SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2016.

Rosberg a garázsban maradt – Hamilton ellenfél nélkül az élen

2016.07.08. 17:38
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Lewis Hamilton könnyedén nyerte a második szabadedzést is Silverstone-ban, miután legfőbb ellenfele, Nico Rosberg műszaki probléma miatt pályára sem léphetett. A Mercedes első számú üldözőjének egyelőre a Ferrarikat megelőző Red Bullok tűnnek.
 
A délelőttinél valamivel barátságosabb, angolosan felhős-napos időben vágtak neki a versenyzők a Brit Nagydíj második szabadedzésének, mely azonban az elsőt uraló Mercedes számára némi idegeskedéssel indult. Nico Rosberg autója még a rajt idején is fölemelve, szétszedve várakozott a garázsban, mivel a szerelők olajszivárgást észleltek.
 
Harminc perccel később a német már felkészült az első menetre, be is ült autójába, ahonnan azonban nem sokkal később mérnökei mégis kitessékelték: a problémát nem sikerült megoldani, és mivel a rendelkezésre álló másfél óra nem lett volna elegendő az alaposabb átvizsgálásra, a Mercedes végül sajnálattal adta hírül, hogy bajnoki éllovasának edzése máris véget ért – holott valójában el sem kezdődött.
 
Ezzel Lewis Hamiltonra maradt a feladat, hogy teljesítse a csapat mai programját: időmérős körök, beállítások, hosszú etapok. A brit nagy lendülettel vágott bele a munkába: 15 perc elteltével első mért idejével máris átvette a vezetést Max Verstappentől.
 
Az edzésen hamar kiderült, nemcsak Ausztriában, Silverstone-ban is lehetnek veszélyesek a kerékvetők. A különleges, fekete-fehér festést kapó kövek most Danyiil Kvjatot tréfálták meg. Az orosz egyszerűen megpördült a Club-kanyarban, méghozzá olyan balszerencsésen, hogy a kövek miatt félig leszakadt az első szárnya, melynek egy darabja miatt később még a sárga zászlót is meglengették, hogy egy pályabíró eltávolítsa azt az aszfaltról.
 
Kvjatnak később volt egy újabb kicsúszása is a pálya azon szakaszán, amit már nem is hagyott szó nélkül: nem épp irodalmi stílusban jelezte mérnökének, hogy autóját vezethetetlennek érzi.
 
Sebastian Vettelnek Rosberggel ellentétben nem kellett várakoznia első etapjára. Bár Ferrarija délelőtt dadogva döcögött vissza a boxba, kiderült, nincs szükség váltócserére. A négyszeres bajnok a pár órával korábban még problémásnak hitt váltóval folytatta a körözést, miközben csapata megerősítette, az csupán egy pénteki egység, szombatra egy másik kerül a vörös gépbe.
 
Vettel a lágy gumival az első félóra végén egy 1:32,570-es idővel állt az élre – és ezzel ő nyitotta meg az igazi „időmérős” szimulációkat. Lewis Hamilton hamar válaszolt, és közel 1 másodperccel túlszárnyalta őt. Aztán a Silverstone-ban korábban rendszerint szárnyaló Red Bull is. Az osztrákok tapasztaltabb versenyzőjének, Daniel Ricciardónak sikerült 0,4 másodpercen belülre kerülnie a címvédővel szemben, de Max Verstappen is befurakodott Vettel elé. Jelezték, a kifinomult aerodinamikát igénylő aszfaltcsíkon újra megkeserítenék Maranello életét.
 
Féltávnál Hamiltont a két Red Bull, a két Ferrari, Fernando Alonso, Valtteri Bottas, Romain Grosjean, Felipe Massa és Carlos Sainz követte. Hátrébb a két Force India délelőttihez képest haloványabb teljesítménye, Pascal Wehrlein 16. helye, valamint Jenson Button utolsó pozíciója volt szembetűnő.
 
