Hírek Sebastianról ( news ) |
Jól halad új autójának fejlesztésével a Red Bull2013.11.07. 18:17, f1 vilag
Gőzerővel dolgozik 2014-es versenyautóján a Red Bull Racing alakulata – bár a Milton Keynes-i alakulat már bezsebelte az idei elsőséget, nincs egyszerű dolga – a versenyfutás az idővel elkezdődött.
Adrian Newey, az istálló főtervezője híres arról, hogy rendre az utolsó pillanatban készül csak el aktuális autójával – így volt ez az idei modellel is, és feltehetően a jövő évi, RB10-es konstrukcióval is hasonló lesz a helyzet.
A világbajnok alakulat nemrég elismerte, lehet, hogy túl sok energiát fektettek az idei autó fejlesztésébe, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azonban nem aggódik, véleménye szerint ugyanis az idén elvégzett munka jövőre is megtérül majd.
Adrian Newey elárulta, jól haladnak az új autó fejlesztésével, a kasztni tulajdonképpen már teljesen kész.
„Az úgynevezett monocoque már készen van, mint ahogy a váltómű is” – mondta a szakember.
„A felfüggesztésen, a burkolaton, a hűtésen, illetve a szárnyakon dolgozunk még, tehát a kisebb elemeken, melyek egésszé tesznek egy Forma-1-es versenyautót.”
Miután jövőre új motorformula lép életbe a királykategóriában, nemcsak az aerodinamikának, de az 1,6 literes turbómotoroknak is komoly szerep jut. Newey bevallotta, nincsenek könnyű helyzetben.
„Az új motort már az autóba integrálni is nagyon nehéz feladat. Az intercooler hatalmas, ráadásul ott van az új hibrid rendszer is. A teljes hajtáslánc nagyon összetett, és nem világos, hogy a három motorgyártó közül ki lesz előnyben – persze reméljük, hogy a Renault.”
Nemcsak a motorszabályok változnak jövőre, hanem a karosszériára vonatkozó regulák is. Emiatt pedig a jövő évi autók külsőleg is mások lesznek majd, mint az ideiek.
„Az autó orrának alacsonyabban kell lennie – főképp a biztonság miatt, de szerintem ez nonszensz. Emellett a hátsó szárnyra is új előírások vonatkoznak, ez pedig azt jelenti, hogy majdhogynem a nulláról kell újrakezdenünk mindent. És valójában fogalmunk sincs arról, ki milyen autóval áll majd elő.”
Dr. Helmut Marko elárulta, optimistán várja a következő szezont, bízik ugyanis főtervezője zsenialitásában.
„Itt van nálunk a nagyszerű Adrian Newey. A nagy szabályváltozások idején is csúcsformában volt. Autói az első években verhetetlenek voltak – legalábbis addig, amíg a többiek el nem kezdték másolni és reprodukálni azokat.”
Minidrivers - Abu Dhabi Nagydíj2013.11.07. 18:06
Meghoztam az Abu Dhabi Nagydíjról készült Minidrivers változatot. Jó szórakozást hozzá!
CASIO EDIFICE promo2013.11.07. 15:37
saját fordítás
Sebastian Vettel az alábbi videóban az Austin-i pályáról mesél és erre 1 perc áll rendelkezésére..
Az amerikai nagydíjon a Circuit of the Americas pályán 56 kör áll rendelkezésünkre, és 5,5 kilóméter hosszú a pálya. A körrekordom 1: 39: 347. Az első szekció egy hosszú egyenes, majd ezt egy meredek domb követi, ami egy kicsit megnehezíti a dolgunkat, mert nehéz eltalálni a megfelő lassítást. Nagyon fontos hogy figyelj oda a sebességre, majd utána megfelelően lassíts. A T3-T4-T5-T6 nagyon összetett, és egy gyors szakasz. Nagyon szerencsés vagyok, hogy tavaly a leggyorsabb köridőt futottam meg. Tovább Vettel a tavalyi évre visszanyúlóan nyilatkozik a Lotussal való szoros csatájáról, és arról, hogy hogyan sikerült számára a tavalyi Amerikai Nagydíj.
Sebastian Vettel ünnepel2013.11.07. 14:18
Sebastian Vettel ünnepel a Red Bull csapattal Abu Dhabiban. A galériába feltöltöttem erről pontosan 4 db képet, amit az alábbi képre kattintva nézhettek meg.
Vettel: "Mi a következő cél? a futam megnyerése Austinban"2013.11.07. 13:40
saját fordítás
Sebastian Vettel tegnap a Red Bull Racing Milton Keynesi gyárába látogatott, hogy megünnepeljék az ott dolgozókkal a sorozatban bezsebelt Negyedik Világbajnoki címét, és a csapat konstruktőri címét is.
Mielőtt találkozott volna a munkatársakkal egy privát buli keretein belül , azelőtt még sajtótájékoztatót tartottak Christian Hornerral, és Adrian Neweyal, ahol elmondták, hogy mennyire fontos a csapatnak a gyárban lévő emberek erőfeszítései, és nekik is köszönhető mind a két világbajnoki cím.
"Nagyon jó visszatérni a gyárba, ahol az egész csapattal megünnepelhetjük a teljesítményünket. Nyilván van egy bizonyos létszámú ember, akik ott vannak a versenyeken, de nagyon sok ember áll mögöttünk, akik lelkesen és szenvedélyesen csinálják a munkájukat... Örömmel tölt el, amikor ide jövök a gyárba, hogy köszönetet mondjak nekik. Sokkal több órát dolgoznak, mint amennyit én dolgozok, tehát jó visszaadni nekik egy kis darabkát.." - Mondta Sebastian
Miután letudta Sebastian a médiát, találkozott a versenygyőzteseivel, akikkel eltöltött egy kis időt, azután pedig visszament Christian Hornerhez és Adrian Neweyhez, hogy megünnepeljék a sikereiket a csapattal. Azután megtapsolták az eredményeiket, majd vissza dolgozni. Mi a cél?
"Ez egyszerű. - A következő verseny.. Jövőhéten megyünk Austinba. Alig várom már.."- mondta Sebastian.
Vettel: "Nem szeretem a dominancia szót2013.11.07. 10:50
saját fordítás
Ismételten a tegnapi eseményen mondta el Sebastian, hogy nem változtatna a helyzetén, ha átmenne egy másik csapatba, hiszen aki nem szereti őt, az mindenhol nem fogja szeretni. Seb élvezi amit csinál, és úgy gondolja, hogy ennél nem is kell több..
"Úgy gondolom, hogy nem változtatna a helyzetemen az, hogyha elmennék egy másik csapathoz, hiszen akkor is lesznek olyanok, akik nem szeretnek, és nem értékelnék azt amit csinálok. Végezetül legyél boldog önmagaddal, én most nagyon boldog vagyok, és élvezem azt, amit csinálok. "
Sebastian mesélt arról is, hogy nem szereti a dominancia szót, mert úgy gondolja, hogy nem könnyedén nyeri meg a futamokat, ugyanis keményen megdolgoznak minden egyes sikerért.
"A teljesítményemet az emberek hajlamosak úgy nevezni, hogy domináns. Viszont nem szeretem ezt a szót, mert ez úgy hangzik, mintha olyan egyszerű lenne nyernem. Azonban, ha visszatekintünk néhány versenyre, akkor azt kell mondanom, hogy igazán keményem megdolgoztunk a sikerért. Nyilvánvaló, hogy vannak nagyszerű eredményeink, amikre talán nem is számítottunk. Ez egy hosszú szezon és természetesen szükségünk van a 100%os teljesítményünkre. Ha őszinte szeretnék lenni, akkor azt mondanám, hogy nem mindig sikerül így teljesíteni, de már-már közel vagyunk hozzá."
Sebastian találgat2013.11.07. 10:47
Sebastian Vettel az alábbi videóban kipróbálja találni az F1 kocsik motorgyártóját, illetve azt is, hogy ki vezeti az adott kocsit.
Vettel: Eleinte csak kevesen hittek bennem2013.11.07. 10:35, hirado
Már a negyedik világbajnok címénél jár, de Sebastian Vettel továbbra sem felejti az első lépéseket. A Forma–1 küszöbén már annak is örült, hogy egyáltalán megadatik számára a lehetőség, első győzelme után pedig még az is eszébe jutott, talán az lesz az utolsó is egyben. A Red Bull címvédője a Servus TV hétfő esti adásában pályája fontos állomásaira emlékezett.
„Vannak bizonyos mérföldkövek az ember karrierjében. Több említésre méltó mozzanat is van. Nekem már az nagy dolog volt, hogy egyáltalán megkaptam az esély arra, hogy részt vegyek egy Forma–1-es versenyen. Erre 2007 júniusában került sor a BMW-Sauberrel. Az első versenyem azért olyan fontos számomra, mert végre megkaptam vele a lehetőséget a bizonyításra” – mesélte Vettel.
„Emlékszem, az indianapolisi futam végére teljesen kikészültem fizikailag. Valahogy mégis sikerült megmentenem azt az egy pontot. Ezzel mintha kinyílt volna előttem egy ajtó. Hirtelen ott volt előttem a Toro Rossós lehetőség. Akkoriban viszont csak nagyon kevés ember hitt bennem, és csak kevesen mondták azt, hogy adjatok egy esélyt ennek a fiúnak. Ebben az időszakban azonnal a sportpolitika közepébe csöppentem. Olyan érdekek közé, amibe nem volt beleszólásom” – mondta Vettel, utalva a BMW és a Red Bull érte folytatott csatájára. Mint ismert, 2006-tól ugyan előbbi csapat tanítgatta, az osztrák cégóriás viszont már az utánpótlás kategóriákban támogatta őt, így mindkét fél jogosan tartott volna igényt szolgálataira. Mario Theissen, a BMW sportigazgatója aztán végül belátta, Vettel szempontjából jobb, ha a Toro Rossóhoz igazol.
„Az áttörést aztán a Toro Rossóval aratott győzelmem hozta meg Monzában. Ezzel valami rendkívülit tudtam alkotni, ami után pedig már egyenes út vezetett a Red Bullhoz” – mondta 2008-as sikeréről a négyszeres világbajnok, akit aztán szembesítettek a ténnyel, hogy az abu-dzabi győzelméig bezárólag eddig összesen 12 285 kilométert töltött a mezőny élén a Forma–1-ben, amely távolság nagyjából megfelel egy Milton Keynes és Bangkok között megtett útnak. „Ezt eddig még nem tudtam. Nekem csak annyit mondtak, hogy már átléptem a tízezer kilométeres határt. Ha jól tudom, ez rajtam kívül csak két-három embernek sikerült eddig. Ehhez persze hozzá kell tenni, hogy korábban jóval kevesebb versenyt rendeztek, mint manapság” – mondta. Nem is tévedett sokat: a listát Michael Schumacher vezeti 23 865 kilométerrel, mögötte Ayrton Senna áll (13 585 km), majd Alain Prost (12 616 km) és Jim Clark (10 160 km) követi őket.
Vettel mindazonáltal ezen eredmények ellenére sem akar hozzászokni az állandó győzelmekhez. „2008-ban az első győzelmem idején arra gondoltam, ez biztosan valami különleges dolog, ezért elteszem a sisakomat, mert sosem tudhatjuk, lesz-e még hasonló. És ez a szokás azóta is megvan. Ha most abbahagynám a gyűjtést… Nos, az ilyen apróságok terén kissé babonás vagyok” – mondta már a Blicknek Vettel, aki persze fejvédőin kívül győzelmi serlegeit is gyűjti. „Niki Lauda egyszer mesélte nekem, hogy ő mindig azonnal túladott a győzelmi trófeáin. Egyszer például cserébe lemosták neki az autóját. Én nem álldogálok a serlegeim előtt, és nem gondolok arra, milyen klassz, milyen klassz. De egyszer majd szívesen mutatnám meg őket a gyerekeimnek vagy az unokáimnak, hogy lássák, milyen klassz voltam egykor, és mi mindent sikerült elérnem. Ha majd odapillantok, azzal újra felidézhetem a múltat, és az akkor megélt örömöt. Ezért sem tartom jónak, ha valaki elajándékozza az efféle ereklyéit. Én inkább fizetek az autómosásért…” – jegyezte meg a német viccesen.
Tisztelgés a Világbajnokok előtt2013.11.07. 10:23
Az alábbi videóban láthatjuk felsorolni a világbajnokokat
Sebastiannak ki kell találni melyik pálya van a rajzon2013.11.07. 10:08
Sebastian Vettelt letesztelték az alábbi videóban, hogy felismeri -e a lapon lévő lerajzolt pályákat.
| |
|
|
|
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptár
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
| |
|
|