Toto Wolffnak meggyőződése, hogy a Ferrari korán tekerte föl a motorját, Sebastian Vettelt meglepné, ha meg tudnák tartani pénteki előnyöket.
Sima kettős Ferrari-elsőséggel zárult a bahreini hétvége nyitónapja. Az első Kimi Räikkönent és a második Sebastian Vettelt csupán 11 ezredmásodperc választotta el egymástól, tempójukat a 3-4. helyen záró Valtteri Bottas és Lewis Hamilton nem tudta tartani. Hiába használtak ők is szuperlágy gumit, és futották ugyanazon idősávban legjobb köreiket, a finn 0,563, a brit 0,655 másodperccel lassabb volt. A Red Bullok eközben közel 1 másodperccel.
A Ferrari lenne a szahíri favorit? Martin Brundle, a Sky Sports szakértője a pálya széléről figyelve megállapította, a vörös autók igen jól fekszenek a kanyarokban. Paul di Resta eközben úgy vélte, Räikkönenéknek ezúttal jobbak az esélyeik, mint két hete. Sőt, a skót szerint túl nagy ez az előny ahhoz, hogy ne aggassza a Mercedest. „Ebben a sportban nincsenek csodák, nem lehet alapjaiban megváltoztatni a csomagot. Lehet két-három tizedet nyerni, javítani a vezethetőségen, de hat tizedet nem lehet találni az éjszaka. Lehet, hogy még lesz változás, vagy hogy a Mercedes valamit másképpen csinált, de a Ferrarinak mintha jobban feküdne ez a pálya.”
Mielőtt bárki is a tifosi biztos sikerére kezdene fogadni, a Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff azért elárult egy titkot: mérnökeik szerint a Ferrari a megszokottnál jobban föltekerte motorját, és ezért a megszokottnál nagyobb különbség... „A Ferrari egészen magas teljesítményű motormódban futotta a legjobb köreit. Emiatt nem aggódunk annyira. De ettől még jó körök voltak, és Melbourne után itt is láthattuk, hogy a csapatok nagyon közel vannak egymáshoz. Emiatt nem igazán tudom megítélni a helyzetet” – fogalmazott.
Azt is elmagyarázta, honnan tud ilyen sokat az ellenfél motorbeállításairól. „Rendelkezésünkre állnak a GPS-adatok, így követni tudunk minden autót. És ha ezeket az adatokat egymásra vetítjük, látható, hogy az egyenesekben sokkal több időt nyernek, a kanyarokban viszont semmi sem változik. Elég részletesen látni ezt, és a mérnökök számára ebből egész jól kiderül, ki mekkora teljesítményt használ, mekkora leszorítóerőt és légellenállást.”
Bár Lewis Hamilton csütörtökön megállapította, a Ferrari motorerő terén már utolérte a Mercedest, és az időmérős motormódja is egy szinten van az övékkel, Vettel nap végi értékelése most mégis inkább Wolff szavait erősíti. „Rendben volt a mai nap, nem voltak problémák. Az egyensúllyal nem vagyok teljesen elégedett, lesz még teendőnk. Meglepődnék, ha meg tudnánk tartani a Mercedesszel szemben előnyünket” – fogalmazott a négyszeres bajnok, aki csütörtökön még azt mondta, 3-4 tizeddel lassabbak a Mercedesnél. „A péntekek csalókák lehetnek, mert mindenki más programot fut. Számomra a legfontosabb, hogy sok kört teljesítettünk, és hogy az autót most jobbnak éreztem, mint az ausztráliai pénteken.”
Vettel már az első hétvégén is elmaradt Räikkönen tempójától, mivel nem volt elégedett autója vezethetőségével. A harmónia továbbra sincs meg, de a kétszer 90 percben sokat foglalkoztak az első tengelyes problémájával, és szerinte nem eredménytelenül. „Az egyensúly folyton változik. Ausztráliában az elejével nem voltam elégedett, most kicsit jobb volt a helyzet. A gumik eléggé melegszenek, hiába megyünk este, a pálya így is meleg marad. De az autó egyensúlya változik. Ez persze mindenkinél így van. Sokat csúszkálunk, és szerintem vasárnap az fog nyerni, aki kevesebbet fog.”