A 2009-es bajnokot túlmelegedés vetette vissza, s tartotta hosszabb időre a garázsban. Amikor aztán újra kimerészkedett, óvatos tempóval körözött, és jelezte, furcsán érkezik az erő a gázpedál lenyomásakor. Csapata azonnal vissza is hívta őt a boxba.
 
Az edzés második fele szokás szerint a hosszú etapok teljesítésével telt. Miközben Hamilton a lágy gumin rótta a köröket, Sebastian Vettel a közepes, Kimi Räikkönen pedig a kemény típust próbálgatta. A finn egyik körében kicsit messzire is ment, és kénytelen volt a füves bukótéren keresztül pályát rövidíteni.
 
A hajrában Vettelnek is volt egy izgalmas pillanata: a híres Stowe-kanyarnál a mindig támadó Max Verstappen fogta ki a szélárnyékát, ám amikor előzésre szánta volna rá magát, a négyszeres bajnok becsukta előtte a kaput.
 
A sorrend a legjobb tízben már csak egy helyen változott. Jenson Button műszaki problémái és vezethetőséggel, tapadáshiánnyal kapcsolatos panaszai után sikeresen zárkózott fel 9.-nek, így az új motorral fölvértezett McLaren a második gyakorlást mindkét autójával a top 10-ben zárta.
 
A leintés pillanatában délután megismétlődött ugyanaz a jelenet, mint délelőtt: ezúttal Sebastian Vettel helyett azonban Daniel Ricciardónak akadtak gondjai váltójával. Mérnöke figyelmeztette, sebességváltás nélkül igyekezzen vissza a boxba.
 
A hétvége programja szombaton a 11 órakor rajtoló 3. szabadedzéssel folytatódik, amit az M4 Sport 10 óra 55 perces műsorkezdéssel élőben közvetít.
 
Brit Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:31,660 36
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:32,051 +0,391 30
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:32,286 +0,626 36
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:32,570 +0,910 40
5. Kimi Räikkönen Ferrari 1:32,736 +1,076 38
6. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:33,040 +1,380 31
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:33,493 +1,833 38
8. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:33,614 +1,954 32
9. Jenson Button McLaren-Honda 1:33,763 +2,103 20
10. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:33,801 +2,141 29
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:33,840 +2,180 27
12. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:34,000 +2,340 32
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:34,139 +2,479 35
14. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:34,154 +2,494 25
15. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:34,321 +2,661 35
16. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:34,356 +2,696 37
17. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:34,549 +2,889 40
18. Jolyon Palmer Renault 1:34,610 +2,950 41
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:34,722 +3,062 36
20. Kevin Magnussen Renault 1:34,959 +3,299 41
21. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:35,841 +4,181 36
22. Nico Rosberg Mercedes idő nélkül ------- 0

Hamilton egy hajszállal verte Rosberget – nagyon messze a többiek

2016.07.08. 16:57
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Lewis Hamiltont és Nico Rosberget csupán egy hajszál, a Mercedest és a többieket viszont tátongó szakadék választotta el egymástól az első silverstone-i edzésen. Lewis Hamilton elsőséggel nyitott – a Ferrari pályára vitte a glóriát!
 
Hűvös és szürke brit időjárás fogadta a mezőnyt péntek reggel Silverstone-ban. A legfőbb beszédtémát a szabadedzés kezdete előtt Kimi Räikkönen szerződéshosszabbítása, valamint még mindig a Mercedes új házon belüli szabályai jelentették, pedig a Ferrari garázsában eközben szép csöndben fölszerelték Sebastian Vettel autójára azt a továbbfejlesztett glóriát, aminek ígért pályatesztje egy hete Ausztriában elmaradt.
 
