SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2016.

Hülkenberg űridővel zárt a harmadik napon, gondok a Ferrarinál és a McLarennél

2016.02.24. 19:13
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

A Force Indiá-s Nico Hülkenberg nem fogta vissza magát és közel 3 másodpercet (!) adott a másodikként végző haasos Romain Grosjeannak. Délelőtt a Ferrari, délután a McLaren került bajba.
 
Nico Hülkenberg már a reggeli órákban átvette a vezetést a téli tesztek harmadik napján, Barcelonában, köridejét pedig a későbbiekben háromszor is tovább javította. A német versenyző a maga 1:23,110-es próbálkozásával végül több mint 2,7 másodperccel bizonyult jobbnak az újonc Haas-csapat autójával a nap végén egészen a második helyig felkapaszkodó Romain Grosjeannál.
 
Harmadikként az a Kimi Räikkönen végzett, aki szinte az egész délelőttöt kihagyni kényszerült a Ferrari üzemanyag-rendszerének alapos átvizsgálása miatt, délután azonban mégis 78 megtett körig jutott. A két leggyorsabb versenyzővel ellentétben viszont a finn nem a lágyabb gumikon, hanem a közepes keveréken érte el a legjobb idejét.
 
A legtöbb kört a mai napon is a Mercedes W07-es modelljével tették meg, ám a csapat ezúttal megosztotta a munkát a két versenyzője között. A délelőtt autóba ülő, s végül az összetett 5. helyén záró Nico Rosberg ebből 74 körrel, a címvédő Lewis Hamilton pedig 88 körrel vette ki a részét – igaz, az angol csupán a nyolcadik abszolút leggyorsabb pilóta volt a mezőnyben.
 
Erős kezdés után ezúttal kissé visszaesett viszont a McLaren-Honda. Huszonnégy órával ezelőtt Fernando Alonso több mint 100 körig jutott az MP4-31-es kódjelű kocsival, Jenson Button alatt azonban ezúttal már 51 kör után bemondta az unalmast a hidraulika. A csapatnál eleinte csak „kisebb hibaként” aposztrofálták az esetet, később azonban kiderült, hogy nagyobb a baj. Button 15 óra után már nem is hajtott többet pályára, a McLarennél pedig fél órával a zárás előtt le is húzták a rolót.
 
A tesztnap során háromszor is lengett a piros zászló. Először alig bő fél óra elteltével a spanyol Carlos Sainz miatt, miután a hazai közönség előtt szereplő ifjoncot laza kerékkel küldték pályára a Toro Rosso-szerelők, majd a délelőtt zárását megelőzően az újonc Rio Haryanto miatt, aki a kavicságyba pördült a lassú 5-ös kanyarban. Végezetül a nap vége felé a Renault frissen igazolt pilótája, Kevin Magnussen volt a ludas. A dán versenygépe pontosan ugyanott adta meg magát, mint ahol délelőtt Sainz leparkolt – a bokszutca kijáratánál. Magnussen néhány perccel később még egyszer be akart kapcsolódni a körözésbe, ám R.S.16-osa már a szervizúton jelezte, hogy neki más elképzelései vannak.
 
A viszonylag sok megbízhatósági gond ellenére ezúttal is öt autó teljesített 100-nál is több kört: a Mercedesen (162) kívül a Toro Rosso (161), a Sauber (115), a Renault (111) és az utolsó negyedórában olajszivárgás miatt visszavonulót fújó Williams (109).
 
A grove-iaknak egyébként már korábban is volt egy hajmeresztő pillanatuk, amikor Felipe Massa csak a kavicságyon átkrosszozva tudta visszanyerni az uralmát a masina felett a villámgyors 9-es kanyarban…
 
Az első tesztsorozat utolsó napja holnap délelőtt 9:00-kor veszi majd kezdetét.

Image and video hosting by TinyPic

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Így változhatnak az autók 2017-re

2016.02.24. 18:38
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Átfogó szabályváltozásokról egyeztetett kedden a Stratégiai Csoport és az F1 Bizottság Genfben. Az FIA, az utóbbi testület döntéseiről kiadott közleményében részletezte, miként újulhatnak meg az autók 2017-ben.
 
