SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2015.

Mercedes a Ferrari ellen: „Ez egy normális bajnoki küzdelem”

2015.04.20. 20:09

Image and video hosting by TinyPic

A Ferrari idei teljesítménye jól példázza, hogy a Forma-1 továbbra is jó egészségnek örvend – jelentette ki a Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff. A szakember szerint a címvédőnek igyekeznie kell, ha a folytatásban is a vörösök előtt akar maradni.
 
A 2014-es év a Mercedes gyári alakulatának uralmáról szólt; a németek mindkét világbajnoki címet megszerezték és több fontos rekordot is megdöntöttek. Náluk több győzelmet (16), kettős győzelmet (11), dobogós helyezést (31) és világbajnoki pontot (701) egy szezonon belül még egyik csapat sem szerzett a királykategória 65 éves történelme során. Teljesítményükkel sokak szerint unalomba fullasztották a sportot – egyeduralmuk például Bernie Ecclestone tetszését sem nyerte el.
 
Az idei szezonban a Ferrari már közelebb bírt kerülni a címvédőhöz – Malajziában a vörösök szerezték meg a győzelmet, és a hétvégi bahreini futamon is megizzasztották a németeket – a csapat teljesítménye pedig Wolff szerint jól példázza, hogy a sport még mindig egészséges. „A kereskedelmi jogok birtokosának [Ecclestone-nak] értelemszerűen fontos az, hogy egyik csapat se tudjon meglógni és az is, hogy harc legyen az első hely megszerzéséért, hiszen a nézők számára ezek az összecsapások a legérdekesebbek. Legutóbb láthattunk ilyet és Malajziában is” – idézi szavait az ESPN.
 
Wolff a bahreini futam után ismét egyértelművé tette, hogy a Mercedesnek a folytatásban is oda kell figyelnie a vörösökre, a csapat ugyanis igazi kihívóvá nőtte ki magát. „Nézzék meg az eredményeket, és látni fogják, hogy már nem vagyunk annyira dominánsak, a Ferrari pedig megkezdte a felzárkózást. Jó versenyünk volt, és azok a változtatások is működtek, melyeket pénteken hajtottunk végre. Az autó mindkét gumiabroncson gyors volt, és örülünk, hogy mindkét autó ott lehetett a legjobb három között, persze annak már nem, hogy Nico [Rosberg] elveszítette a második pozíciót” – mondta a Telegraphnak utalva a német versenyző fékproblémájára.
 
A csapat technikai igazgatója, Paddy Lowe eközben kijelentette, hogy a Mercedes már felkészült arra, hogy szembe kell szállnia a Ferrarival, mégpedig egy „normális” világbajnoki küzdelemben. „Nem vagyunk idegesek, ez legalábbis nem a megfelelő szó” – magyarázza. „Ez egy verseny, egy normális világbajnoki küzdelem, melyben csapatok harcolnak egymás ellen – ez pedig sohasem könnyű. Az autó erősnek tűnt, persze nagyon sok dolgot ki kell még elemeznünk. Viszont a tempónk jobb volt, mint a Ferrarié, ellenkező esetben ugyanis nem szereztük volna meg a győzelmet” – folytatja.
 
A soron következő Spanyol Nagydíjon szinte minden csapat új fejlesztésekkel áll elő, Wolff szerint azonban a Mercedesnek Lewis Hamiltonnal is meg kell egyeznie a három hetes szünetben, a címvédő ugyanis még mindig nem írta alá új szerződését. A motorsport-igazgató úgy véli, időszerű lenne a megállapodás nyélbe ütése. „Természetesen Lewis egy fontos tényező, egy kivételes srác az autóban! Azt hiszem most is – mind egyébként az életben bármikor – egy olyan helyzetet kell teremtetnünk, amelyik mindkét fél számára kedvező. Van egy gyors pilótánk egy gyors autóban, olyan páros ez, ami hosszú távon sikeres lehet és szembenézhet a Ferrari jelentette kihívással” – ecsetelte az osztrák.

Aki túl nagy falatnak bizonyult Vettel számára

2015.04.20. 16:02

Image and video hosting by TinyPic

Előzetesen maga a csapat sem számított rá, de Valtteri Bottas révén a Williamsnek Bahreinben sikerült legyőznie az egyik Ferrarit. 15 nehéz kör – így állta Sebastian Vettel támadásait a finn.

