén kiderült ugyanis, hogy a lehető legjobbkor hagyta el a Red Bullt, amely csapat teljesítménye 2015-ben visszaesett, miközben az addig gyengélkedő Ferrari lépett a helyébe második erőként. Nemrég volt csapattársa, Daniel Ricciardo is elismerte, úgy érzi, Vettel szerencsés volt, miközben ő pár év késéssel érkezett meg Milton Keynesbe.
A Ferrari ásza ugyanakkor kiemelte, amikor meghozta döntését, még mit sem sejtett arról, mi vár rá idén Maranellóban. „Utólag lehet azt mondani, hogy szerencsés vagyok. De abban az időszakban ez inkább egy ugrás volt az ismeretlenbe. Elvégre a Red Bull akkor a második erő volt. De az idei év nem alakult túl jól számukra. Jelenleg nehéz helyzetben vannak. Szóval elégedett lehetek a döntésemmel” – fogalmazott Vettel.
FIA Gála2015.12.06. 08:39
Vettel hármasa – interjú2015.12.05. 19:40
Három futamot nyert idén, harmadik lett a bajnokságban – Sebastian Vettel 2015-ös idénye a hármas szám körül forgott. Ahogyan az olasz RAI Sport csatorna vele készített interjúja is. Három emlék az első ferraris napról, három dolog a csapatról, a főnökről, és a leggyakrabban használt olasz szavak – a négyszeres bajnok válaszolt.
Egy évvel ezelőtt november 29-én először jártál a Ferrarinál. Mondj három dolgot, amire emlékszel arról a napról!
Sebastian Vettel: Igen. Az első, hogy reggel nyíltak ki a kapuk. A második, hogy megkértek, indítsam be a motort a szokásos mozdulattal. A harmadik pedig az, hogy nagyon boldog vagyok a nap végén, és hogy egy perc alatt teljesítettem egy kört, mert Fioranóban egy percen belül teljesíteni egy kört varázslatos!
Három dolog, ami eszedbe jut egy évvel később?
Vettel: Jó döntés volt így választani. Nagyon boldog vagyok. És nagyon bizakodva nézünk a jövőbe.
Három dolog, amit szeretnél mondani a szerelőidnek?
Vettel: Grazie, grazie mille! Köszönet azért, hogy inspiráltak, a túlóráikért, hogy még éjszaka is dolgoztak, hogy a babájukat a kezembe adják, valamint hogy bíznak bennem.
Három dolog Maurizio Arrivabenéről?
Vettel: Őszinte és egyenes. Szerintem jó vezető.
Három dal, amit szeretsz? Az egyik biztosan a L’Italiano Toto Cutugnótól.
Vettel: Aztán ott az Azzuro Adriano Celentanótól, és természetesen a kedvencem az olasz himnusz, mivel azt általában ugye vasárnap délután szoktunk hallgatni a győzelem után.
Három olasz szó, amit a leggyakrabban használsz?
Vettel: A „Ma noo!” az egyik. Aztán a „grazie”, ami eléggé egyszerű. És az utolsó a „Mi sentite?”
Három dolog, amit kívánnál a fiadnak, vagy egyáltalán a következő generációnak?
Vettel: Szabad világban élünk, remélem, ez így marad a következő generációk idején is. A lehetőség, hogy az életben kövesd az álmaidat, próbáld megvalósítani őket. A harmadik pedig, hogy kövesd, amit a szíved, a lelked súg, bármit is csinálsz.
A szám, ahány világbajnok címet szeretnél nyerni a Ferrarival?
Vettel: Remélhetőleg sok! Tanti!
Seb blogja: Abu Dhabi Nagydíj - 2015. november 29.2015.12.05. 09:56
Ez az év egy csoda
Nyilvánvalóan újra a dobogón szerettem volna végezni, de azt hiszem ez volt a legtöbb amit kihozhattunk a mai napból. Az elején sok időt vesztettem el, de a végére fel tudtam zárkózni. A tempó jó volt, az első és utolsó etapban is, az autó is kiváló volt, és előznöm is sikerült párat. Boldog voltam, mert ez egy jó móka volt. Tudtuk, hogy Kimi előrébb van, ezért el is engedtem, mert nagyon különböző gumi stratégián voltunk. Nyilvánvaló volt, hogy ha Kimi elég közel kerül hozzám, akkor megadom a lehetőségek, hogy a Mercedeseket legyőzze, de sajnos ez nem volt elég, de én nem akartam az útjába állni. Azt hiszem, hogy elégedettek lehetünk ebben a szezonban. Természetesen az utolsó lépés, hogy a Mercedest utolérjük az nehéz lesz, de ha megnézzük hol tartottunk az év elején, akkor ez egy csoda volt a szezonban. Én nem hiszem azt, hogy bármelyik csapat annyit javult volna egy év alatt mint mi. Most nagy mosollyal térünk vissza a garázsba, és készülünk a következő évre, ahol tovább szeretnénk növelni a mosolyok számát. Nagyon boldog vagyok, hogy csatlakoztam a csapathoz, és egy fantasztikus nyitó évem volt a Ferrarinál. Remélhetőleg még sok sikert átélünk a jövőben.
FIA Gála2015.12.05. 09:39
Csapatok, motorok és versenyzők – így fest a 2016-os rajtrács2015.12.05. 09:02
A bejelentésekről szólt az elmúlt két nap a Forma–1-ben. A Renault, a Red Bull és a Toro Rosso hivatalos terveinek ismertetésével már valamennyi 2016-os istállónak van motorja – és csupán egynek nem tisztázott még a versenyzőfelállása. Körkép.
Az már hetekkel ezelőtt kiderült, hogy motorfronton több változás várható a következő szezonban, mint versenyzőfronton. Bár a Red Bull folytatja együttműködését a Renault-val, mostantól szoknunk kell a gondolatot, hogy TAG Heuer-erőforrást használnak. A Toro Rosso-Ferrari elnevezés már kevésbé hangzik idegenül az F1-es motorzajhoz szokott füleknek: a faenzaiak két év szünet után melegítették fel újra kapcsolatukat a Scuderiával. És az sem lesz idegen, hogy az ezerarcú enstone-i csapatot mostantól újra Renault-nak kell neveznünk – bár a Lotust színeiben és nevét tekintve is megszokhattuk már az előző években. Rajtuk kívül még a Manor váltott: Ferrariról Mercedesre.
A csapatok közül gyakorlatilag nyolcnál minden változatlan maradt versenyzői szempontból, s csupán a Lotusnál (pardon, Renault-nál!) történt mozgolódás: Romain Grosjean az új Haas-istállóhoz csatlakozott, helyét pedig Jolyon Palmer vette át Pastor Maldonado oldalán. Jelenleg úgy fest, Palmer az egyetlen újonc a 2016-os rajtrácson, hiszen a Haas-nál Esteban Gutiérrez egy év szünet után csak visszatér az F1-be.
Jelenleg egyetlen istálló, a Manor nem rendelkezik még versenyzőkkel 2016-ra. Jelöltekből nincs hiány – más kérdés, közülük hányan számítanak még valós esélyesnek. Pascal Wehrlein, a Mercedes tesztversenyzője úgy tűnik, egyre kevésbé bizakodhat. A csapat a hírek szerint 10 millió eurót kérne üléséért, s Toto Wolff, a csillagosok sportigazgatója nemrég elárulta, ennyit nem fognak fizetni. „Van költségvetésünk a versenyzőnkre, de nem ekkora” – jelentette ki.
Közben Will Stevens és Alexander Rossi is magabiztosan nyilatkozott maradási esélyeiről, ám egyesek még Kevin Magnussen érkezését sem tartják kizárhatónak. „Meg kell érteniük, semmit sem mondhatok még a 2016-os versenyzőinkről” – nyilatkozta Stephen Fitzpatrick, amikor egy dán lap Magnussen esélyeiről kérdezte.
Erre a bejelentésre tehát ezen a héten már aligha kerül sor – mindezek után jelenleg ez vár ránk a 2016-os évadban:
| |
|
|
|
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptár
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
| |
|
|