Mindenekelőtt érdemes kiemelni, hogy a bizottság fölött még áll egy döntéshozói testület a rendszerben: az FIA Motorsport-világtanácsa. Az ő hatáskörük ratifikálni az új szabályokat – s amíg ez nem történik meg, nem tekinthető hivatalosnak semmilyen változás. (A múlt évben a tankolás visszatérésének bejelentésénél, majd az ötlet elvetésénél ez már okozott kavarodást.) Emellett az is hangsúlyozandó, hogy az FIA közleményében tudatta, április 30-ig kitolta a jövő évi szabályok véglegesítésének határidejét, ami azt is jelenti, hogy a mostanáig megegyezni képtelen csapatok addig még akár módosíthatják is javaslataikat, véleményüket – minden más egyelőre csak tervezetnek tekinthető.
 
A szövetség ennek ellenére részletes adatokkal szolgált arról, jelen állás szerint hogyan változhatnak meg az autók a következő szezonra. Az autók méreteit és tempónövekedését illetően több javaslat is fölmerült már. Az úgynevezett Red Bull-modell 180 centiméterben határozta meg az autók karosszériájának szélességét, s 50%-os leszorítóerő-növekedéssel kalkulált, amely nagyjából 5,2 másodperccel javítana a mostani tempón. A Mercedesnek nem tetszik ez a koncepció, mivel attól tartanak, Adrian Neweyék előnyt akarnak kovácsolni a változásokból, ezért ők csupán 3 másodperces sebességnövekedést javasoltak.
 
A két szélsőség között a McLaren is megalkotta saját modelljét, mely egyfajta kompromisszumot jelent: 4,7 másodperces tempójavulást a leszorítóerő 30%-os növelésével, 160 centiméter széles kocsitesttel.
 
Az FIA által most közzétett adatokból az derül ki, jelen állás szerint ezen köztes megoldás bevezetésének a legnagyobb a támogatottsága. A szövetség a következő adatokkal szemléltette, mi várhat ránk 2017-ben:
 
Gumik: Az első gumik mérete jelenleg 245 mm, a hátsóké 325 mm széles. 2017-től elöl 305, hátul 405 mm-re nőhet az abroncsok szélessége
 
Felfüggesztés: a felfüggesztések jelenleg 1800 mm szélesek, 2017-től 2000 mm-re nőhet az autók „fesztávja”.
 
Első szárny: a jelenlegi 1600 mm-ről 1800 mm szélesre nőhet, emellett változhat a formája (deltaforma), egyszerűsödhetnek a véglapjai.
 
Hátsó szárny: jelenleg 750 mm széles, 950 mm magas, véglapjai derékszögűek – 2017-től 950 mm szélesek, de csak 800 mm magasak lehetnek, a véglapjaik pedig lehetnek rombuszformájúak, miközben szemből pedig íveltté válhatnak a lapjai.
 
Padlólemez: jelenleg 1400 mm a maximális, 1300 mm a minimális szélességük – ez jövőre 1600-as maximális és 1400-as minimális értékre változhat. Emellett 50 mm-rel megnőhet a diffúzor magassága és szélessége, annak emelkedése pedig nem a hátsó tengelynél, hanem már 175 mm-rel az előtt kezdődhet.
 
Kocsitest: a jelenlegi 1400 mm-ről 1600 mm-re nőhet, felülnézetből változhat az alakja, és az oldalsó légterelőknél nagyobb szabadságot kapnának a tervezők.
 
Tömeg: a jelenlegi 702 kilogrammos maximális tömeg 722 kilogrammra nőhet, amihez további 5 kilogrammot adnak a gumik.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Hivatalos: Várhatóan valóban megújul az időmérő edzés lebonyolítási módja

2016.02.24. 18:29
Image and video hosting by TinyPic
 
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megerősítette, már az idei évtől változhat az időmérő edzések lebonyolítási módja. Bernie Ecclestone szerint megfelelő döntés született. Emellett további változásokról is hír érkezett.
 
Kedden Genfben tartotta soros ülését a Stratégiai Csoport és az F1 Bizottság, és több, a szabályokat érintő kérdésben is határoztak. Már beszámoltunk róla, hogy előbbi testület az időmérő edzés megreformálásának javaslatát terjesztette utóbbi tanács elé – s az FIA ma közleményben erősítette meg, hogy a változtatást valóban érvénybe tervezik léptetni.
 