„A rövid és hosszú etapokon is tudunk még javítani, de azt nem tudom, hogy a többiekkel mi a helyzet. A hosszú etapom rendben volt, de azért lehetett volna jobb” – értékelt. Valóban lehetett volna. Bár a Mercedeseknél teli tankkal is jobbnak bizonyultak, átlagkörök tekintetében ezúttal a Red Bullok vitték a prímet.
Sebastian Vettel elégedett a Bahreini Nagydíj első napjával: Az autó gyors a sivatagi pályán, de az egyensúlyon még van mit fejleszteni.
"Az abroncsok itt meglehetősen forróak, még úgy is, hogy este megyünk, az aszfalt hőmérséklete magas maradt. Ez az egyensúly változásaihoz vezet. Mindez azonban mindenkinél egyforma. Kicsit csúszkálunk is. Arra tippelek, hogy az nyer, aki vasárnap a legkevesebbet csúszkál.
Természetesen abban reménykedünk, hogy szombaton is elől leszünk, de a szabadedzések idejeibe nem szabad túl sokat belemagyarázni. Az egyensúly folyamatosan hullámzott. Ausztráliában az első tengely az első szabadedzéseken nem feküdt nekem, de ez ma jobb volt. A hosszú etapom is rendben volt, nem több. Ami a többieket illeti a paddockban, semmit sem tudok mondani. Számomra egyelőre nem teljesen világos, hogy a Ferrari hol áll valójában.
A második szabadedzés adja vissza a verseny körülményeit, vagyis itt már kipróbáltunk néhány dolgot, és mivel még csak péntek van, így nagyobb kockázatot vállalhatsz." - Mesélt a mai napról Sebastian.
Tizenegy évvel ezelőtt debütált a Formula-1-ben Sebastian Vettel, tehetségére hamar felfigyeltek, gyorsan négyszeres világbajnokká is vált. Mérföldkőhöz érkezett, jön a 200. nagydíj.
Robert Kubica óriási, kanadai bukása kellett ahhoz, hogy Sebastian Vettel megmutathassa magát a nagyközönség előtt. Az USA Nagydíjára ugyanis helyettest kellett találnia a BMW istállónak és ez sikerült is a mindössze tizenkilenc esztendős Vettel személyében. A fiatal német gyorsan leküzdötte lámpalázát és élt a lehetőséggel.
Első versenyén azonnal a pontszerző 8. helyen intették le, amire fel is figyelt a Red Bull. Néhány hét múlva már a Toro Rosso autóját terelgette, amivel egy évvel később szenzációs futamgyőzelmet aratott. 2009-től felkerült az anyacsapathoz, ahol óriási sikerszéria vette kezdetét, zsinórban négy világbajnoki cím 2010 és 2013 között.
„Elértem a kétszázadikat, most már az ember, harminc évesen sokkal tapasztaltabb pilótává vált. Ez nem feltétlenül életkor kérdése. Ha megnézzük a Formula-1 történelmét, Juan Manuel Fangio harminc évesen még nem is versenyzett. Részemről, ha elég gyors valaki, akkor elég idős is és nem lehet túl öreg, ha még elég gyors” – fogalmazott a négyszeres világbajnok német.
Negyvennyolc futamgyőzelemmel a háta mögött mi változik pilótaként? „Néhány év után az ember megtanulja kezelni az izgalmat és a nyomást a versenyek előtt, de egy egészséges izgalom a sport része, többek között éppen ezért szeretem. A mai napig kicsit ideges és izgatott leszek ettől” – tette hozzá Vettel.
„A bemutatkozásom? Az egész dolog nagy meglepetésként ért. Nem sok időm maradt felkészülni, mert Kubica balesete az azt megelőző héten történt. De készen álltam és remekül összpontosítottam. Mindent kihoztam az autóból és boldog voltam, hogy ponttal térhettem haza. Szerencsére, a Red Bull később megadta a lehetőséget számomra, hogy folytathassam az F1-ben” – emlékezett vissza a német pilóta. Vettel 2015 óta a Ferrari versenyzője és kitűnően érzi magát Maranellóban.
Sebastian Vettel elismerte, jelentős hátrányuk van a Mercedesszel szemben egy körön és versenytempóban is. De ez csak pillanatfelvétel.
„A tempót nézve a teszt és első verseny alapján elég egyértelmű, hogy a Mercedes a leggyorsabb, három, négy tized különbséggel” – idézi az Autosport Vettelt. „Ezt láttuk a versenyen is: Lewis kontrollálta a tempóját az elején, később pedig odalépett, amikor kellett neki. Volt még köridő a kezében. Azt hiszem, ez a helyes válasz. A Mercedes mögött pedig nagyon szoros a helyzet.”
„Ez a különbség általánosságban, időmérőn és futamon értendő. Azt hiszem, a kvalifikáción a differencia kicsit nagyobbnak tűnt, mint amekkorának kellett volna lennie. Egyértelmű, hogy a Q2-ben a Mercedesnek és Lewisnak nem sikerült összeraknia a kört, a Q3-ban annál inkább. Max (Verstappen) és én viszont kisebb hibát követtünk el a Q3-ban, enélkül szorosabb lehetett volna” – vezette le meglátását Vettel.
„Idén jobb autónk van, de még munkára kell bírnunk. Hiszem, hogy benne van a potenciál, de fejlődnünk kell, és gyorsan fel kell zárkóznunk ahhoz, hogy ugyanúgy a győzelmekért harcolhassunk vele, mint a múlt évben nagyon sok alkalommal.”
„Sok okos ember dolgozik nálunk, akik tudják, hogy még nem vagyunk elég gyorsak. Minden apróságra figyelünk, hogy javítsunk a teljesítményen, az autóén, a csapatén. Tudjuk, hogy amink most van, az még nem elég, a Mercedes még gyorsabb nálunk.”
„Az embereink motiváltak. Tavaly remek évünk volt, de lemaradtunk a bajnoki címekről, és az idei autónkon javítottunk. Jobb lett, de még a megfelelő működési tartományba kell hoznunk, emellett a többiekhez képest is javítanunk kell. Tisztában vagyunk ezzel, nagyon motiváltak vagyunk, meg akarjuk tenni az utolsó lépést is. Ez lesz a legnehezebb, de már égünk a vágytól, hogy megtegyük.”
Sebastian Vettel megnyerte a szezonnyitót Ausztráliában, az viszont még kérdéses, hogy idén is harcban lesz-e a bajnoki címért. A német mindenesetre boldog, hogy az olaszoknál versenyezhet.
„Már gyerekkorom óta emlékszem a Ferrarira, mindig is itt akartam vezetni. Egyszer a családommal elmentünk Fioranóba, akkor megnézhettem, mi zajlik a színfalak mögött. Most, hogy a részese is lehetek az egésznek, ez a legjobb dolog, ami valaha történhetett” – árulta el Vettel, hogy gyerekkori álma vált valóra, amikor a maranellóiakhoz igazolt.
Vettel azt is elmondta, meddig szeretne a Formula-1-ben maradni: „Amíg kulcsszerepet tölthetek be F1-es versenyzőként a csapatban, a munkámra koncentrálhatok, és segíthetem az istállómat. Bár úgy vélem, hogy minden pilóta a csapata része, aki különbséget generálhat, és én is a legjobbamat nyújtom, hogy ez sikerülhessen.”
„Tiszteljük egymást Kimivel. Mindketten őszinték vagyunk, és nem rejtegetünk semmit a másik elől. Nincsenek játszmáink egymással” – váltott arra a témára, milyen a kapcsolata csapattársával, Kimi Raikkönennel.
„Magasabbak az elvárásaim magammal szemben, mint bárki másnak, mivel nem érdekel túlságosan a többi ember véleménye. Az ember tisztában van a képességeivel, és ha valamit elront, azt neki kell tudnia a legjobban, hol tolta el” – zárta nyilatkozatát saját elvárásairól Vettel.
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában. 1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.
Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel