Fordító


A fordító nem tökéletes !

 
Sebastian Vettel

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel egy olyan jelenség, amelyet még nem látott a Forma 1 több évtizedes világa. Erről a számok is tanúskodnak. Sebastian Vettel volt a legfiatalabb versenyző, aki valaha Forma 1-es edzéseken vett részt. Ő volt a legfiatalabb pilóta, aki valaha világbajnoki pontot szerzett. A legfiatalabb, aki valaha egy verseny élén állt. A legfiatalabb, aki pole pozícióból indulhatott. A legfiatalabb, aki futamgyőzelmet ünnepelhetett. És természetesen a legfiatalabb, világbajnok. Majd a legfiatalabb, versenyző, aki megvédte a címét. Egy olyan sportágban, ahol minden a sebesség körül forog, ez hatalmas teljesítmény.

 
Eseménynaptár

Image and video hosting by TinyPic

augusztus 27.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
szeptember 3.: Olasz Nagydíj, Monza
szeptember 17.: Malajziai Nagydíj, Sepang 
október 1.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
október 8.: Japán Nagydíj, Szuzuka
október 22.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
 november 5.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
 november 12.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
november 26.: Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzab
 
Tabella

Image and video hosting by TinyPic

 A teljes tabellát a linkre kattintva láthatod!


katt ide

 
2017 Magyar Nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Légy részese TE IS a 2017-es Magyar Nagydíjnak. Jegyvásárlás, jegyinformációk!

Részletek  
Jegyvásárlás 
Diákjegy vásárlása 
Ibusz

 
2017 Pirelli Teszt

Image and video hosting by TinyPic

Az 1989 és a 2001-es teszt után most képviselteti magát legelőször a F1 összes csapata a Hungaroringen 2017. augusztus 1-jén -és 2.-án, a Magyar Nagydíj lezajlása után. Légy te is részese a tesztnek a Magyar pályán. Részletek hamarosan.....

 
Információ

Image and video hosting by TinyPic

Üdvözöllek a Vettel.gportal.hu-n, ami Magyarország egyik legforgalmasabb és leginformáltabb Sebastian Vettel-ről szóló oldalán. Érdemes naponta többször ellátogatni, mert mindig rengeteg friss várja a rajongókat, látogatókat! Videók, képgaléria, extrák, rengeteg friss hírek, különböző menüpontok! Ahová ki van írva, hogy saját fordítás, az úgy is van, ezért kérlek ne tüntesd fel az oldaladon forrás nélkül. Amit nem saját magam fordítok le, annak a forrása megtalálható a dátumozás lábjegyzetében.

Téma: Sebastian Vettel, Forma 1
Szerkesztő: Melanie
Az oldal tanácsadója: Nuti
Design: Melanie
Nyitás: 2013. július 3.
Nyelv: Magyar
Az eddig legforgalmasabb nap: 5624
Ajánlott böngésző: Google Chrome, Mozilla
Forrás: M4Sport,Gp-Live
E-mail: vettelmagyarorszag@gmail.com  
Online     ;  live

 
Archívum
 

Hírek    Minidrivers      Képek        Nagydíj      Videó     Teszt    Egyéb  Összefoglaló

 

 

lap tetejére

Hírek Sebastianról ( news )

-

2017.07.15. 14:41

Image and video hosting by TinyPic

Vettel szerint van még mit csiszolni Verstappen védkezésén

2017.07.17. 18:12
Címkék: hírek
Még mindig egy kicsit éretlennek tartja Sebastian Vettel Max Verstappent kettejük silverstone-i csatája után.
 
A Ferrari versenyzőjének már a múlt évben is volt „szerencséje” több alkalommal megvívni a maga harcát Max Verstappennel, és akkor az esetek többségében a német vált frusztrálttá, ellenfele pedig nevető győztessé. Kicsit a silverstone-i küzdelmük is hasonlóan alakult, hiszen bár Sebastian Vettelnek a kerékcserével sikerült túljutnia a Red Bullon, a leintés után mégis Verstappen volt az, aki vigyorogva megjegyezte: „A pályán nem tudott megelőzni, szóval elégedett vagyok.”
 
Vettel nem volt az. A hiábavaló támadásai alatt az élen álló Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen alaposan elhúzott tőle, miközben Valtteri Bottas megérkezett a nyakára, s ez alapvetően meghatározta, mely helyezésekre pályázhat még.
 
Ismerve kettejük múltját, Vettelt arról kérdezték, ezúttal mennyire volt elégedett Verstappen tavaly sokat bírált védekezési módszerével. „Nem lenne jogos azt mondani, hogy ezt vártam, de mind tudjuk, hogy egy kicsit ideges a féktávokon” – felelte. „Olyan keményen próbál védekezni, amennyire csak lehet, de egy bizonyos ponton túl azért meg kell választanod az ívedet. Biztosra veszem, hogy le fog higgadni. Még mindig kevés verseny van mögötte” – értékelte riválisa teljesítményét.
 
Vettel az első összecsapásuk után a csapatrádión nehezményezte, hogy Verstappen ismét mozgott előtte a féktávon, ám a versenyt követően nem érezte úgy, hogy átlépett volna egy határt. „Nem, nem igazán. De ezen lehet vitatkozni, hogy ez miért jó neki. Tény, hogy a guminknak annyi lett, de ezt előre nem láthatta. Az pedig egyértelmű volt, hogy én voltam a gyorsabb, és az is, hogy a kerékcseréknél úgyis elkapjuk őt. Nem harcoltunk mással, ezért rendben volt. És már így is higgadtabbá vált, mint korábban, ami természetes.”
 
Ami a higgadt bajnok és a túlbuzgó ifjonc sztereotípiáját illeti, mindazonáltal elgondolkodtató, hogy Verstappen „fölösleges” konokságával a tervezettnél korábbi kerékcserére tudta kényszeríteni Vetteléket, s ennek a végelszámolásnál lett jelentősége a gumihiba miatt. Verstappen nem mellesleg e defektnek köszönhetően mégis Vettel előtt ért célba.
 
A négyszeres világbajnok a verseny második felében aztán már nem Verstappennel, hanem Valtteri Bottasszal vívott hasonlóan kemény csatát (ami ugyancsak részben Verstappen makacs védekezésének a következménye volt). A finn szuperlágy abroncsa miatt fölényben volt vele szemben, ám első támadását még sikerült hárítania.
 
Ennek során a finn a bukótérbe is kényszerült a Stowe-nál – éppen úgy, mint Verstappen az elején. „A Stowe-ban kétszer is volt hasonló helyzet. Én voltam belül. Előbb támadni próbáltam Maxot, aztán védekeztem Valtteri ellen. Úgy néz ki, ez a pálya nagyon széles ott! A végén történt csata nem tette tönkre a versenyünket. Egyik esetben sem voltam túl szerencsés, de rendben volt. Nem volt problémám azzal, amit csinált” – mentegette Bottast.

Azt mondták, ennél sokkal tovább is bírják a gumik

2017.07.17. 18:09
Címkék: hírek
Az elején csak balszerencsésnek, a végén viszont már elátkozottnak tűnt Sebabastian Vettel a Brit Nagydíjon. Utolsó körös drámáját ennek ellenére nem nevezte katasztrófának.
 
Lewis Hamilton egy hete a szerencse-balszerencse kérdésén elmélkedett, megjegyezve, őt az utóbbi hetekben inkább az utóbbi üldözte, de a helyzet gyorsan változhat még. Csak haza kellett térnie ahhoz, hogy így legyen. Miközben ő tükörsima győzelmet aratott Silverstone-ban, legfőbb ellenfele, Sebastian Vettel ellen minden összeesküdött vasárnap délután.
 
A legnagyobb csapást az utolsó körben szétfoszló gumi mérte rá, melynek köszönhetően a 4. helyett csak a 7. pozícióban ért célba, s ezzel 1 pontra olvadt a bajnoki előnye. „Nem hinném, hogy bárkit is hibáztatni kellene” – reagált közvetlenül a verseny után Vettel a fölvetésre, nem álltak-e ki túlságosan is korán a lágy gumikért. „Utólag okosnak lenni mindig könnyű, de amikor döntöttünk, úgy tűnt, ez a helyes. Kiminek ugyanilyen problémája volt, pedig az ő gumija legalább öt-hat körrel frissebb volt. Mindkettőnket meglepett, ami történt.”
 
„Egész hétvégén jól bírták a gumik, az előzetes szimulációk pedig azt mondták, hogy ennél sokkal tovább is bírni fogják. Ma sok nehézségünk adódott, és ez már a második verseny volt, amelyen az egész mezőny számára gondot okozott a hólyagosodás” – utalt vissza arra, hogy egy hete is sok abroncson jelent meg a baljós csík.
 
Vettel tulajdonképpen már a rajtnál érezhette volna, hogy ez nem az ő napja, és utólag már látható, az ott történtek közvetetten hozzájárultak ahhoz, ahogyan a futamának hajrája alakult. A Jolyon Palmer leállása miatt megismételt indításkor a négyszeres világbajnok fékje füstölni kezdett, ami miatt esélye sem volt jól rajtolni. „A fék túlmelegítette a gumikat, nem tudom, miért, és így esélyem sem volt a jó rajtra. Valamennyire meg tudtam menteni a helyzetet, de aztán Max mögött ragadtam.”
 
Itt indult meg a lejtőn a versenye. Verstappent képtelen volt megelőzni, ezért csapata arra kényszerült, hogy egy elévágási kísérlettel akadályozza meg, hogy még több időt veszítsen a Red Bull mögött. Korai kerékcseréje miatt a lágy szettjének 32 kört kellett teljesítenie.
 
Vettel a Verstappennel való csatáról nem akart sokat beszélni. „Akkor nem segített. Talán jól nézett ki, de meg akartam előzni, és nem sikerült. Nagyon nehéz volt, mindent megpróbáltam” – mondta kényszeredett mosollyal.
 
Fölvetették neki, katasztrofális volt a napja, ám ő azért pozitívumokat is talált benne. „Az biztos, hogy lehetett volna egy kicsit jobb ennél, de katasztrófáról azért nem beszélnék. Az autónk nagyon jó volt, különösen a kanyarokban. A versenyen az egyensúly is rendben volt. A fékem a rajtnál kigyulladt, ami tönkretette a rajtomat, onnantól pedig ez egy nehéz verseny volt. Nem tudtam megelőzni Maxot. A kerékcserével sikerült, és úgy tűnt, hogy a harmadik-negyedik hely meglehet. Az világos volt, hogy Valtteri utol fog érni, előnye származott abból, hogy beragadtam. Kisebb problémák miatt lett ez mozgalmas délután.”
 
„A mai napban több volt. Ideális esetben második lehettem volna. De szerencsém volt, hogy egyáltalán célba értem. Ettől persze az eredmény még kiábrándító” – összegzett a peches német.
 
Vettel egypontos előnnyel várja a folytatást a Hungaroringen, mely hagyományosan Hamilton egyik legerősebb pályája. Ráadásul az utóbbi hetekben a Mercedes is elhúzni látszik a Ferraritól, így a nyomás egyre nő a maranellóiakon.

Hamilton nyert – Ferrari-dráma az utolsó körökben!

2017.07.16. 15:38
Címkék: nagydíj
Lewis Hamilton sorozatban negyedszer nyerte meg a Brit Nagydíjat, mely a Ferrari szempontjából drámai véget ért. Két gumihiba az utolsó két körben – Sebastian Vettel hiába küzdött nagyot, csak 7. lett, és egy pontra olvadt az előnye! Valtteri Bottas keményen megküzdött a 2. helyéért.
 
Az időmérő edzéssel ellentétben vasárnap száraz pálya fogadta a Forma–1 mezőnyét Silverstone-ban, de a kaotikus kezdés a csapadék nélkül is összejött. Az egész azzal kezdődött, hogy Jolyon Palmer a bemelegítő körben jelezte, gond van Renault-jával, s miután csapata tanácsára félrekormányozta autóját, hiába sorakozott fel a mezőny a rajthoz, Charlie Whiting a sárga gép zökkenőmentes mentése miatt extra bemelegítő kört rendelt el.
 
Az új rajtprocedúra miatt Sebastian Vettel Ferrarijának fékje kis híján lángra lobbant, miközben a lámpák felvillantak, a német be is ragadt az indulásnál. Max Verstappen használta ezt ki remekül, aki az első kanyarokban megtette azt a szívességet a simán eljövő Lewis Hamiltonnak, hogy mindkét Ferrarival csatába bonyolódott. A brit elhúzott, mögötte Kimi Räikkönen tartotta meg a második helyet, Vettel viszont a Red Bull mögött rekedt.
 
Az első kör mozgalmasságát aztán volt alkalma kipihenni a mezőnynek, hála a Toro Rosso két versenyzőjének. Danyiil Kvjat a Maggots-kanyar belső ívén előbb elhúzott Carlos Sainz mellett, ám miután érintette a füvet, megcsúszott, és megtorpedózta a spanyolt. „Szép munka, Dani” – „dicsérte” meg az Ausztria után újra korai balesetbe keveredő oroszt, akinek az FIA ki is osztott egy áthajtásos büntetést.
 
A biztonsági autó a 4. körben hagyta el a pályát, az élmezőny sorrendje nem változott az újraindításnál: Hamiltont Räikkönen, Verstappen, Vettel és Hülkenberg követte. A rajtnál 7.-nek előrelépő Valtteri Bottas egy helyet javított Esteban Ocon megelőzésével. Pontszerző helyen Sergio Pérez, Stoffel Vandoorne és Felipe Massa állt még. Hátrébb Daniel Ricciardo a két Toro Rosso ütközését még el tudta kerülni, azt viszont már nem, hogy Kevin Magnussen a fűre szorítsa őt a Woodkotban. Az ausztrál a 17. helyről kezdte újra a fölzárkózást.
 
Hamilton pár kör alatt stabil, 2-3 másodperces előnyt épített ki Räikkönennel szemben, Verstappen fokozatosan leszakadt a finntől, így Vettel számára egyre sürgetőbb volt a Red Bull megelőzése. Ez viszont nem bizonyult egyszerű feladatnak.
 
A német a 12. körben került DRS-távolságon belülre, a 13.-ban pedig a Stowe-kanyar belső ívén már a holland elé is tolta autója orrát. Csakhogy Verstappen a bukótérbe kényszerülve sem vette el a lábát a gázról, és a következő bal-jobb kombinációban visszaadta a kölcsönt ellenfelének: most ő taszította a bukótérbe Vettelt. „Dodzsemezni akar, vagy mi?” – kommentált Verstappen a rádión a létező legnagyobb nyugalommal a hangjában…
 
A négyszeres világbajnok a következő körben már külső íven próbálkozott – hiába. Majd elkövetett egy kisebb hibát is, ami miatt újabb köröknek kellett eltelniük a következő támadásáig. Miután a 17. körben sem járt sikerrel („Megint bemozdult féktávon” – panaszkodott), a Ferrari úgy döntött, megpróbálja az elévágást. Vettel a 18., Verstappen a 19. körének végén hajtott ki lágy gumiért, és mivel a Red Bullnál hiba csúszott a gépezetbe, Vettel sikeresen megelőzte ellenfelét a boxban.
 
Verstappen a Mercedesnek tette a legnagyobb szolgálatot. Vettel a csata során 20 másodpercre leszakadt Hamiltontól, így gyakorlatilag kiszállt az első két helyért folyó harcból. Új ellenfele a lágy gumin rajtoló, s ezzel a kiállását eltoló Bottas lett, akitől 16 másodpercre volt visszatérése után.
 
Az első két helyezett közül Räikkönen a 24., Hamilton a 25. körben kapott friss lágy abroncsokat. A brit éppen csak Bottas elé tért vissza a pályára, aki egy visszafogott próbálkozás után végül futni hagyta őt. A csapat viszont figyelmeztette bajnokát, ha nem húz el a Vettellel versenyző márkatárstól, kénytelenek lesznek mögé rendelni őt. Az üzenet hatásos volt: Hamilton leggyorsabb körrel felelt rá, és 3,7 másodperces előnyt épített ki.
 
Bottas kerékcseréjére a 32. körben került sor. A Mercedes villámgyorsan végzett, így könnyedén tért vissza Vettel mögé, a 4. helyre. Szuperlágy abroncsa innentől előnyt jelentett számára, s meg is kezdte rajta a fölzárkózást Vettelre.
 
Hátrébb a másik felzárkózó is sikeresnek bizonyult. Ricciardo Alonso mögött ugyan rostokolt 3 kört, Strollt, Grosjeant már könnyen, Massát második nekifutásra sikerült lehagynia, és a 18. körben már a pontszerző, 10. helyen állt. Mivel szuperlágy gumija jól bírta, kiállását egészen a 32. köre végéig halogatták.
 
Ezt követően közvetlenül a két Force India mögé került, akiket két kör alatt le is tudott, majd következett Kevin Magnussen, és az ausztrál máris a 7. helyen állt, 11 másodpercre a 6. Nico Hülkenbergtől.
 
Hamilton az élen 12 másodperces előnnyel haladt már, és annak ellenére sem fenyegette őt veszély, hogy hólyagosodó abroncsaival nem volt teljesen elégedett. Valódi harc a 3. helyért folyt. Bottas eleinte 1 másodperccel is gyorsabb körökre volt képes Vettelnél, ám fölzárkózásának üteme egyre lassult. Először a 42. körben került 1 másodpercen belülre a Ferrarihoz, amely egyre védtelenebbnek tűnt vele szemben.
 
Bottas a 42. körben a Stowe külső ívén támadta meg Vettelt, aki ugyanúgy a bukótérbe szorította őt, mint a futam elején Verstappent. A következő kanyarnál füstölős fékezéssel még sikerült visszatartania ellenfelét. Ez csak az elkerülhetetlen elodázásának bizonyult. Bottas a 43. körben sokkal jobban jött ki a Chapel-ből, így már a Hangar-egyenesben, a DRS segítségével ki tudta kerülni a Ferrarit. „Minimális beszéd!” – mondta az őt dicsérő mérnökének, miközben máris célba vette a tőle 8 másodpercre lévő Räikkönent!
 
Vettel tempója a csata után visszaesett, gumigondokkal küzdött. A tőle 9 másodpercre lévő Verstappennek a fülére is szóltak, ne adja még fel a német üldözését. A helyzete aztán aggasztóból tragikusba fordult. Két körrel a leintés előtt előbb Räikkönen, aztán az utolsó körben Vettel bal első gumija is rongyossá kopott, annak felülete levált. Mindkettejüknek kereket kellett cserélnie. A második hely ezzel Bottas ölébe hullt, Räikkönen még meg tudta menteni a 3. helyet, Vettel viszont 7.-nek esett vissza.
 
Hamilton könnyed sétakocsikázással szerezte meg pályafutása 57. futamgyőzelmét, az 5.-et hazai közönsége előtt. 2014 óta nem győzték le őt Silverstone-ban. Bónuszként bajnoki hátrányát 1 pontra csökkentette, s ezzel gyakorlatilag úgy érkeznek meg a Hungaroringre, hogy újraindul a bajnokság.
 
A 4-5. helyen a két Red Bull csapott célba, Nico Hülkenberg pazar 6. helyet szerzett a Renault-nak, a két Force india megint kettős pontszerzést ünnepelt (ezúttal Esteban Ocon volt a jobb), míg az utolsó pont Felipe Massáé lett.
 
A McLaren nem tudta kihasználni jó formáját, és pont nélkül távozott Silverstone-ból. Fernando Alonso a futam közepén állt ki műszaki hiba miatt.
 
A Forma–1-es sorozat következő állomása a Magyar Nagydíj lesz!
 
A Brit Nagydíj végeredménye:
1. Lewis Hamilton Mercedes ó p ,
2. Valtteri Bottas Mercedes +14,063
3. Kimi Räikkönen Ferrari +36,570
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +52,125
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +1 p 05,955
6. Nico Hülkenberg Renault +1 p 08,109
7. Sebastian Vettel Ferrari +1 p 33,989
8. Esteban Ocon Force India-Mercedes +1 kör
9. Sergio Pérez Force India-Mercedes +1 kör
10. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kör
11. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda +1 kör
12. Kevin Magnussen Haas-Ferrari +1 kör
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari +1 kör
14. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör
15. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault +1 kör
16. Lance Stroll Williams-Mercedes +1 kör
17. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari +1 kör
18. Fernando Alonso McLaren-Honda kiesett
19. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault kiesett
20. Jolyon Palmer Renault nem indult

Kövesd élőben - F1 -

2017.07.16. 13:32
Címkék: live

Hamarosan kezdetét veszi a Forma-1 közvetítése, melynek eseményeiről ebben a cikkben számolunk be. 

Online Links

A Ferrari 120 milliót ajánl Vettelnek – sajtóhír

2017.07.16. 13:26
Címkék: hírek
Francia sajtóhírek szerint a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne meglehetősen vonzó ajánlatot tett Sebastian Vettelnek, aki a következő három évben összesen 120 millió eurót kereshetne, ha meghosszabbítja idén lejáró versenyzői szerződését.
 
Az olasz üzletember Ausztriában már egyértelművé tette, a Ferrari meg akarja tartani a német pilótát, aki tehát saját maga dönthet jövőjéről. Noha sokan meglepődnének, ha végül csapatot váltana, Vettel egyelőre nem tett bejelentést a folytatásról, a nemzetközi sajtóban pedig időként felmerül, a Mercedes is érdeklődik a négyszeres bajnok iránt.
 
A vörösök eközben minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy magukhoz láncolják pilótájukat, akinek az elnök a francia Auto-Hebdo információi szerint 120 millió eurót ajánlott a következő három szezonra. A 2018-as szezonnal kapcsolatos tárgyalások során Vettel állítólag a jelenlegi csapattárs, Kimi Räikkönen megtartásáért is lobbizik, az elmúlt években ugyanis remekül együtt tudott működni a finnel, akivel személyesen is jó kapcsolatot ápol.
 
Ami őt illeti, a hétvége kezdetén kijelentette, jövőjéről a Ferrari dönt majd, kijelentéséből pedig arra következtethetünk, továbbra sem szeretné szögre akasztani a bukósisakot. Marchionne állítólag már ajánlatot is tett a finnek, aki egyéves, 5 millió eurós szerződést kaphat, ha elfogadja azt. Erre állítólag még várni kell, hiszen Räikkönen nem írta alá a papírt.
 
A vörösök most azon dolgoznak, hogy az Olasz Nagydíjig megállapodjanak versenyzőikkel, ahol hivatalosan is be szeretnék jelenteni 2018-as felállásukat, ami tehát könnyen változatlan maradhat, annak ellenére, hogy az elmúlt hetekben, hónapokban több pilótát (a legtöbbször a Red Bull versenyzőit, vagyis Daniel Ricciardót és Max Verstppent) is szóba hoztak az istállóval, pontosabban Räikkönen helyével.
 

A forgalomba küldték Vettelt, de ezzel csak Räikkönen nyert

2017.07.16. 13:23
Címkék: hírek
Hibázott a csapata, de Sebastian Vettel nem érzi úgy, hogy ezen úszott volna el az esélye az első rajtkockára Silverstone-ban.
 
Elsőre csak 0,2 volt közöttük, a végén több mint 0,7 másodperc. Hiába az új motor és a péntek óta elért előrelépés, Sebastian Vettelnek esélye sem volt megszerezni a silverstone-i pole-t a nagy fölénnyel nyerő Lewis Hamiltonnal szemben. Ráadásul még csapattársától, Kimi Räikkönentől is vereséget szenvedett, így csak a második sor jut neki vasárnap.
 
A négyszeres világbajnok már körének teljesítése után elégedetlenül kérte számon csapatán, hogy forgalomba küldték őt, ám utólag belátta, másképp sem lett volna esélyük legyőzni a Mercedest. „Nem, az általa elért idő nagyon jó volt. Az előtte futott körét túl tudtuk volna szárnyalni, de a végén a különbség nagyobb lett. Szerintem ma kisajátította a pole-t” – ismerte el a bajnoki éllovas.
 
Ami a forgalmat illeti, elmondta: „Ez a kivezető körömön történt, sz** helyen voltam, teljesen sz** helyen. Túl közel kerültem az előttem haladó autókhoz. Az utolsó köröm emiatt nem volt elég jó, főleg az első szektorban vesztettem, mivel a gumikat nem sikerült megfelelő állapotba hoznom. Sokkal jobb is lehetett volna a kivezető köröm, de forgalomba kerültem, három-négy autó is volt előttem. De mindegy, ez így is egy jó eredmény.”
 
Bevallotta, azok után, hogy a pénteki edzésekhez képest szombat délelőttre sokat javult az autója, úgy gondolta, ennél sokkal szorosabb lesz a pole-ért folyó küzdelem. „A legfontosabb, hogy az autó jó, fejlődtünk tegnaphoz képest, és vasárnap még jobbak lehetünk. Vasárnaponként mindig közelebb vagyunk hozzájuk.”
 
„A versenyen szeretnék nyomást gyakorolni Lewisra. Még ha nem is lett most meg a pole, a napunk jó volt, hiszen mindketten a legjobb háromba kerültünk. A szezon első felében már bebizonyosodott, hogy a versenytempónk jó. De azt el kell ismerni, hogy a Mercedes ezen a hétvégén végig jó benyomást keltett” – fogalmazott a bajnokságban 20 pont előnnyel vezető Vettel.

Brit Nagydíj, időmérő nyilatkozat

2017.07.15. 16:55
Címkék: hírek

Sebastian Vettel (Ferrari – 3. rajthely):

„Délelőtt egészen jó volt az autónk. Tegnap még nem voltunk vele túlságosan elégedettek, de ma reggel már jól mentünk. Sajnos a Q3-as köröm nem sikerült túl jól. Hihetetlen élmény ezekkel az autókkal végigmenni a pályán, és még nem is tudjuk, pontosan mennyire jók. Elképesztő, mennyire jól tapad az autó.”

Hamiltoné a silverstone-i pole

2017.07.15. 16:50
Címkék: hírek
Az eső sem zavarhatta meg Lewis Hamiltont abban, hogy nagy fölénnyel megnyerje hazai futama időmérő edzését, igaz, vár még rá egy FIA-vizsgálat. A brit Kimi Räikkönent és Sebastian Vettelt megelőzve sorozatban harmadik silverstone-i pole-ját szerezte!
 
Q1 – Alonso az élen, Ricciardo kiszáll
 
Már a délelőtti szabadedzésen megérkezett az eső a silverstone-i versenypályára, így a csapatok előre felkészülhettek arra, hogy a délutáni kvalifikáció egyik főszerepét az időjárás fogja játszani. Bár a pálya nedves volt, a mezőny fele optimistán szuperlágy gumikkal hajtott ki a boxból. „Ez határozottan köztes” – mondta mérnökének már az első pár kanyar után a köztes esőgumin kezdő Max Verstappen.
 
Miután a tévedők is kereket cseréltek, kezdetét vette az esős körözés. Az alaphangot Daniel Ricciardo 1:42,966-os köre adta meg. Az ausztrál viszont sokáig nem örülhetett, mivel a 4. körében Red Bulljának ereje elszállt, neki pedig a Luffield-kanyarnál a bukótérbe kellett fordulnia. „Turbóprobléma” – jelentette csapatának. Az előző öt verseny dobogósa úgy tűnik, erre a hétvégére megörökölte Max Verstappen balszerencséjét: délelőtt váltócsere miatti büntetés vált biztossá, időmérője pedig már pár perc után véget ért.
 
A leállás miatt az időmérő is leállt pár percre: piros zászlóval zavarták vissza a mezőnyt az RB13-as eltávolítása idejére.
 
A megszakítást követően a két Mercedes és Serigo Pérez azonnal megelőzte Ricciardót, majd Sebastian Vettel állt az élre 1,2 másodperces hátránnyal. Miután az eső nem erősödött, a köridők folyamatosan javultak. Verstappen már 1:38,9-cel ugrott az első helyre, amikor Fernando Alonso közölte a McLarennel: a pálya elég száraz egy slickgumis próbálkozáshoz.
 
Bátor húzás volt ez annak ismeretében, hogy alig volt ideje a felvezető körre. Végül csak egy hajszálon múlt, hogy megkezdhette repülőkörét a lámpa pirosra váltása előtt, és ha már így alakult meg is futotta a Q1 leggyorsabb körét! A McLaren utoljára 2013-ban Indiában zárt az élen az időmérő első harmadát.
 
Rajta kívül Esteban Ocon vállalkozott még slickes körre – a francia a 7. helyen jutott tovább. Az interen maradó élmenők közül Verstappen volt a leggyorsabb, aki Hamilton, Hülkenberg, Bottas, Ocon, Vettel, Vandoorne, Räikkönen és Sainz előtt jutott tovább.
 
Az edzés Lance Stroll, Kevin Magnussen, Pascal Wehrlein, Marcus Ericsson és Daniel Ricciardo számára ért véget az első felvonással.
 
Q2 – Hamilton más ligában, Alonso első veresége
 
Alonso esetén okulva a második edzésrésznek már az száraz pályára való gumikon kezdett neki a mezőny – a lágy típust választó Bottast leszámítva mindenki szuperlágyon. A finn számára nehezebb volt fölmelegíteni az abroncsokat, ám ő volt az első, aki 1:30-on belüli időre volt képes. Miután büntetést kap, számára egyfajta kényszer is volt a keményebb típuson teljesíteni a Q2-t, csak ez kínálhat számára lehetőséget az alternatív taktikára vasárnap.
 
Az erősorrend csak lassan normalizálódott – egy ideig Nico Hülkenberg is állt az első helyen –, de ahogy javultak a körülmények, úgy rajzolódtak ki egyre jobban az autók közti különbségek. A második szakasz felénél már a két Mercedes vezetett, mögöttük 0,8 másodperccel az őt feltartó Sergio Péreznek integető Vettel következett.
 
A friss szetteken teljesített második menet újabb változásokat hozott a sorrendben. Hamilton nem kevesebb mint 0,8 másodpercet (!) vert a lágygumis csapattársára, míg Vettel a harmadik helyen már 1 másodpercen kívül volt hozzá képest. A németet Räikkönen, Hülkenberg és Verstappen követte.
 
A top 10-be kerülésért a Force Indiák a Haasokkal és a McLarennel vívtak nagy csatát – a rózsaszín autók végül a 7-8. helyen jutottak be, míg Stoffel Vandoorne idén először legyőzte az utolsó körén forgalomba kerülő Alonsót.
 
Az öt búcsúzó Jolyon Palmer, Danyiil Kvjat, Fernando Alonso, Carlos Sainz és Felipe Massa volt.
 
Q3 – Hamilton ellentmondást nem tűrően!
 
Az edzés mindent eldöntő harmadik felvonása úgy kezdődött, ahogyan a második befejeződött: Hamilton 1:27,231 másodperces körrel egyből az élre állt. Vettel jó körrel ékelődött a két Mercedes közé, 0,199 másodperces hátránnyal, Bottas mögé a tőle 42 ezredre lévő Räikkönen ugrott, akit Verstappen követett.
 
Az Ezüstnyilakkal csak egyetlen probléma volt: „Jobb GPS-re lenne szükségük” – szidta őket a Hamilton által föltartott Romain Grosjean, aki első körében csak Vandoorne-t tudta megelőzni. Az eset miatt az FIA vizsgálatot is indított a háromszoros világbajnok brit ellen.
 
Jöttek a friss szuperlágy gumik és a mindent eldöntő utolsó próbálkozások! Bottas kezdte a sort, aki mindjárt a második kanyarban füstölősre fékezte jobb első kerekét. Ő és Vettel is már az első szektorban komoly hátrányban voltak a lila részidőket futó Hamiltonhoz képest. A brit végül 1:26,600 másodperces eredménnyel biztosította be idei 6. pole pozícióját, és került már csak egyetlen edzéselsőségre az örökranglistát vezető Michael Schumachertől. Már ha az FIA-vizsgálat után is megtarthatja eredményét...
 
Nagy hajrával a második helyre Räikkönen ugrott föl, aki 0,2 másodperccel győzte le a levezető körben csapatával pörölő Vettelt – idén másodszor. A negyedik a büntetést kapó Bottas, az ötödik Verstappen lett, akit az ezúttal is fantasztikusan teljesítő Hülkenberg, a két Force India, Vandoorne és Grosjean követett.
 
A vasárnapi versenyt az M4 Sport és az m4sport.hu 13:30-as műsorkezdéssel élőben közvetíti.
 
Brit Nagydíj, időmérő edzés – végeredmény:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:39,069 1:27,893 1:26,600
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:40,455 1:28,992 1:27,147
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:39,962 1:28,978 1:27,356
4. Valtteri Bottas Mercedes 1:39,698 1:28,732 1:27,376
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:38,912 1:29,431 1:28,130
6. Nico Hülkenberg Renault 1:39,201 1:29,340 1:28,856
7. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:42,009 1:29,824 1:28,902
8. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:39,738 1:29,701 1:29,074
9. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:40,011 1:30,105 1:29,418
10. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:42,042 1:29,966 1:29,549
11. Jolyon Palmer Renault 1:41,404 1:30,193
12. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:41,726 1:30,355
13. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:37,598 1:30,600
14. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:41,114 1:31,368
15. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:41,874 1:31,482
16. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:42,573
17. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:42,577
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:42,593
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:42,633
20. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:42,966

A Mercedes miatt késik Vettel hosszabbítása?

2017.07.15. 16:45
Címkék: hírek
Nagyon meglepné Christian Hornert, ha Sebastian Vettel nem hosszabbítana szerződést a Ferrarival, mégis elképzelhetőnek tartja, hogy a Mercedes kiveti rá a hálóját.
 
A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne Spielbergben újabb egyértelmű üzenetet címzett Sebastian Vettelnek: ha maradni kíván Maranellóban, csak egyetlen szavába kerül, és máris hosszabbítanak. A négyszeres világbajnok elmondása szerint azonban továbbra sem kíván foglalkozni a jövőjével, így még mindig nyitott a kérdés, hol folytatja 2018-ban.
 
Volt csapatfőnöke, Christian Horner szerint a Scuderiánál marad, ám szerinte az sem véletlen, hogy Silverstone-ban híre ment, Toto Wolff, a Mercedes főnöke mostanság olyannyira jóban van a némettel, hogy Azerbajdzsán után még a 30. születésnapi buliján is tiszteletét tette. „Megdöbbennék, ha távozna a Ferraritól” – mondta Horner a Reutersnek. „De úgy érzem, Toto ott suttog a fülébe, és próbálja rávenni, hogy csak egy évre hosszabbítson, miközben a Ferrari meg azt mondja neki, hogy vagy három év, vagy semennyi.”
 
„Szerintem szeretné befejezni, amit a Ferrarinál elkezdett. Nem ok nélkül ment oda, valami hasonlót akart felépíteni ott, mint Michael (Schumacher). Ha most otthagyná őket, azok után, mennyit fejlődtek, akkor csak félmunkát végezne.”
 
Horner nem véletlenül emlegette az egyéves szerződés lehetőségét. A Mercedesnek 2018 végéig érvényes a megállapodása Lewis Hamiltonnal, és hogy Valtteri Bottasszal jó teljesítménye ellenére is vonakodnak hosszabbítani, az azt sugallja, a távlati jövőt szem előtt tartva próbálnak a legjobb helyzetbe kerülni versenyzőfronton, nyitva hagyva minden lehetőséget.
 
Wolff többször is hangoztatta, kedveli Vettelt és a hozzáállását, Niki Lauda viszont folyamatosan cáfolja a szerződtetésének lehetőségét. A tanácsadó a közelmúltban ráadásul elárulta, Lewis Hamilton már érdeklődött náluk a mostani megállapodásuk meghosszabbításának lehetőségéről. A brit maradása esetén Vettel előtt alighanem bezárulna a Mercedes ajtaja.

Századok a két Mercedes és Vettel között

2017.07.15. 16:40
Címkék: hírek
Századokon belül egymástól az első három versenyző a Brit Nagydíj 3. szabadedzésén, mely Lewis Hamilton elsőségét hozta. Aztán megérkezett az eső…
 
Pénteken még csak riogatták a mezőnyt a komor, brit felhők, szombatra viszont már némi esőt is hoztak számukra – csak az volt a kérdés, mikor óhajtják „átnyújtani” nekik az ajándékot. A 3. szabadedzés előtt még csak pár esőcsepp hullott le, ám az előrejelzések szerint 80%-os esély volt a komolyabb csapadékra.
 
A versenyzők mindenesetre száraz pályán, de továbbra is hűvös és szeles időben kezdték meg a munkát. Nem teketóriáztak az előző napot uraló Mercedesek, amelyek a vasárnapi verseny szempontjából meghatározó lágy abronccsal gurultak ki a garázsból. Ott folytatták, ahol pénteken abbahagyták. Két versenyzőjük folyamatosan egymást szorongatta. Az első körökben továbbra is Valtteri Bottas volt némi előnyben, ám a harmadik próbálkozásnál csak Lewis Hamiltonnak sikerült tovább javítania, neki nem, így az első negyedóra végén a brit 1:28,747-es eredménnyel állt az élen, 0,080 másodperccel megelőzve Bottast.
 
A Ferrarik hiába voltak az eggyel puhább, szuperlágy keveréken, köztük és a Mercedes között ekkor még ott volt a pénteki különbség. Sebastian Vettel egészen pontosan 0,512-del volt lassabb Hamiltonnál, Kimi Räikkönen pedig 0,648-del. Nagy kérdés volt, a látványos szikrákat hányó vörös autókban mennyi tartalék van még, új motorjukat pénteken ugyanis még nem használták maximális teljesítménnyel  (igaz, alighanem ezt a szintén új V6-ost bevető Mercedes is elmondhatta).
 
Az első menetek után a Mercedes és a Ferrari mögé ismét a két Red Bull sorolt be. Max Verstappen csak 2 századdal volt jobb a váltócsere miatt büntetéssel sújtott Daniel Ricciardónál, de mindkettejük hátránya 1 másodperc fölötti volt. Mögöttük a McLaren és a Force India versenyzői alkottak sormintát – mindkét csapatnál az újonc volt a gyorsabb.
 
„Egész erősen kezdett el esni a hármasnál” – közölte mérnökével Kimi Räikkönen az edzés feléhez közeledve. Kicsit talán korán kiáltott farkast, az esőhelyzet ugyanis ekkor még nem sokat változott, és ezt az előtte álló hármas időeredményei igazolták.
 
Második etapjára már Hamilton, Bottas és Vettel is szuperlágy gumikon hajtott ki, ami végre lehetőséget kínált a teljesítményük valós összehasonlítására. Továbbra is a brit volt a leggyorsabb, aki 1:28,063-ra javított. Érkezett Vettel, és 1:28,095-öt futott. Bottasnak másodjára sikerült csak javítania, és 1:28,137-es körével érdekes helyzet alakult ki: az élen álló három versenyző 0,080 másodpercen (!) belül volt egymástól!
 
Räikkönen eközben 0,669-es hátránnyal maradt a 4. helyen, míg a Red Bullok elé Nico Hülkenberg, közé pedig Romain Grosjean zárkózott föl. Az osztrákoknál javítania csak Ricciardónak sikerült, míg Verstappen az egyetlen volt a legjobb tíz között, aki a lágy gumin teljesítette a legjobb idejét. Stoffel Vandoorne révén a McLaren egyik autójával továbbra is a top 10-ben volt, ám a belga váltóproblémáról és erővesztésről adott hírt csapatának.
 
Az utolsó 20 percbe lépve aztán megérkezett a Räikkönen által egy kicsit korábbra jósolt esőzés, ami blokkolta a mezőny munkáját. Eleinte csak a köridők váltak egyre rosszabbá, aztán a körülmények is. „Felejtsd el, esik” – mondta mérnökének a szuperlágyon pályán lévő, de javítani már esélytelen Verstappen. Pár perccel később közölték vele, sárga zászló van érvényben a hetes kanyarnál. Erre a holland nevetve felelte: „Igen, miattam…”
 
Red Bullját szerencséjére sikerült visszavinnie a bukótérből a garázsba, beállásával pedig gyakorlatilag véget is ért a délelőtti gyakorlás érdemi része, a pályára hosszú percekig csend költözött a lelátókon pedig kinyíltak az esernyők.
 
A vizes pályára elsőként Stoffel Vandoorne merészkedett ki köztes esőgumikon. Ő viszont nem az esős Pirelliket, hanem rakoncátlankodó motorját próbálta tesztelni. „Kívülről nézve minden rendben” – közölte vele a McLaren. Az újonc aztán vissza is tért a garázsba.
 
Az utolsó percekben aztán a Red Bullok vezetésével még többen is barátkoztak az esős körülményekkel, amit az osztrákok kis híján bánhattak volna. Ricciardo a célegyenesbe fordulva elveszítette uralmát autója fölött, és keresztbe állva csúszott a fal felé. Éppen csak elkerülte azt. Marcus Ericsson eközben a füves-kavicsos bukóteret látogatta meg szintén az utolsó kanyarnál.
 
A délelőtti végeredmény már eleve izgalmakat ígért a délutáni időmérő edzésre, a hajrában megérkező eső viszont erre is rálicitált.
 
Brit Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:28,063 18
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:28,095 +0,032 14
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:28,137 +0,074 20
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:28,732 +0,669 15
5. Nico Hülkenberg Renault 1:29,480 +1,417 14
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:29,612 +1,549 15
7. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:29,819 +1,756 14
8. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:29,904 +1,841 13
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:29,959 +1,896 19
10. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:30,088 +2,025 19
11. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:30,138 +2,075 17
12. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:30,172 +2,109 19
13. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:30,270 +2,207 15
14. Jolyon Palmer Renault 1:30,302 +2,239 16
15. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:30,416 +2,353 16
16. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:30,504 +2,441 20
17. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:30,515 +2,452 19
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:30,621 +2,558 24
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:30,630 +2,567 24
20. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:31,358 +3,295 18

Még nem eresztette ki a lovakat új motorjából a Ferrari

2017.07.14. 20:14
Címkék: hírek
Egyelőre nem mutatkozott meg a Ferrari újfejlesztésű motorjának ereje, ám Sebastian Vettel biztos benne, hogy vannak még tartalékok autójukban.
 
Hasonlóan kezdődött a Brit Nagydíj, mint egy hete az Osztrák: a Mercedes magabiztos fölényével. A Ferrari az első pénteki szabadedzésen a két Red Bulloktól is vereséget szenvedett, és bár délutánra gyorsultak, Valtteri Bottaséktól így is 0,3 tizeddel elmaradtak.
 
A jobb időt délelőtt és délután is Kimi Räikkönen érte el a vörösöknél, a két versenyzőnek pedig egyformán voltak kicsúszásai, megpördülései a nap folyamán. „Még lehet és kell is javulnunk. Az autó egyensúlya nem volt igazán jó, sokat csúszkáltam. Különböző dolgokat próbáltunk ki, de délután már jobb lett a helyzet” – értékelt a nap végén Vettel.
 
A Ferrari most először használta a Haasszal már Ausztriában kipróbált új motorját, mely a hírek szerint akár 15 lóerős teljesítményjavulást is hozhat a konyhára. A két versenyző nem szívesen mondott konkrétimot a V6-os által jelentett előrelépésről. „Segítenie kellene” – mondta Vettel „Végig ez volt a tervünk, szóval minden az elképzelések szerint alakul. A mai napunk eléggé vegyes volt, amolyan hullámvasút. Az eredményekből sokat még nem láttam, de nagy élvezet itt vezetni.”
 
Feltételezések szerint a maranellóiak ma még a megszokottnál is jobban visszafojthatták hajtóegységüket, mivel az teljesen új, emiatt a folytatásban is nagyobb terük lehet az előrelépésre. Ezt a négyszeres világbajnok is elismerte. „Ma sokat nem tudhat meg az ember, mivel pénteken még nem megyünk teljes gázzal. A motornak sokáig kell bírnia. Pénteken mindenkinek marad még tartalékja. A kérdés csak az, hogy mennyi. Mi még nem voltunk igazán elégedettek, de a végére sikerült jobban beállítanunk az autót. Hogy a Mercedes mit csinált, azt nem igazán figyeltem. Az biztos, hogy gyorsak voltak.”
 
Kimi Räikkönen ezúttal is ügyesen kerülte a konkrétumokat formájuk kapcsán. „Ez csak egy új motor, ami teljesen normális dolog. Egy új motor mindig jobb egy kicsivel. Semmi jelentős, de végig ez volt a tervünk” – nyilatkozta 2007 bajnoka. Annyit legalább elárult, hogy ezúttal nem volt elégedetlen a napjával. „Nehéz megmondani a mai nap után, hogy hogy állunk, de nem volt olyan rossz. Egy simább nap volt. A szél miatt nem volt egyszerű bizonyos helyeken, de ez itt teljesen megszokott.”
Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 
© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
Íratkozz fel hírlevelünkre, ha minden versenyhétvége előtt szeretnél értesítést kapni, hogy le ne maradj a Forma1 futamairólMi szóltunk!

FELÍRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE, NEM AKAROK LEMARADNI!

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Erdõszéli tudósítónk jelenti: Marculábi cica éjszakai felfedezõútra indult! Gyertek ti is! Részletek a Mesetárban!    *****    Születési horoszkóp 1000 Ft. 3 év elõrejelzés 1000 Ft. Párkapcsolati elemzés 1000 Ft. Óriási nyári akció csak nálam!!!    *****    Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lor    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Filmek itt!    *****    Ha szeretsz filmet nézni klikk ide! Klikk klikk    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    Megújult külsõvel vár Magyarország egyetlen Olicity rajongói lapja! Mindennap friss hírek a sorozatról és a párosról!    *****    Készítsd el saját horoszkópod ingyen,csak kattints!Fantasztikus akciók a fõoldalon,ezt nem szabad kihagyni! Látogas meg!    *****    BLOG, STORYK, KRITIKÁK, BESZÁMOLÓK, KEDVENCEK, DIVAT, SZÉPSÉGÁPOLÁS, LAKBERENDEZÉS, MINDEN AMI EGY BLOGRA KELL!    *****    Nyári akció,minden horoszkóp megrendelés 1000 Ft. Rendelj most szeretteidnek ajándék horoszkópot.Várlak az oldalamon!    *****    Gréti. 23. ExmisszusGyakornok. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. ErikKarlsson. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Azt mondják, hogy amikor egy fõnix meghal, a hamvaiból egy sokkal szebb, sokkal erõsebb madár születik…    *****    Fantasztikus nyári akció,minden horoszkóp megrendelés 1000 Ft. Rendelj most szeretteidnek ajándékot.Várlak az oldalamon!    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    #forpony#forpony #forpony #forpony #forpony #forpony #forpony #forpony #forpony #forpony    *****    INGYENES Asztrológiai OKTATÁS, Horoszkóp elemzési gyakorlatokkal!    *****    Tudjátok, milyen a réti tüzijáték? Nem? Akkor gyertek el Mályvához és Pipitérhez a Mesetárba!