Az új időmérős rendszer megtartja az eddig megszokott háromrészes kvalifikációt, ám erősen átalakítja annak kieséses szisztémáját.  Eszerint a Q1 16 percig fog tartani, az első 7 perc elteltével kiesik a leglassabb versenyző. Ezt követően minden 90 másodperc után kiesik egy újabb résztvevő, melynek következtében összesen 15 pilóta vág neki majd a Q2-nek. A második felvonás 15 perces lesz, s abban az első hat perc után esik ki az első résztvevő, majd újabb 90 másodpercenkét újabbak. Heten nem folytathatják a küzdelmet, 8-an viszont a Q3-ba léphetnek. A záró felvonás 14 percig tart majd, öt perc után búcsúzik az első „áldozat”, majd 90 másodpercenként az újabbak, egészen addig, míg az utolsó másfél percre két versenyző nem marad, akik megküzdhetnek a pole pozícióért.
 
Az Autosport úgy tudja, a változtatásra rábólintó csapatok a verseny szervezőinek azon kérésére reagáltak döntésükkel, miszerint izgalmasabbá kell tenni a show-t. Az új kieséses rendszerrel azt kívánják garantálni, hogy az idő nagy részében folyamatosan legyenek autók a pályán. Éric Boullier, a McLaren versenyigazgatója üdvözli az újítást. „Vannak érvek és ellenérvek, de időnként hallgatnunk kell a kereskedelmi jogok birtokosára (ill. Bernie Ecclestone-ra – a szerk.), meg kell őriznünk az F1 alapjait, de közben jobbá is kell tennünk a sportágat” – nyilatkozta a francia.
 
„Nem hiszem, hogy ez olyan nagy változás lesz, viszont kiszámíthatatlanabbá tesz mindent. Ha a versenyző hibázik, megfizeti az árát, mert ha nem futja meg a köridőt időben, kiesik. Ez nagyobb nyomást is jelent a versenyzőkön és a csapatokon. Ha az autód gyorsabban koptatja a gumikat, hiába vagy a leggyorsabb hét perc után, talán csak harmadik leszel a legvégén, és lemaradsz a pole-ról. Nő a kiszámíthatatlanság, de végső soron így is a legjobb autók és versenyzők lesznek majd az élen. És ha néha nem a Mercedes nyeri az időmérőt, az csak jót tesz a műsornak.”
 
Boullier utalt rá, az újítás legfőbb támogatója Bernie Ecclestone volt. „Az ötlet az volt, hogy hasonló időmérők legyenek, mint amilyeneket az esőben szoktunk látni. Talán pár esélyes ezzel mégsem kerül az élre. Talán nem lesz annyira egyértelmű a rajtsorrend” – nyilatkozta az üzletember.
 
Bár a terv az, hogy már az idei évben bevezessék az új rendszert, az FIA közleményében hangsúlyozta, egyelőre csak vizsgálják ennek lehetőségét, hiszen a végső döntést az FIA Világtanácsnak kell meghoznia, amely március 4-én tartja soros ülését.
 
Genfben tegnap az FIA közleménye szerint további újításokról is döntés született:
 
1. Bevezetik a „Nap versenyzője-díjat”: a szurkolók aktivitásának növelése érdekében lehetőséget biztosítanak arra, hogy a nézők szavazzanak a szerintük a versenyen legjobb teljesítményt nyújtó résztvevőre, melynek kilétét még a közvetítés alatt fölfedik, és aki külön díjat vehet majd át a futam után.
 
2. A csapatok haladékot kaptak a 2017-es szabályváltozások előkészítésére: Április 30-áig kell előállniuk a mindenki számára elfogadható javaslatokkal, melyek alapján megújulnak majd a versenyautók. Az érintettek és a Pirelli eszerint tovább tárgyal az autók gyorsabbá tételéről, arról, miként tehetnék agresszívabbá a külsejüket, valamint hogy mennyit gyorsuljanak. Emellett a motorgyártóknak is határozniuk kell: csökkenteniük kell az erőforrások árát, el kell érni, hogy minden csapatnak biztosítsanak motorokat, és tovább kell javítani a V6-osok hangzásán.
 
3. Jön a fejvédő eszköz: Az F1 Bizottság elfogadta a versenyzők fejének védelmét elősegítő eszköz 2017-es bevezetését, de annak konkrét részleteiről még nem határoztak, mivel továbbra is folyik a szakértői csoport kutatómunkája. A glória mellett az áttetsző szélvédő kifejlesztéséről is gondolkodnak.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Barcelona: versenyzői nyilatkozatok a második nap után

2016.02.23. 19:18
Címkék: hírek video

Túl vagyunk az év első kollektív tesztjének második napján, melynek ismét a két legnagyobb gyári csapat, a Mercedes és a Ferrari volt a főszereplője: Nico Rosberg mindenkinél több kört teljesített, Sebastian Vettel pedig az eredménylista élén maradt. A vörösök német klasszisa már az ultralágy abroncsokat is kipróbálta, akárcsak Daniel Ricciardo; a McLaren-Hondába 100 körnél is több került; a Haas folytatta ismerkedését a királykategóriával; a Renault-t ismét problémák hátráltatták.