A négyszeres bajnok tíz perc elteltével hajtott pályára a korábbi verziónál „tágasabbnak” tűnő kerettel, hogy tesztelje, az mennyiben befolyásolja a kilátást a pilótafülkéből. A kívülálló számára a látvány nem változott sokat. „Esztétikai szempontból egész rondának tűnik, de talán a jövőben ennél elfogadhatóbbá teszik” – vélekedett a megoldást szimulátorban még korábban tesztelő Anthony Davidson. „A kilátás nem nagyon zavaró ezzel, csak a középső pillér zavar kicsit, de rendben van. Ez az első lépés afelé, hogy teljesen zárttá tegyék az F1-es autókat, de a technika odáig még nem jutott el.”
 
Az internet népének fantáziáját mindenesetre már megmozgatta az eszköz. A papucs mellett volt, aki a fedélzeti kamerás felvételt látva babakocsihoz hasonlította azt…
 
Vettel próbaköre után már a megszokott tesztmunka került a középpontba. A mezőnyben két fiatal reménység is helyet kapott. A Ferrari pártfogoltja, Charles Leclerc a Haasnál vehette át Esteban Gutiérrez helyét, míg a Renault-nál Kevin Magnussen autóját vitte pályára Esteban Ocon, a Mercedes tehetsége.
 
Az első mért időket a két Red Bull jegyezte, ám az első 10 perc már Nico Rosberg vezetésével zárult. 1:33,484 másodperces köre azonnal jobbnak bizonyult, mint a 2015-ös péntek legjobb eredménye.
 
Az első félórában az egyaránt közepes keveréken hajtó Nico Rosberg és Lewis Hamilton senkitől sem zavartatva folyamatosan váltotta egymást az élen. Az edzés felénél a hazai pályán versenyző címvédő neve mellett állt az 1-es sorszám, az Ezüstnyilak fölénye pedig óriási volt. Hamilton 1:32,478 másodperces köréhez ekkor – Rosberget leszámítva – egyetlen versenyző sem került 1,5 másodpercnél közelebb. A harmadik helyezett ekkor az új Honda-motorral köröző Fernando Alonso volt, megelőzve Sebastian Vettelt és Max Verstappent.
 
Miután a csapatok leadták a csak az első 40 percben használható gumikat a Pirellinek, rövid szünet után folytatódott a száguldás. Nico Rosberg új közepes gumikon javította 1:31,687-re a leggyorsabb időt, amivel máris túlszárnyalta a múlt évi pole-eredményt. Aztán érkezett Lewis Hamilton is, aki további 0,033 másodpercet faragott ebből.
 
Szoros csak az ő küzdelmük volt. A Mercedes előnye ekkor már 2 másodperc körül mozgott, ami csak akkor változott, amikor az utolsó félórában többen is föltették a lágy gumikat. Az előtte csak kemény keverékkel hajtó Sebastian Vettel és Nico Hülkenberg a sárga jelölésű abroncsokon 0,8 másodpercre közelítette meg Hamilton idejét, míg Daniel Ricciardo további 0,2-et kapott tőlük a közepes gumin.
 
A hajrában a két Mercedes már hosszú etapokat teljesített, Rosberg bemutatott egy óriási füstölős fékezést is – de sokan követték példáját. A friss szerződéssel a zsebében autóba ülő Kimi Räikkönen a lágy gumival végül beverekedte magát a legjobb tízbe, ahol a Toro Rosso és a McLaren spanyol versenyzői is felbukkantak.
 
A mezőnyből legkésőbb Marcus Ericsson teljesítette első mért körét – 14 perccel a vége előtt. A Sauber svédje hosszú ideig vesztegelt a garázsban. Csapata elmondása szerint nem volt műszaki hibájuk, egyszerűen csak át kellett alakítaniuk autójukat egy új hátsó szárny kipróbálásához.
 
A mezőny végén a két újonc közül az F1-es hétvégén először szerepet kapó monacói Charles Leclerc zárt az előkelőbb helyen. Ő 1,6, míg Esteban Ocon 1,2 másodperccel maradt el alkalmi csapattársa legjobbjától.
 
Az edzés végén Sebastian Vettel ijesztett rá kicsit szerelőire. A német utolsó körében jelezte a rádión: váltógondjai vannak.
 