Miután a Nico Rosberg által üldözött Sebastian Vettel második kerékcseréjét követően szélesre vette az utolsó kanyart, megsérült vezetőszárnya miatt újabb kiállásra kényszerült. Ezt követően csak az ötödik helyre tért vissza, hét másodperces hátránnyal Bottas mögé. Mivel ezen lemaradását hét kör alatt ledolgozta, eleinte úgy tűnt, a ferraris hamar visszaszerezheti az őt tempója alapján megillető helyet. Ám a Williams végül túl nagy falatnak bizonyult számára: Vettel nem kevesebb, mint 15 körön át próbálkozott hiába a megelőzésével. Ráadásul mindezt úgy, hogy három körrel frissebb közepes keverékek voltak Ferrariján.
 
„Nagyon nehéz volt tartani Sebet, mert gyorsabb volt. Amikor egyszer csak megérkezett hátulról, el sem tudtam képzelni, hogyan fogok védekezni ellene a célba érkezésig” – nyilatkozta csatájukról Bottas az Auto Motor und Sportnak. „Csak annyit tudtam, hogy körről körre nehezebb lesz a dolga, mert a hátul haladónak hamarabb elkopnak a gumijai. Tehát minden egyes kör, amelyet mögöttem töltött, egyfajta ajándék volt számomra.”
 
A rafinált finn nem könnyítette meg ellenfele életét: mindig gondosan ügyelt a kigyorsításokra, hogy a lehető leghatékonyabban tudja kihasználni Williamse – a Ferrariénál az időmérőn még 4 kilométer/órával magasabb – végsebességét. Vettel a futam után elmondta, úgy érezte, az utolsó kanyarban autója ezen a versenyen nem volt olyan erős, mint Williamsek és a Mercedesek, ezért volt esélytelen ellenük a csaták során.
 
Bottas viszont kiemelte, az FW37-es az 1-es, a 2-es, valamint a 8-as és a 10-es kanyarban is gyengélkedett, így ezen részeken különösen figyelnie kellett. „Azok a kanyartípusok jelentik az autónk gyenge pontját, amelyeknél még kanyarodás közben kell gázt adnunk. Mindig figyeltem arra, hogy a megfelelő helyen használjam ki a teljes motorerőt” – mesélte Bottas.
 
Vettelnek végül csak egyetlen alkalommal volt igazi esélye a Williams megelőzésére, ám az 56. körben hiába került ellenfele elé, elmérte a féktávot. „Pontosan ugyanez történt tavaly a Kimivel vívott csatám során is” – emlékezett vissza Bottas. „Ha itt nyitott DRS-sel fékezel rá a kanyarra, könnyen elmérheted a féktávot.”
 
A hatszoros dobogós végül remek versenyt futva hozta be autóját a negyedik helyen, megkoronázva ezzel kiváló hétvégéjét. Miközben az első három nagydíj után az időmérők tekintetében Felipe Massa 3-0-ra vezetett ellene, a pontok terén pedig 30-18 volt az állás, a finn Szahírban szombaton szépített, vasárnap pedig egy pontra közelítette meg a 10.-ként célba érő brazilt.
 
Ennek ellenére nem volt túl boldog, mivel továbbra is úgy érzi, a Ferrari normál körülmények között utolérhetetlen számukra. „Egy körön vagyunk olyan gyorsak, mint a Ferrari. Viszont a versenyen már sokkal legyőznek, mert sokkal jobban boldogulnak a gumikkal. Nálunk az első három kör jó volt. Aztán egyszerűen sokkal hamarabb elvesztettük a tapadást, mint a Mercedes és a Ferrari. Most három hetünk lesz arra, hogy megoldást találjunk a problémára. A lehető leghamarabb meg kell oldanunk. A hátrányunk egyértelműen túl nagy. Az autónk alapvetően jó, de a versenyen túlságosan lassú. Hiányzik a leszorítóerő, és javítanunk kell a tapadáson. Remélem, hogy a barcelonai fejlesztések előrelépést hoznak ezeken a területeken” – tekintett előre a finn tehetség.

Vettel: Mindörökké Ferrari?

2015.04.20. 16:01

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel úgy érzi, hazatalált. Bár még csak negyedik versenyén van túl új csapatával, a német máris elárulta, a Ferrarinál tervezi befejezni Forma–1-es pályafutását.

„Igen, mindenképpen!” – vágta rá a legjobb háromból Bahreinben idén először kiszoruló Sebastian Vettel a német Bild kérdésére, hogy a Scuderiától tervez-e visszavonulni. Persze korábban már számos nagy bajnoktól hallhattunk hasonló kijelentéseket, akiket aztán az élet mégis más csapatokhoz sodort.
 
A Ferrarival 1964-ben bajnokká avatott John Surtees is hosszú távra tervezett Maranellóban, akárcsak az olaszokkal két címig jutó Niki Lauda – ám végül mindkettőjüknek politikai csatározások közepette kellett új csapat után nézniük. Fernando Alonsót pár éve még szintén állította, a Ferrari az utolsó F1-es csapata – aztán kilépett még két évre szóló szerződéséből a McLaren kedvéért. De még a csapat történetének legsikeresebb versenyzője, Michael Schumacher is versenyzett más csapatnál (Mercedes, 2010-12), miután elköszönt a tifositól – amire öt közös bajnoki sikerük idején még aligha gondolt volna bárki is.
 
A már gyerekkorában is a Ferrariról álmodozó Vettel ugyanakkor jelenleg nem tudja elképzelni az F1-es életét a vörösök nélkül. Persze a négyszeres bajnok még korántsem tervezgeti visszavonulását. „Jelenleg nem tekintek ennyire a távolba. De nem vagyok az a típus, aki egyik évben érkezik, hogy aztán egy év múlva egy másik, majd egy harmadik csapathoz szegődjön. Én nem vagyok ilyen – az élet semelyik területén sem. Jelenlegnagyon jól érzem magam, és van egy nagy közös célunk, amit szeretnénk elérni. Aztán hogy mi jön ezután, majd kiderül” – magyarázta.
 
Majd azt azért megemlítette, hogy természetesen vannak tervei, elképzelései a versenyzés utáni időkre is. Például szívesen tanulna valamit. „Az embernek mindig kell valami, amivel később még foglalkozhat, és ami nem unalmas. Különben mit is kezdenék a sok időmmel? Nem mehetek már harmincévesen nyugdíjba, az maga lenne a katasztrófa” – fogalmazott.

De hogy került Vettel folyton Rosberg elé?

2015.04.20. 15:59

Image and video hosting by TinyPic

A bahreini futam legizgalmasabb jelenetei közé tartozott a két német, Nico Rosberg és Sebastian Vettel vissza-visszatérő csatája. De hogy került a mercedeses rendre ferraris kollégája mögé?

Nico Rosberg elrontott időmérőjének köszönhetően a harmadik rajthelyről, közvetlenül Sebastian Vettel mögül vágott neki a szahíri versenynek. Az első métereken nem sikerült megelőznie honfitársát, mi több, pozíciót vesztett Kimi Räikkönennel szemben. Ezt követően azonban mindkét ferrarist maga mögé utasította, s felzárkózott másodiknak Lewis Hamilton mögé.
 
Csakhogy ezzel csupán részsikert aratott a Ferrari felett. Miután Vettel a futam során mindkét alkalommal előbb ment ki kereket cserélni, mindkétszer sikerült honfitársa elé vágnia. A versenyt követően azonban kiderült, nem csupán e bevett taktikai módszeren múlt, hogy Rosbergnek újra meg újra meg kellett küzdenie a Ferrarival második helyéért – a tavalyi bajnok ezüstérmesnek ugyanis egyik kerékcseréje sem sikerült tökéletesen.
 
„Mindkétszer volt némi problémánk a kiállásoknál” – magyarázta Rosberg. „Ennek konkrét oka is van: a főszerelőmnek haza kellett repülnie, mert nem érezte jól magát. Ő nagyon fontos része a csapatnak, és emiatt nem is lehet száz százalékig pótolni.”
 
Hogy mennyire nem, azt a Kínában saját kerékcsererekordját 1,85 másodpercre javító gárda kiállásainak időtartama is megmutatta. Rosberg mindkét szervizelése (25,311 mp és 25,418 mp) tovább tartott, mint Vettelé, s a két alkalommal összesen 1,771 másodpercet veszített honfitársával szemben.
 
Vettel elévágása persze nem csak ezen múlt. Azzal, hogy mindkét esetben korábban hajtott boxba, értékes másodperceket nyert riválisával szemben. Miközben Rosberg kénytelen volt kint maradni elkopott, s emiatt lassabb gumiján, Vettel kihasználhatta új gumija tempóelőnyét.
 
Az alábbi táblázatból jól látható, hogy Vettel az első kerékcserénél több mint két másodpercet nyert Rosberggel szemben azáltal, hogy egy körrel korábban állt ki; míg a második alkalommal ez a különbség több mint duplájára nőtt, miután Rosbergnek ekkor két körrel kellett tovább várnia a cserére, mivel a Mercedes elsőként az élen haladó Hamiltont hívta a boxba. Mindez összesen 4,6 másodperces időveszteség, ami jól illusztrálja az efféle taktikázás előnyeit, s azt is, miért kap olyan fontos szerepet az időmérő edzés, mely lényegében arról is dönt, csapaton belül melyik versenyzőé a kedvezőbb stratégia.
 
  Vettel köridői (mp) Rosberg köridői (mp)
  Első kiállás
13. kör 104,118 100,611
14. kör 118,328 103,611
15. kör 98,201 118,549
Rosberg idővesztesége: 2,124 mp
     
  Második kiállás
32. kör 103,027 100,499
33. kör 118,751 100,474
34. kör 97,547 103,03
35. kör 98,013 117,836
Rosberg idővesztesége: 4,501 mp

 

Hibahalmozó Vettel – a Ferrari megbocsátott

2015.04.20. 07:54

Image and video hosting by TinyPic

Elfékezések, kicsúszások, szárnytörés – Bahreinben véget ért Sebastian Vettel három futam óta tartó dobogós sorozata. A német elismeri hibáit, csapata azonban kiállt mellette.

Már a rajt sem ment simán Sebastian Vettel számára. A második rajtkockából induló német az első métereken nagy csatába bonyolódott Nico Rosberggel, akinek ezt a támadását még sikerült visszavernie. Aztán az első etapban igen agresszív mercedeses végül a DRS-ét kihasználva pár körrel később mégis elment mellette. Majd megtette még kétszer, miután Vettel a kiállásoknál rendre elégvágott. Utóbbi manővereknél azonban szüksége volt a négyszeres bajnok hibáira is: elfékezés az első kanyarban, kicsúszás az utolsóban.
 
Utóbbi baki különösen sokba került Vettelnek: első szárnya megsérült, így egy nem tervezett kiállás miatt végül Valtteri Bottas mögé csúszott vissza az ötödik helyre, ahonnan már nem tudott előrébb lépni. Az összeszedetlennek tűnő Vettel a leintés után csalódottan ismerte el, túl gyenge teljesítményt nyújtott vasárnap. „Amikor keményen támadsz, megnő az esélye, hogy hiba csúszik a gépezetbe. Tökéletes biztosan nem volt a mostani versenyem. Valamiért ma egyszerűen nem találtam meg a ritmust, a fontos pillanatokban pedig pozíciókat vesztettem, és még a szárnycserém is időmbe került” – idézte Vettelt a Speedweek.
 
„Nem tudom, mitől sérült meg a szárnyam. Az utolsó kanyarból kigyorsítva a lementem a pályáról. Megpróbáltam jól kijönni a kanyarból, hogy Nico ne érhessen utol, de aztán az első szárnyam már nem működött jól, és egy körrel később lecseréltem.”
 
Vettel elmondta, azért csúszott ki, mert a megszokottnál is agresszívebben akart kigyorsítani az utolsó kanyarból, hogy maga mögött tudja tartani honfitársát a DRS-zónában. De a pálya ezen pontján később Bottas ellen sem boldogult. „Az autóm hátulja egyszerűen nem volt olyan jó, mint szokott. Azon a ponton az ellenfelek ma jobbak voltak. Nico, de Valtteri is. Ez azt is jelentette, hogy nem tudtam igazán támadásba lendülni. Bottas emellett kiválóan védekezett.”
 
„Vettel is csak ember”
 
Noha Vettel valóban nem volt csúcsformában, a Ferrari igyekezett megvédeni versenyzőjét. „Valószínűleg ennél jobb versenyre vágyott. Elkövetett egy-két hibát, amik visszavetették. Nem ez volt a legjobb napja, de egész évben és egész hétvégén jól vezetett, szóval olykor előfordul ilyesmi” – hívta föl a figyelmet a technikai igazgató, James Allison.
 
Maurizio Arrivabene szintén védelmébe vette a németet. „Nem akarok egyetlen kritikát sem hallani Sebastiannal kapcsolatban” – jelentette ki a csapatfőnök. „Senki sem felejtheti el, hogy milyen versenyeket produkált eddig! Nyert Sepangban, háromszor állt dobogón. De ő is csak ember, és mindannyian hibázunk. Azt becsülöm leginkább Sebben, hogy őszinte. Azonnal elismerte a hibáját, és bocsánatot kért a csapattól is. Sajnos a kavicságyba csúszásával megsérült a szárnya, ezért kellett újat feltenni neki.”
 
Vettel úgy érzi, hibái nélkül jó esélye volt a dobogóra – és stratégiájával sem volt probléma. „Mindent jól csináltunk, két alkalommal is Nico elé vágtunk. A taktikánk tehát jó volt, egyszerűen csak kétszer is megelőztek, amivel két-három másodpercet is vesztettem. Ezzel az ember kizökken a ritmusából, forgalomba kerül és lelassul. Emiatt a középső etapomat a lágy keveréken nem is tudtam igazán kihasználni. A tempónk alapvetően megvolt, de nemigen volt szabad az út előttem. Ez az én hibám is volt, hiszen Nicót kétszer is hagytam elmenni, ami nem volt ideális” – magyarázta.
 
Ennél többre is képes a Ferrari
 
Miközben a pénteki szabadedzések alapján úgy tűnt, a Ferrarinak ismét esélye nyílhat a futamgyőzelemre, vasárnap mintha a Mercedes a vártnál jobb formát mutatott volna. Vettelt ez annyira nem lepte meg. „Összességében sosem tudhatod, mit csinálnak a többiek, ezért péntekenként sosem hozhatunk ítéletet. A Mercedes a versenyen nagyon erős volt, talán erősebb is, mint az edzéseken.”
 
„Most még csap áprilist írunk. A szezon még hosszú. Eddig elégedettek lehetünk. Sokan meglepődtek azon, mennyire erősek vagyunk, ezen a hétvégén is. A célunk viszont az, hogy utolérjük a Mercedest. Mi vagyunk a másodikak, de még elég nagy a távolság. Sikerült előrelépnünk, de még nem tartunk ott, hogy rendszeres kihívói legyünk a Mercedesnek. De igyekszünk. Nem mi vagyunk az esélyesek, csak a kihívók, de képesek vagyunk ennél többre is” – zárta gondolatát a négyszeres bajnok.

Verseny utáni nyilatkozat: Sebastian Vettel

2015.04.19. 19:05

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel, Ferrari – 5. hely

„Úgy tűnik, ez nem az én napom volt. A végén nagyon sokat küszködtem a Williams megelőzésével – hiába. Amikor igazán számított, akkor mindig forgalomba kerültem, amivel tönkretettem a gumimat. Összességében azonban ez egy pozitív hétvége volt. Kár, hogy megsérült az első szárnyam, mert enélkül akár harmadik is lehettem volna. Ami a kicsúszásokat illeti, próbáltam keményebben nyomni, de amikor mást üldözöl, sok leszorítóerőt veszítesz. Utólag talán már azt mondhatom, túl sokat is, talán túl keményen próbálkoztam. Annak viszont örülhetünk, hogy minden eddigi futamon dobogóra állhattunk, és hogy Kimi még Rosberget is megelőzte a végén. Szóval a csapat számára ez egy jó eredmény.”

Hamilton nyert. Räikkönen másfél év után ismét dobogón

2015.04.19. 18:55

Image and video hosting by TinyPic

 Lewis Hamilton Kína után Bahreint is bevette: a brit a pole-ból rajtolva nyerte a villanyfényes futamot. Kimi Räikkönen okos taktikával, Nico Rosberg hajrában elkövetett hibájával lett második – a 2013-as Dél-koreai Nagydíj óta először állhat dobogóra. Sebastian Vettel hibái után csak ötödik lett.

Lewis Hamilton végig uralma alatt tartotta a Bahreini Nagydíjat, a végén azonban ráijesztett a technika.
 
A brit világbajnok és csapattársa Nico Rosberg a végsőkig kicentizett előnyt őrizgettek az utolsó körökben a nagyot hajrázó ferraris Kimi Räikkönen előtt, amikor másfél körrel a leintés előtt mindkettejük autóján meghibásodott az elektronikus hátsó fékrendszer. Rosberg elvesztette a pozícióját, amikor az utolsó előtti körben rövid látogatást tett az első kanyar bukóterében, ám Hamiltonnak sikerült az első helyen átgurulnia a célvonalon.
 
A pole pozícióból induló címvédő sikeresen kivédte ellenfelei támadásait a rajtnál; a mercedesest a két ferraris, ill. Rosberg követte – Räikkönennek sikerült megelőznie a kissé beragadó másik Ezüstnyilat.
 
A tavalyi világbajnokság sokat kritizált ezüstérmese azonban ezúttal nem adta fel egykönnyen, és az első körökben nem csupán visszaelőzte finn ellenlábasát, hanem még Sebastian Vettelt is letudta a második pozícióért. Utóbbi manővert a futam során még kétszer végrehajtotta, mindannyiszor a célegyenes végén előzve, miután Vettel kétszer is eléje került a bokszkiállások folyamán.
 
A négyszeres világbajnok az utolsó ilyen alkalommal túl szélesre vette az utolsó kanyart, kicsúszott, és a pálya való visszatérésre közben megsértette az első vezetőszárnyát. A kényszerű szárnycsere miatt beiktatott harmadik kiállás után Vettel a williamses Valtteri Bottas mögött találta magát, aki hiba nélkül védte, s őrizte meg az ajándékba kapott negyedik helyét a kockás zászlóig.
 
Räikkönen az első etap során leszakadt üldözőitől, és eltérő gumistratégiával próbálkozott – a többiekkel ellentétben ő az utolsó körök nagy hajrájára hagyta a gyorsabb, lágy keverékű abroncsokat.
 
A hatodik helyen az a Daniel Ricciardo zárt a Red Bull-lal, akinek Hamiltonhoz hasonlóan nem igazán volt ellenfele a futam során – leszámítva a technikát. A háromszoros futamgyőztes ausztrál autójában ugyanis a leges-legutolsó kanyarból való kigyorsítás közben robbant fel a Renault-motor látványosan nagy füstfelhőbe burkolva a célegyenest. Akárcsak Hamiltonnak, Ricciardónak is még épphogy sikerült átcsorognia a vonalon.
 
A Red Bull-os már a rajtnál megörökölte a hatodik helyen, midőn Felipe Massa a másik Williamsszel képtelen volt elindulni a felvezető körre. A brazil a szabályok értelmében a szervizútról eredt a többiek után, s dolgozta fel magát egészen a 8. pozícióig. Az utolsó körökben aztán végül még veszített egy helyet a pocsék időmérőjét követően szintén eredményes felzárkózást bemutató orosz Danyiil Kvjat ellen.
 
A kétszeres világbajnok Fernando Alonso éppen csak lemaradt a pontszerző helyekről a McLaren-Hondával, ám csapattársa, az élete egyik legrosszabb hétvégéjén túleső Jenson Button – az e hétvégi negyedik műszaki hibája miatt – már a rajtrácsra sem tudott felsorakozni.
 
Idei harmadik futamgyőzelmével Hamilton 93-ra növelte a pontjai számát, és immár huszonhét egységgel előzi meg a második helyezettet, Nico Rosberget (aki a pontversenyben is átvette ezt a pozíciót Vetteltől).
 
A világbajnokság az európai szezonnal folytatódik Barcelonában, ám csupán három hét múlva, május 10-én.
 
1. Lewis Hamilton GBR Mercedes-Mercedes 57 laps 1:35m 05.869s 
2. Kimi Raikkonen FIN Ferrari-Ferrari +3.3s 
3. Nico Rosberg GER Mercedes-Mercedes +6.0s 
4. Valtteri Bottas FIN Williams-Mercedes +42.9s 
5. Sebastian Vettel GER Ferrari-Ferrari +43.9s 
6. Daniel Ricciardo AUS Red Bull-Renault +61.7s 
7. Romain Grosjean FRA Lotus-Mercedes +84.7s 
9. Sergio Perez MEX Force India-Mercedes +1 lap 
10. Daniil Kvyat RUS Red Bull-Renault +1 lap 
8. Felipe Massa BRZ Williams-Mercedes +1 lap 
11. Fernando Alonso ESP McLaren-Honda +1 lap 
12. Felipe Nasr BRZ Sauber-Ferrari +1 lap 
13. Nico Hulkenberg GER Force India-Mercedes +1 lap 
14. Marcus Ericsson SWE Sauber-Ferrari +1 lap 
15. Pastor Maldonado VEN Lotus-Mercedes +1 lap 
16. Will Stevens GBR Manor-Ferrari +2 laps 
17. Roberto Merhi ESP Manor-Ferrari +3 laps 
 
Kiesett:
Max Verstappen NED Toro Rosso-Renault
Carlos Sainz Jr ESP Toro Rosso-Renault
 
Nem indult el:
Jenson Button GBR McLaren-Honda
 
Sebastian Vettel: Nem vagyok elégedett a mai futammal, mert rengeteget hibáztam, amivel a futamot elrontottam. Viszont örülök a csapattal.

A Ferrari Kanadában még egy lépéssel közelebb kerülhet a Mercedeshez

2015.04.19. 15:06

Image and video hosting by TinyPic

Miközben a Ferrari egyre gyakrabban megszorongatja a Mercedest, a háttérben is dolgozik azon, hogy tovább csökkentse technikai hátrányát. A hírek szerint Kanadában érkeznek a plusz lóerők.
 
Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen ezen a hétvégén használja először idei második motorját. Noha korábban egyes források arról számoltak be, hogy a Scuderia mérnökei repedéseket találtak a motorblokkon, ezért volt szükség a cserére, Vettel az időmérő edzést követően elárulta, mindig is úgy tervezték, hogy Bahreinben bevetik a második motort.
 
A német elmondta, nem gondolná, hogy túl nagy előnyük származna mindebből. „Nem tudom. Mindig is az volt a terv, hogy ezen a hétvégén cserélünk, miközben a többiek nem tették. Szerintem valamennyi csapatnak nehéz jól beosztani a szezonra a rendelkezésre álló erőforrásokat. Egyes istállók talán kicsit játszadoznak, kicsit többet használják egyes motorjaikat pénteken és kevesebbet szombaton vagy vasárnap. De nálunk mindig is ez volt a terv” – fogalmazott.
 
A távlati terv pedig az, hogy Kanadában már egy újabb fejlesztésű erőforrással állnak rajthoz. A Ferrari állítólag már Monaco utcáin bevethetné ezen új motorját, ám miután a hercegségben a motorerő helyett inkább a vezethetőség kapja a főszerepet, az olaszok Kanadáig várnak vele, ahol a hosszú egyenesekben a nagy végsebesség, a lassú kanyarokban pedig a jó kigyorsítás szükséges a jó teljesítményhez.
 
A Speedweek beszámolója szerint Montréalra megújulnak a hengerfejek, az égéstér valamint a főtengely is, és ezzel az olaszok nagyjából 4-5 módosító pontot használnak el az év közben még rendelkezésükre álló 10 egységből. A Ferrari emellett szorosan együttműködik üzemanyag-beszállítójával, a Shell-lel is, amellyel közösen igyekszenek csökkenteni a fogyasztást és hatékonyabbá tenni az erőforrást. A sok újítás révén a maranellóiak akár 20-30 lóerőt is nyerhetnek, amivel becslések szerint V6-os turbójuk teljesítménye eléri majd a 820 lóerőt, amellyel állítólag a Mercedes jelenleg rendelkezik.
 
A még 7 módosító ponttal rendelkező németek mindeközben júniusig kivárhatnak első fejlesztési csomagjukkal. A Ferrari számára a második lépcsőfokot ezen a téren majd a szeptemberi Olasz Nagydíj jelenti, ahol további fejlesztések érkeznek. A csapat emellett állítólag már Barcelonára is komoly aerodinamikai újdonságokkal készül.
 
„Nyilvánvaló, hogy a motorrészlegen dolgozók remek munkát végeztek” – ismerte el Kimi Räikkönen csapata eddigi munkáját. „De ez még nem minden. Az autó önmagában is jobb lett. Nem lehet tehát mindent a motorra fogni. Az egész csomag javult. Minden téren fejlődtünk, nem csupán egyen, és ebben a csapat minden dolgozója részt vállalt.”
 
Sebastian Vettel mindeközben azt emelte ki, hogy már pusztán autójuk megértésével is képesek voltak nagyot előrelépni. „Ezen a versenyen semmilyen különleges fejlesztésünk nincs. Következetesen dolgozunk az autón, mindig egyre többet megtudunk arról, hogy működnek a pályán az egyes beállítási variációk. Talán ezen a téren tettük meg a legnagyobb előrelépést. Most például először sikerült száraz pályán befurakodnunk a Mercedesek közé és kihívni őket, ami elégedetté tesz” – nyugtázta Vettel.

Hamilton számára Vettel a fő ellenfél

2015.04.19. 11:53

Image and video hosting by TinyPic

Lewis Hamilton a mellőle rajtoló Sebastian Vettelt tartja legfőbb ellenfelének a mai Bahreini Nagydíjon. A címvédő bízik benne, hogy a Mercedesnek sikerült javítania versenytempóján péntek óta.
 
A pénteki szabadedzéseken sokan fölkapták a fejüket arra, milyen jó a Ferrari tempója a hosszú etapokon. A második gyakorláson Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen lágy gumis átlagideje is felülmúlta Nico Rosberg ugyanezen típuson futott átlagát. A Mercedes elismerte, aggasztja őket a különbség, ugyanakkor azt is elárulták, hátrányuk főként annak köszönhető, hogy nem tudták kellően felmelegíteni a hátsó abroncsaikat. Ezt a problémát a beállítások módosításával igyekeztek megoldani, melyet a szombati harmadik edzésen aztán le is teszteltek – igaz, nappali viszonyok mellett, nagy melegben.
 
Ettől függetlenül a csapat tanácsadója, Niki Lauda, valamint Lewis Hamilton is úgy véli, e módosítások a mai versenyen meghozzák a várt eredményt, s javulni fog versenytempójuk. „Ez pénteken volt, azóta mindent átépítettünk. A csapat jól csinálta, efelől semmi kétségem” – nyilatkozta magabiztosan Lauda a Motorsport Magazinnak. Hamilton is ugyanebben bízik. „Az éjjel sok mindent megváltoztattunk, abban a reményben, hogy így jobban működnek majd a gumik. Jól bírják, de a tempó nem volt az igazi, ezért többet ki kellett hoznunk belőlük” – nyilatkozta Adam Coopernek.
 
A mai versennyel kapcsolatban a kétszeres bajnok ugyanakkor csak óvatosan jósolgatott. „Malajziában azt gondoltuk, elöl leszünk, de végül kikaptunk a Ferraritól. Az előző versenyen azt gondoltuk, sokkal keményebb lesz a küzdelem, végül nem jelentettek problémát – legalábbis számomra. De most úgy tűnik, megint erősek lesznek. Nem tudom, hogy alakult, de bízom benne, hogy úgy, ahogyan remélem.”
 
Miközben Vettel a második rajtkockából várja a lámpák kialvását, Hamilton csapattársa, Nico Rosberg ezúttal közvetlenül a brit mögül indul. A címvédőnek feltették a kérdést, melyik németet tartja veszélyesebbnek, s elárulta, inkább a Ferrari tempója aggasztja őt. „A legfőbb ellenfeled mindig az, aki a legközelebb van hozzád. A rajtnál mindig ettől a riválistól tartasz leginkább. Sebastiantól pedig van is miért, mivel nagyon gyors volt a hosszú etapokon. Tehát tudom, hogy nehéz lesz előtte maradnom, miközben ügyelnem kell a gumikra is, hogy elég sokáig bírják. Nem tudom, mennyire lesz közel hozzám. Talán az első kanyarba sikerült elsőként fordulnunk, onnantól pedig érdekes lesz kontrollálni őt. Malajziában valahányszor gyorsítottam, volt válasza rá. Tehát amíg nem fordulunk el az első kanyarba, semmit sem tudok mondani erről.”
 
Hamiltont végül Vettelék erősségeiről is kérdezték. „Őszintén szólva nem tudom, mi lesz a fő erősségük, meglátjuk. Sosem autóztam közvetlenül mögöttük, így nem tudom. Az egyetlen alkalom Malajziában volt az egyik etap végén. Az egyenesekben láthatóan erősek. De arról fogalmam sincs, hogy mely részeken jó az autójuk” – magyarázta a brit.

Bahreini Nagydíj >> képek

2015.04.19. 10:25

Felkerültek a legújabb képek az oldal galériájába!

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!