Sebastian Vettel, Ferrari – 1. hely: 1:22,810 (126 kör)
„Az a legfontosabb, hogy az autó úgy viselkedik, ahogyan szeretném. Remélem, Kiminek holnap hasonló benyomásai lesznek. A motor hangja egész jó, kicsivel hangosabb, mint tavaly, de még mindig nem az igazi, viszont már sokkal jobban hasonlít egy Forma–1-es autóhoz. Nagyon sokat dolgoztunk ma, hiszen ez egy új autó, az pedig egyet jelent azzal, hogy több dolgot is ki kell próbálnunk. Próbáljuk megérteni az autó viselkedését, amiről persze van elképzelésünk, de amikor a pályán vagy, akkor mindig más a helyzet. Összességében elégedettek vagyunk, de tudjuk, hogy nagyon sok munka vár még ránk.”  

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Vettel a második napot is besöpörte, de aztán piros zászlót okozott

2016.02.23. 18:30
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
A többedmagával 100 kör felett teljesítő ferraris délelőtti idejét már nem tudták megjavítani a többiek.
 
Sebastian Vettel ultralágy keveréken megfutott délelőtti leggyorsabb köre maradt az etalon a Circuit de Catalunyán rendezett első téli teszt második napján, ám a német versenyző napját némiképp beárnyékolhatta, hogy Ferrarijával alig öt perccel a kockás zászló meglendítése előtt műszaki rendellenesség miatt le kellett húzódnia a pályáról.
 
Vettelen kívül csupán volt Red Bull-os csapattársa, a második helyen végző Daniel Ricciardo próbálta még ki az ultralágy keveréket, a harmadik Sergio Péreztől lefelé már mindenki keményebb abroncsokon körözött.
 
A legtöbb kört, a tavalyi téli tesztrekordot is túlszárnyaló 172-t (!), a mercedeses Nico Rosberg teljesítette, aki ilyen tekintetben még csapattársa, a címvédő Lewis Hamilton tegnapi eredményén is túltett. A kivételesen produktív tesztnapon egyébként a tizenegy pályára hajtó versenyzőből nyolcnak sikerült átlépnie vagy elérnie a bűvös 100-as határt, köztük az éppen 100 körig jutó Péreznek vagy a spanyol Fernando Alonsónak a korábban hírhedten megbízhatatlannak bizonyuló McLaren-Hondával.
 
A McLaren „hírnevét” ezúttal a Renault vitte tovább, miután az RS16-os az első nap szoftvergondjai után ma is bedobta a törülközőt az újonc Jolyon Palmer alatt – ma egy látványosan nagyot durranó turbóhibával, és egyébként ugyanott, ahol Vettel Ferrarija is leparkolt, a pálya villámgyors 3-as kanyarja előtt. A brit reménységnek ez a hiba ugyanúgy idő előtt véget vetett a napjának, mint a tegnapi.
 
Az első beszámolók szerint szintén turbóprobléma okozta a fiatal Max Verstappen vesztét a Toro Rossóban, aki ebédszünet előtt nem sokkal állt félre a kör harmadik szektorának közepén. Öröm az ürömben, hogy a holland az autómentést követően minimális időveszteséggel folytathatta a munkát az STR11-es „tesztverziójával. Mint arról nemrégiben beszámoltunk, a faenzaiak átfogó javítócsomagot terveznek bevetni a március 1-4. közt megrendezendő második barcelonai teszten.
 
Kiscsapatok nagy napja volt ez a mai, hiszen kisebb zűrök ellenére mind a Manor-, mind az újonc Haas-istálló 70 kör felett zárt az újonc Pascal Wehrleinnel és a haasos Esteban Gutiérrezzel a volánnál. Nyers eredményeik szintén nem voltak rosszak.
 
Az első barcelonai tesztsorozatból még két nap van hátra, és az előrejelzések szerint a katalán versenypályát a következő két napban is ugyanolyan remek időjárás köszönti majd, mint eddig.

Image and video hosting by TinyPic

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Vettel ilyen Ferrarira vágyott

2016.02.23. 17:41
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Komoly célokkal vágott neki a Ferrari az idei évnek, eddig pedig minden a tervek szerint halad. A második tesztnap szünetében Sebastian Vettel ismét pozitívan nyilatkozott az új autóról, ami elmondása szerint úgy viselkedik, ahogyan ő szeretné.

A vörösök tavaly komoly fejlődésen mentek keresztül, és három futamgyőzelemmel sikerült feledtetniük a gyenge 2014-es évet. Miután stabil második erővé váltak, idénre nem is tűzhettek volna ki más célt maguk elé, mint a Mercedes utolérése. Bár az első tesztekből még nem lehet komoly következtetéseket levonni, a csapat német pilótája szerint a Ferrari jó úton jár.

A tegnapi nap után – melyen ő futotta meg a leggyorsabb kört – előrelépésekről beszélt, autóját pedig a keddi gyakorlás ebédszünetében – amikor szintén ő állt a lista élén – is dicsérte. „Fontos, hogy az autó úgy viselkedik, ahogyan szeretném” – kezdte. „Tudjuk, hogy sok dolgunk van még, és rengeteg kilométert kell megtenni, viszont mindenki boldog. Ez egy új autó, képzelhetik mennyi feladatunk van; rengeteg az új alkatrész, és igyekszünk megérteni a gép viselkedését” – folytatta.

„Mindent összevetve, örülünk, hogy sok időt tölthetünk a pályán” – magyarázta Vettel, aki tegnap 69, ma délelőtt pedig 46 kört teljesített. A szünetben azt is megkérdezték, elégedett-e az új autó tapadásával, illik-e ez a konfiguráció vezetési stílusához. „Amikor több tapadás van, az mindenkinek illik a stílusához. Ez az autó előrelépést jelent. Úgy gondolom, az erőforrás is javult, ami jó hír. Persze, sokat kell még gyakorolnunk, de ez a két nap eddig eléggé pozitív” – jelezte.

Vettel nem felejtett el köszönetet mondani a Ferrari dolgozóinak, akik hosszú hetekig, hónapokig dolgoztak, hogy ő és csapattársa, Kimi Räikkönen harcba szállhassanak a futamgyőzelmekért. „Rengeteg munkát tettek ebbe az autóba. Nem csak a télen; ez a projekt viszont más volt és a hozzáállásunk is. Néhány változás kívülről is látható. Nyilvánvaló, hogy az orr eltér az eddigitől, de az első rész is változott, és a borítás alatt is más lett néhány dolog. Rengeteg ember munkája és tehetsége van ebben a gépben; már csak ki kell derítenünk, mennyire jó!” – zárta gondolatát.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Összefoglaló videó - Videó a mai tesztről

2016.02.22. 20:17
Címkék: video

Egy hivatalos összefoglaló videó a ma bemutatottakról, és „elhangzottakról".

A Forma-1 mezőnye végre pályára vihette a 2016-os évadra fejlesztett versenygépeit. A Forma-1 hivatalos oldala pedig készített egy kis összeállítást, melyben egyrészt megnézhetjük, hogyan mozognak az új résztvevők, másrészt pedig meghallgathatjuk őket munka közben!

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Ilyen lesz a Sauber idei festése

2016.02.22. 20:09
Címkék: hírek
A vasárnapi bemutatóhullám közepette kevesebb figyelem irányult az új autóját csak a második teszthét előtt prezentáló Sauberre, ám a 2016-os festését már a svájciaknak is megcsodálhatjuk.
 
A hinwiliek már az év elején jelezték, hiába hozták előre több héttel az Ausztrál Nagydíj időpontját, ők tartják magukat eredeti fejlesztési ütemtervükhöz, s csak március elejére készülnek el aktuális versenygépükkel. A Sauber a hétfőn rajtoló barcelonai teszten emiatt csak 2015-ös járművével vesz részt, mely azonban már az idei „ruhájában” pompázik.
 
Az alapvető dizájn nem változott 2015 óta, továbbra is a főtámogató Banco do Brazil kék-sárga színkombinációja dominál az autón, ám annak fehér hátsó szárnyvéglapjain több új támogató logója is feltűnt, így az üzleti szoftvereket gyártó IFS-é, a Malbuneré, valamint az amerikai tévécsatornáé, a CNBC-é is.
 
Az új partnerek vélhetően némi pluszbevételt is jelentenek Monisha Kaltenbornék számára, akik tavaly csupán a McLarent és a Manort tudták maguk mögé utasítani a bajnokságban. A C35-ös 2016-os modelljüket várhatóan március 1-jén, a második barcelonai teszt nyitónapján mutatják majd be a nagyközönségnek.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Vettel értékel: Az új Ferrari előrelépést jelent!

2016.02.22. 20:05
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Pozitívan és elégedetten szállt ki autójából a hétfői tesztnap végén Sebastian Vettel. Az első nap leggyorsabbja szerint érezhető előrelépést jelent az új Ferrari, mely az új felfüggesztésének köszönhetően is kezesebben viselkedik.
 
Tesztelsőséggel kezdte pályafutását a Ferrari múlt pénteken bemutatott idei modellje, az SF16-H. Hétfőn Sebastian Vettel vitte pályára a kissé kifehéredett vörös gépet, és már délelőtt a tabella élére állt vele. Végül összesen 69 kört teljesített a négyszeres világbajnok, és a maranellóiak számára a jó eredménynél sokkal lényegesebb, hogy rendkívül elégedett volt munkaeszközével!
 
„Előrelépést tettünk. A vasárnapi filmes napunk után most lendültünk bele igazán. Az első érzéseim pozitívak. Az autó sok tekintetben forradalminak nevezhető, több minden kívülről is látszik ebből, de még több lapul a borítás alatt. Számomra a legfontosabb, hogy jó napunk volt egy autóval, amit jó volt vezetni. A legjobb idő nem számít” – nyilatkozta Vettel a nap végi sajtótájékoztatóján.
 
„Jó lett volna többet autózni, de ezek a kocsik jóval összetettebbek, mint egy Ford Fiesta ezerkilencázakárhányból. Ott csak felnyitottad a motorháztetőt, belenéztél és megjavítottad. Ha egy modern versenyautóval van gondod, akár csak egészen kicsi, nagyon alaposan meg kell vizsgálnod, mi történt, és ez időbe is telik. Egy új Forma–1-es autóval pedig eleve körültekintőbb vagy, inkább kétszer is megvizsgálod, hogy minden rendben van-e” – utalt arra, hogy a nap során több alkalommal is hosszabb időre elnyelte őt a garázs.
 
Vettel számára ugyanakkor az első benyomás mindennél többet jelentett ma – és az autó vezethetőségével nagyon elégedett volt. „Az autó gyorsabbnak tűnik, mint a tavalyi, még ha közvetlen összevetésre nincs is módunk. Mindvégig egyenletesen hagyta magát vezetni, és mindig jó előjel, ha a legelső megérzésed jó. Hogy eredményben ez mit fog jelenteni, persze már más kérdés.”
 
Az új Ferrarin a lerövidült orrkúp mellett a vonórudasról nyomórudas felfüggesztésre történő átállás jelenti az egyik legnagyobb módosítást. A csapat éveken át használta a korábbi megoldást, Vettel azonban a múlt évben versenyzett először vele – és szavaiból az derül ki, cseppet sem bánja a váltást. „Részletezni ezt csak akkor tudnám, ha az egyik autóból a másikba ülnék át. De a két autó közti különbség amúgy is túlmutat a felfüggesztésen. James Allison technikai igazgató szerintem többet tudna beszélni a felfüggesztés kinematikájáról. Számomra ez olyasmi érzést ad, mint amit a korábbi versenyautóimtól megszoktam, de nem állítanám, hogy az egyik felfüggesztéssel nem lehet annyira támadni, mint a másikkal. Összességében jónak érzem az autót az első tengelyen, jól viselkedik a kerékvetőkön, és ez nem olyan magától értetődő.”
 
Vettelt végül a riválisokról is kérdezték – a Mercedesszel Lewis Hamilton ma 156 kört teljesített, messze túlszárnyalva ezzel mindenkit. „Mintha egész jó napjuk lett volna” – állapította meg viccesen. „De mi is joggal vagyunk optimisták. Még nem tartunk ott, ahol ők, de nem pánikolunk. Jó lett volna többet menni ma, de már ez is rendben volt. Mindent jobbnak érzek, jó nap volt!”

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Képek a Barcelonai teszt I. napjáról

2016.02.22. 19:30
Címkék: képek

Képek a Barcelonai teszt első napjáról. A képek megtekintéséhez kattints az alábbi kis képekre!

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!