Dadogós hangú autója nem is állt fel a rajtrácsra a leintést követő rajtgyakorlatokhoz. Aggódni azonban talán nem kell: a négyszeres bajnok vélhetően régi váltóval körözött délelőtt.
 
A hétvége programja a második szabadedzéssel folytatódik, amit az M4 Sport 14 óra 55 perces kezdéssel élőben közvetít.
 
Brit Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény
 
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:31,654 30
2. Nico Rosberg Mercedes 1:31,687 +0,033 33
3. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:32,492 +0,838 30
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:32,501 +0,847 20
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:32,773 +1,119 30
6. Kimi Räikkönen Ferrari 1:33,039 +1,385 27
7. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:33,202 +1,548 22
8. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:33,235 +1,581 29
9. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:33,446 +1,792 18
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:33,527 +1,873 22
11. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:33,738 +2,084 20
12. Jenson Button McLaren-Honda 1:34,132 +2,478 24
13. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:34,263 +2,609 38
14. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:34,456 +2,802 33
15. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:34,547 +2,893 24
16. Jolyon Palmer Renault 1:34,787 +3,133 29
17. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:34,805 +3,151 20
18. Charles Leclerc Haas-Ferrari 1:35,869 +4,215 25
19. Esteban Ocon Renault 1:35,980 +4,326 30
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:36,003 +4,349 19
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:36,136 +4,482 25
22. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:36,64

Vettel állítja, a Ferrari jól taktikázott

2016.07.08. 07:14
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel ismét kiállt a Ferrari sokak által bírált ausztriai stratégiája mellett, és részletezte, mely területeken miben kell javítaniuk ahhoz, hogy közelebb kerüljenek a Mercedeshez.
 
Talán csak sztereotípia lenne? Tény, a Ferrarit idén szinte minden második versenyen bírálják valamilyen stratégiai lépés miatt. Ausztráliában sokak szerint egy győzelmet buktak el azzal, hogy a biztonsági autó idején nem követték a többiek példáját a gumiválasztással, de később is több döntésüket kérdőjelezték meg. Legutóbb Ausztriában több szakértő is megjegyezte, Vettel nem profitálhatott volna annyit hosszúra elnyújtott első etapjából, amekkora kockázatot kopott gumikon történő kint hagyása jelentett.
 
Azóta kiderült, kereke valójában nem a túlzott elhasználtság, hanem egy törmelék miatt durrant szét. Vettel Silverstone-ban ennek kapcsán igyekezett ismét védeni sokat kritizált stratégáikat. „Utólag az ember mindig könnyen megmondja, hogy korábban kellett volna kiállni. A gumihiba meglepetésként ért. Ha valóban egy törmelék okozta, akkor már a második körben is megtörténhetett volna. A múltban már láthattuk, hogy másoknak is voltak ilyen gondjai. Például Ricciardónak Kínában. Akkor szerencséje volt, hogy a gumija a boxbejárat előtt durrant szét, és aztán a biztonsági autó is bejött. Ez egy jó verseny lehetett volna számunkra.”
 
Így viszont Vettel idén harmadszor nullázott, amivel újabb értékes pontokat bukott a két Mercedesszel szemben. „Valóban, jobban is alakulhatott volna a szezonunk. A csomagunkkal azonban összességében elégedettek lehetünk. De nem teljesen. Az elégedetlenség túl erős kifejezés lenne. Most versenyről versenyre kell haladnunk.”
 
Szerinte autójuk nincs annyival lemaradva a Mercedestől, mint azt bajnoki hátrányuk mutatja. „Még nem vagyunk olyan helyzetben, hogy magabiztosan kijelentsük, nyerni fogunk. Nem vagyunk favoritok. még sok munka vár ránk. A Mercedes jelenti a viszonyítási pontot, de nem hiszem, hogy lenne olyan kiemelkedő terület, ahol nagyon le vagyunk maradva. Kicsit minden téren javulnunk kell. Van egy konkrét kanyartípus, amelyben sokat veszítünk. A lassú kanyarokban kimondottan erősnek tűnünk – legalábbis többnyire. A közepes és gyors tempójú kanyarokban viszont még hiányzik egy kevés” – ismerte el.
 
„A végsebességünk arról árulkodik, hogy sokat fejlődtünk a lóerők terén, de azt is tudjuk, hogy például az időmérő edzéseken a Mercedes képes többet kihozni a motorból. Hirtelen úgy huszonöt-harminc lóerővel több áll rendelkezésükre, ez érezhető. Természetesen ez nem feltétlenül mutatkozik meg a szektoridőkben, mert minden szektorban vannak egyenesek, de érezhető ez a tendencia. Még nem tartunk ott, ahol szeretnénk, de jó úton haladunk felé.”
 
Vettel azonban figyelmeztetet, 2015 kezdete óta bizonyították, milyen gyors javulásra képesek, és ezt senkinek sem szabad elfelejtenie. „Amikor megérkeztem a Ferrarihoz, a cél az volt, hogy együtt visszatérjünk a csúcsra. Ambiciózus célkitűzés, és a lehető leghamarabb szeretnénk megvalósítani. A fejlődésünk az elmúlt másfél évben fenomenális volt. Már sokszor mondtam: ha a konstruktőri második helyen zársz, a következő évben az első helyet kell célba venni. Itt még nem tartunk, ezt mindenki tudja, de hiszek a csapatban. Ahogy Maranellóban alakulnak a dolgok, ahogy kezd minden összeállni a gyárban, abból azt látom, szép jövő vár ránk” – biztatta szurkolóikat a négyszeres bajnok.
 

Kiderült, mi okozta Vettel defektjét

2016.07.06. 17:26
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Lezárult a Pirelli Sebastian Vettel vasárnapi Red Bull Ringen történt defektjének ügyében indított vizsgálata.
 
A Ferrari versenyzője az Osztrák Nagydíj 27. körének elején vezető pozícióból esett ki, miután jobb hátsó kereke a célegyenesben minden előjel nélkül szétrobbant, és a defekt falnak csapta versenyautóját. Sebastian Vettel és csapata is úgy nyilatkozott az eset után, hogy sem a telemetria adatai, sem az autó viselkedése nem jelezte előre, hogy baj történhet. Bár fölmerült, a Ferrari egyszerűen túlterhelte a gumikat azzal, hogy mindenkinél hosszabbra nyújtotta első etapját, most kiderült, a négyszeres bajnok egyszerűen peches volt.
 
A Pirelli lezárta az eset kapcsán indított átfogó vizsgálatát, és arra a következtetésre jutott, hogy mégis valamilyen törmelék sértette fel a német kerekét. „A kérdéses gumi kevés hátramaradt részét átfogóan összehasonlítottuk más, a futamon használt gumikkal, és ennek eredménye semmilyen fáradásos vagy strukturális hibát nem jelzett. Ennek következtében úgy tűnik, egy törmelékdarab idézhette elő a gumi meghibásodását” – állt az olaszok közleményében.
 
A Pirelli már a Ferrarinak is elküldte jelentését vizsgálatuk eredményéről.
 
Vettelnek az ausztriai volt az idei harmadik kiesése. Nullázása ellenére ugyan megőrizte harmadik helyét a bajnokságban, ám csapattársa, Kimi Räikkönen azonos ponttal áll mögötte a negyedik pozícióban.
 

Rexona – Tesco F1 nyereményjáték

2016.07.06. 17:09

Image and video hosting by TinyPic

Vásárolj az Unilever Magyarország Kft. által forgalmazott Rexona termékek közül egyet a magyarországi Tesco üzletek egyikében 2016. június 15. és 2016. július 12. között, és a tied lehet a 3db páros Gold hétvége belépőjegy a Forma-1 Magyar futamára a Hungaroringre vagy a 20db Williams Martini Racing Team baseball sapka nyeremények egyike.

Küldd be SMS-ben a TESCOF1 szó után * jellel elválasztva a vásárlást igazoló eredeti blokkon található AP kódot, valamint * jellel elválasztva szintén a blokkon olvasható dátumot és időt a 06-20-939-1911 nem emeltdíjas telefonszámra.

SMS minta: TESCOF1*A01234567*20160615*12:00

Száguld tovább a Class Nyár 2016

2016.07.05. 17:41

Image and video hosting by TinyPic

Három hónap, több mint félezer szerencsés hallgató és a nyár legforróbb bulijai, amelyekre idén is a Class FM juttatja el az élmények szerelmeseit. A Class Nyárban nem csak a zenei élet legnagyobb sztárjai, de az autósportok legnagyobbika, a Forma 1 is velünk van. A hallgatók két héten át óránként nyerhetnek háromnapos páros belépőt Vágó Piros és Abaházi Csaba műsorában. A Class Kívánságműsor és a Class Délután tehát várja azokat, akik élőben szeretnék átélni a száguldó cirkusz izgalmait a Hungaroringen! A kívánságműsor 10 órakor kezdődik Abaházi Csabával. 

Ferrari: Megérte-e a kockázatvállalás?

2016.07.04. 18:31
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

A Pirelli speciális esetnek tartja Sebastian Vettel vasárnapi defektjét, Maurizio Arrivabene pedig határozottan állítja, nem kockáztattak túl sokat.
 
Sebastian Vettel az élen haladt, amikor az Osztrák Nagydíj 27. körében a célegyenesben felrobbant a jobb hátsó abroncsa. Autóját a falnak csapta, és föladta a versenyt. A futam után a négyszeres bajnok nem győzte hangsúlyozni, értetlenül áll a történtek előtt, mert semmi jele nem volt annak, hogy gond lehet a gumival.
 
A Pirelli a történtek után aláhúzta, „különálló esetről van szó”, és a Ferrarival közösen vizsgálják a balesetet, hogy megállapítsák annak konkrét okát. „A Ferrari és a Red Bull eltérő taktikát alkalmazott az élmezőny többi tagjához képest, hiszen a szuperlágy gumin kezdték a versenyt, nem az ultralágyon. Utóbbi volt az alapértelmezett választás, de csak fél másodperccel volt gyorsabb. A Ferrari hosszú etapja során Sebastian Vettelnek gumiproblémája volt. Még tart a vizsgálat, de úgy tűnik, ez egy különálló baleset volt, hiszen semelyik másik versenyző nem tapasztalt hasonlót” – írták az olaszok közleményükben.
 
Maurizio Arrivabene csapatfőnök nem tartja kizártnak, hogy a hétvége során sokaknak nehéz pillanatokat okozó kerékvetők okoztak kárt a gumiban. „Korai megmondani. A kerékvető is egy lehetőség. De azért furcsa, hogy mi vagyunk az egyetlenek, akiknek ilyen problémája adódott. Szorosan összedolgozunk a Pirellivel az elemzés során. Amikor elkezdtem a munkát a Ferrarinál, kijelentettem, hogy mindig őszinte leszek. Az igazság pedig az, hogy fogalmunk sincs, mi történt. Csak sejtésünk van. Gyanítjuk, hogy a gumit talán egy kerékvető vághatta ki. Talán valami törmelék volt a pályán. Nehéz megmondani” – fogalmazott.
 
Túlvállalta magát a Scuderia?
 
Nagy kérdés, a Ferrari nem akart-e túl sokat, s nem esett-e át ismét az (ágaskodó) ló túloldalára a stratégia terén. Hogy egy kiállással próbálták teljesíteni a versenytávot, nyilvánvalónak tűnt. Más kérdés, megérte-e kockáztatni.
 
Kimi Räikkönen 5, Lewis Hamilton 6 körrel Vettel kiesése előtt állt ki kereket cserélni, és ekkor még mindkettejüknél az volt a terv, hogy egyetlen kiállással próbálkoznak (a Mercedes később kettőre váltott). Vettel ugyan hosszúra nyújtott etapjával átvette a vezetést, ám Nico Rosberg a defekt pillanatában már ott loholt a nyakán, közvetlen riválisai – így a két Red Bull – ráadásul ekkor már körönként 1,5-2 másodperccel gyorsabb időkre voltak képesek a frissebb gumin. Räikkönen esete pedig megmutatta, mi várt volna rá a kiállás után: a finn a 6. helyre esett vissza, és sok időt vesztett a csatákkal.
 
Vettel taktikája tehát csak egyféle előnyt ígért: a végén a többieknél valamivel frissebb gumin lett volna, így Räikkönenhez hasonlóan hajrába kezdhetett volna. Kérdéses azonban, ezzel mire ment volna, a finn ugyanis épp arra panaszkodott, hogy a vártnál nehezebb volt előznie.
 
Arrivabene szerint nem vállalták túl magukat. „Nem. Szerettünk volna hosszabb ideig menni ezzel a garnitúrával, és elég visszajelzést kaptunk Sebtől ahhoz, hogy tudjuk, biztonságban vagyunk. Semmi jele nem volt a defektnek a telemetrián, Vettel sem jelezte, sem pedig a szenzorok, hogy bármivel gond lenne. Aztán egyszer csak tönkrement a gumi.”
 
„Nem gondolnám, hogy rosszul csináltunk volna bármit is. Ha a végén nem lett volna sárga zászló, Kimi még a második helyet is megszerezte volna, mert Verstappent megelőzte volna. Vettel vezetett, számításaink szerint pedig nagyon az elején végzett volna. Hogy mennyire, azt nem tudom megmondani, és sosem fog már kiderülni” – kesergett az olasz.
 
A Pirelli szerint az is közrejátszott a balesetben, hogy a csapatoknak a pénteki eső miatt kevés tapasztalatuk volt a gumikról, ráadásul szombatról vasárnapra jóval hűvösebbé vált az idő. Az Auto Motor und Sport úgy tudja, Räikkönen első szett gumijának futófelületén a gumirétegnek kevesebb mint 30%-a maradt meg. A Scuderia szerintük ez alapján számolhatott volna azzal, hogy veszélyben vannak: 2015-ben Spában hasonló mértékben lekoptatott gumival, hasonló helyzetben kapott defektet Vettel. A gyanú szerint szintén a kerékvető okozta sérülés miatt.
 
Martin Brundle szakértő ugyanakkor megjegyezte: „Ezeknek a gumiknak 30 kört bírniuk kell. A drasztikus teljesítményvesztés beleférne, de nem kéne felrobbanniuk.”
 
A Pirellinél azonban úgy tűnik, ezzel a lehetőséggel is érdemes számolni – nem ez volt ugyanis az első hasonló esetük.
 
Arrivabenét végül megkérdezték, elszalasztott lehetőségként tekint-e az Osztrák Nagydíjra. „Nem érzem úgy, hogy szerencsések lennénk. De ez csak még elszántabbá tesz minket, végre sikereket akarunk. Ha megnézzük, mi történt, a defektet Sebastiannál, valamint hogy Kimi a hajrában második is lehetett volna, akkor hol itt az elvesztegetés?” – kérdezett vissza.
 

Rejtély Vettel defektje körül

2016.07.04. 18:27
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Mindössze 27 körig tartott Sebastian Vettel Osztrák Nagydíja. A német továbbra sem érti, miért robbant szét a kereke a célegyenesben.

A Ferrari nagy reményeket fűzött ahhoz, hogy a Mercedesszel ellentétben az ultralágy helyett a szuperlágy gumin rajtolhatott el a Red Bull Ringen, és a verseny első felében igyekeztek is kihasználni ezt. Úgy döntöttek, hosszúra nyújtott első etapot futnak, és Sebastian Vettel e taktikának hála a Mercedesek kerékcseréje után az élre állt.
 
Csakhogy a 27. körben (már Nico Rosberggel a sarkában) a célegyenesben egyszerűen felrobbant a jobb hátsó kereke, s mivel autója irányíthatatlanul a falnak csapódott, ez egyben versenye végét is jelentette. „Mind láthattátok, mit kell ezen magyaráznom? Elszállt a gumim, ennyi volt. Véget ért a versenyem. Hogy miért? Fogalmam sincs. Semmi rosszat nem tettem: sem agresszív nem voltam, sem hülyeséget nem csináltam” – nyilatkozta igen feldúltan Vettel még a verseny alatt.
 
De később is arról beszélt, nincs magyarázat a furcsa gumihibára. „Teljes kérdőjel, miért ment tönkre a gumim. A mi döntésünk volt ilyen sokáig menni az elején, és nyilvánvaló volt mindenki számára, hogy a gumik jobban bírják a versenyen, mint előre vártuk. Ráadásul huszonhét kör nem sok egy ilyen keveréken. Kimi több mint húsz kört tett meg az ultralágy gumin, mások is tovább mentek a szuperlágyon” – mutatott rá a négyszeres bajnok.
 
„A gumi a semmiből robbant szét. Semmi előjele nem volt, minden normális volt a boxfalon dolgozók szerint, és nem változott a tempó sem az előző körhöz képest. Semmi jele nem volt a hibának, én pedig sehol nem hagytam el a pályát.”
 
Érdekesség, hogy a Pirelli pár perccel Vettel balesete után a közösségi oldalán azt írta, egy törmelék okozhatta Vettel gumihibáját. Ezen üzenetüket azonban nem sokkal később letörölték.
 
Tény, az olasz gyártó a verseny előtt azt jósolta, a szuperlágy keverék 30 kört bírhat az osztrák pályán, ám hogy ez valóban így volt-e, nem derült ki, Vettelen kívül ugyanis csak egy versenyző, Romain Grosjean próbálkozott hasonló taktikával: a 7. helyen célba érő francia a gumi 26. körében állt ki a bokszba. Vettel abroncsában ugyanakkor volt további három kör is a szombati időmérőről, azaz gumija valójában 29 kört futott a defektig.
 
A mostani eset kísértetiesen hasonlított a múlt évi spái defektre. A Ferrari akkor is a határokat feszegette stratégiájával, s a hosszúra nyújtott utolsó etapnak akkor is egy defekt vetett véget. Vettelék akkor egyetlen kiállással próbálták teljesíteni a távot – a versenyző abban azonban nem biztos, hogy ez most is sikerülhetett volna. „Az alapötlet az volt, hogy a lehető legtovább megyünk. Mindenki hosszabb ideig maradt kint a gumikon, mint vártuk. Senki sem jött be az első tíz körben” – védte meg döntésüket.
 
A Pirelli jelezte, már vizsgálják a defekt okát, jóllehet a balesetben a gumi futófelületének nagy része eltűnt. A törmelékes elméletet már kizárták, Kimi Räikkönen megvizsgálása után pedig megállapították, hogy annak felülete igencsak viseltes volt, így potenciális veszélyt jelenthettek rá a rázókövek.
 
Maurizio Arrivabene csapatfőnök kiemelte: „Beszéltünk a Pirellivel, hogy rájöjjünk az okokra. Más csapatok probléma nélkül versenyeztek – ez elég furcsa. Seb nagyon jó dobogós helyezést szerzett volna a hiba nélkül. Azt nem tudom, hányadik lett volna, de nagyon előkelő helyen zárt volna.”
 

Class FM nyereményjáték! Nyerj te is F1 belépőt

2016.07.04. 17:38

Image and video hosting by TinyPic

Szeretnél te is ott lenni a Formula 1 Magyar Nagydíj 2016-on? ;) Akkor figyeld a #ClassNyár2016-ot!!!

További részletek hamarosan az oldalunkon!

A szurkolók éneklik a boldog születésnapot!

2016.07.03. 17:53
Címkék: video
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal