Hrek Sebastianrl ( news ) |
Az FIA vlasza a ktnapos htvgre2017.02.03. 16:36
Legutbb azt vetette fel az F1 egyik vezet alakja, hogy trlni kellene a versenyhtvgk pnteki programjt, megszabadulva a szerinte rtelmetlen szabadedzsektl. De mit szl ehhez a sportg vezetse?
„A pnteki szabadedzseknek semmilyen szerepk nincs” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault gyvezet igazgatja minap a francia Auto Hebdo lapnak. „Muszj, hogy elgondolkozzunk ezen, hiszen tbb md is van arra, hogyan vltoztassuk a Forma-1-et dinamikusabb anlkl, hogy rengeteg pnzt elkltennk, s hogy megbontannk a csapatok felptst.”
Br Abiteboul elssorban a sportg j tulajdonoshoz, a Liberty Medihoz cmezte szavait, nem szabad elfelejtennk, hogy az amerikaiak sem alakthatjk a Formula-1-et knyk-kedvk szerint a jvben: a sportg tovbbra is a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) fennhatsga al tartozik. Melynek elnke, Jean Todt hatrozott vlemnnyel van a htvgk menetrendjbe piszklsrl.
„Egyszer a helyzet. Eddig mg nem talltunk semmire, ami jobb lenne, mint a jelenlegi formtum” – idzi a Speed Week Todt reakcijt. A francia nem zrja ki a vltozs lehetsgt, de szavai alapjn egyrtelm, hogy nem a ktnapos htvgt ltja megoldsnak: „Ha rbukkannnk valamire, amirl elhisszk, hogy valban segteni fog, akkor aprlkosan megvizsglnnk.”
Vettelnek Schumacher tjt kellett volna jrnia a Ferrarival2017.02.02. 18:32
Ha mr Michael Schumacher tjt vlasztotta, Sebastian Vettelnek minden tren le kellett volna msolnia pldakpt Gerhard Berger szerint.
Vilgbajnoki cmek a csapattal, amellyel kzsen vltak sikeress, majd vlts a Ferrarihoz. Michael Schumacher kt benettonos bajnoki gyzelem utn rezte gy, hogy j kihvs kell neki, ezrt 1996-ban alrt az akkor csak vergd vrskhz; Sebastian Vettel pedig ngy Red Bull-os cmmel a zsebben dnttt ugyanilyen megfontolsbl a hasonlan nehz idket l olaszokhoz.
Emiatt sokszor is lltjk prhuzamba egymssal a kt nmetet, m mikzben Schumacher htszeres vilgbajnokk, igazi rekordhalmozv vlt a Ferrarinl, Vettel vilgraszl sikerei egyelre vratnak magukra.
A csapatnl kt idszakban is versenyz Gerhard Berger szerint pedig mg vratni is fognak: nem hiszi, hogy jelents elrelpst tesz a Ferrari 2017-ben. A legfbb akadlyt szerinte az jelenti, hogy Vettel nem msolta tkletesen Schumachert. „Michael egy sor Benetton-embert vitt magval. Sebastiannak csakis gy szabadott volna a Ferrarihoz szerzdnie, ha Michaelhez hasonlan tvitte volna a kulcsembereit a Red Bulltl” – mutatott r a Motorsport-Aktuell cm lapnak nyilatkoz korbbi versenyz.
Schumacher 1996-ban „egyedl” rkezett Maranellba, m miutn nem igazn jtt ki a csapat akkori sztrtervezjvel, John Barnarddal, Jean Todt csapatfnk pnzt nem sajnlva csbtotta t munkatrsait a Benettontl 1997-re. Ross Brawnnal s Rory Byrne-nel kln-kln llapodott meg, s csak ksbb tudtk meg, hogy tovbbra is munkatrsak lesznek. Rajtuk kvl pedig mg szmos szakember kvette ugyanezt az utat. Vettel ezzel szemben senkit sem tudott magval hozni Milton Keynesbl – pedig Adrian Newey s Christian Horner nevt is tbbszr sszefggsbe hoztk a Scuderival.
Pletykk szerint az idei meghatroz v lehet Vettel s a Ferrari kapcsolata szempontjbl. Miutn a Mercedes csak egyetlen vre rt al Valtteri Bottasszal, 2018-ban akr fel is szabadulhat egy lsk, s a nmet szerzdse lejrta utn egyesek szerint elgondolkodhat a vltson, ha nem lt elrelpst jelenlegi csapatnl.
Berger szerint mrpedig nem fog. „Nem ltom jelt annak, hogy brmi is vltozna a Ferrarinl 2017-ben. Ebben az esetben Vettelnek el kell gondolkodnia” – vlekedett.
A piltk leszavaztk – az F1 ejti a glria tlett?2017.02.02. 18:29
Nmet laprtesls szerint tovbb cskkent a valsznsge annak, hogy a glria felkerl az F1-es autkra, hiszen a piltk s a csapatvezetk sem tmogatjk egyhangan a bevezetst. A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) ekzben ms megoldst keres.
A glria mr az els pillanattl kezdve megosztja a Forma–1-es kzssget, az FIA azonban mg mindig ezt tartja az els szm megoldsnak, ha a versenyzk fejnek vdelmrl van sz. Az eszkzt az eredeti tervek szerint mr idn felszereltk volna az autkra, tavaly azonban leszavaztk a debtlst, s 2018-ra cssztattk azt, mondvn tbb tesztre lesz szksg.
Az v msodik felben aztn minden csapat plyra vitte, a szvetsg pedig folyamatosan gyjttte a visszajelzseket. Nemrg bejelentettk, a mrnki munka vget rt, s k tovbbra is ezt a megoldst favorizljk, a dnts joga azonban a tbbi rsztvev kezben van. ket pedig tovbbra is megosztja a glria, mellyel kapcsolatban a legnagyobb flelem az, hogy akadlyozza a piltkat a felborult versenyaut elhagysban, igaz, az FIA nemrg jelezte, egy tesztjk alapjn ez is megoldhat.
Az FIA janurban mind a 22 pilta vlemnyt kikrte az eszkzrl, a februr elsejig visszarkezett levelek alapjn pedig a 16 vlemnyezbl – az Auto Motor und Sport informcii szerint – heten elleneztk a glria bevezetst, ten tmogattk, ngyen pedig nem foglaltak egyrtelmen llst, vagy inkbb elleneztk. A tbbsg tovbbra is attl tart, hogy a fejvd korltozza ket a mozgsban.
A piltk mellett a csapatvezetket is megosztja a glria. Sokan annak kinzete miatt aggdnak (ez mr tavaly is rengeteg kritikt kapott), mondvn elcsftja az F1-es autkat, s az eszkz egybknt is ellenkezik a sportg rksgvel, abban ugyanis mindig nylt piltaflkj versenygpeket hasznltak. k a nmet lap informcii szerint arra krtk az FIA-t, hogy egy olyan megoldst keressen, ami eszttikusabb, semmikppen sem akadlyozza a versenyzket az aut elhagysban, vagy adott esetben nem gtolja mentsket, s a lthatsgra sincs ekkora hatssal.
A szvetsg termszetesen nem llt le a lehetsges alternatvk keressvel. Ezek kzl az egyik a Red Bull szlvdje lehetne, igaz, egyelre ez is messze ll attl, hogy mindenki elfogadja, hiszen az ellenfelek attl tartanak, a biksok aerodinamikai elnyre tesznek szert ltala. Radsul az eszkz tavaly megbukott az FIA biztonsgi tesztjn. A kutatsok most abba az irnyba tartanak, mint az IndyCarban, vagyis a glria helyett inkbb egy szlvds megoldst vizsglnak. A fejvd 2018-as bevezetse azonban egyelre valszntlennek tnik, hiszen ahhoz egyhang dntsre lenne szksg, arra pedig tovbbra is kevs esly mutatkozik, hogy mindenki bell az elkpzels mg.
Egy specilis mdszertl reml nagy javulst a Ferrari2017.01.31. 18:35

j mdszer, j anyag – j lendlet? Olasz forrsok szerint jelents elrelpst eredmnyezhet a Ferrarinl egy innovatv tervezs hengerfej, melyet idn hasznlhat elszr a Scuderia.
Az elz tlhez kpest nagy csndben kszl a Ferrari a kvetkez szezonra. Az olasz Motorsport munkatrsa, a Scuderival kapcsolatban mindig napraksz Franco Nugnes szerint nem vletlenl: mikzben 2016-nak tl nagy elvrsokkal vgtak neki, az akkor kapott kijzant pofon utn Sergio Marchionne most nyugalmat akar Maranellban, hogy mindenki a 668-as kdnven fut projektre sszpontosthasson.
Annyi azrt mr a mlt v vgn kiszivrgott, hogy az olaszok a motor tern ismt jelents vltoztatsokkal kszlnek, s szinte mindent talaktanak hajtegysgkn. Nugnes gy tudja, a f hangsly a bels gs motor gstern van, mivel itt nyerhet a legknnyebben pluszteljestmny. Egyfell a MAHLE-val kzsen tovbbfejlesztett elkamrs gyjtstechnolgin dolgoznak, mellyel gy akarnak lerket nyerni, hogy ehhez nem hasznlnak tbb zemanyagot. A hatkonyabb benzingetst a Magneti Marelli j gyjtgyertyival segti.
A legfbb cl, hogy a korbbinl nagyobb nyoms mellett tudjk hasznlni a motor hengereit, s ezzel tbb lert nyerjenek ki az zemanyagbl. Hogy ezt elrjk, innovatv megoldsokkal lltak el – a gyrts s a tervezs tern is. A motorrszleg ln a Mattia Binotto helyt tvev Lorenzo Sassi, valamint a gyrtsrt felels Enrico Gualteri sszehangolt munkjnak hla, Nugnes szerint a csapat idn egy olyan specilis acltvzetbl kszlt hengerfejet kszt a V6-oshoz, amilyet eddig mg sosem hasznltak. Mindezt egy j technolgia, a specilis 3D-s nyomtatk alkalmazsa teszi lehetv.
A motoron bell legnagyobb terhelst kap hengerfejeket eddig alumniumtvzetbl ksztettk, mely ugyan tmegt tekintve elnys, nem kpes ellenllni olyan nagy nyomsnak s hnek (a maximlis 400 barrl van sz), amilyennel a Ferrari 2017-ben hasznlni tervezi motorjt. Egy ve a kezket megbzhatsgi problmk ktttk meg ezen a tren, idn ebbl prblnak kiszabadulni oly mdon, hogy a hagyomnyos ntsi folyamatok helyett egy rtegenknt halad 3D-s nyomtatval gyrtjk le az acltvzetbl kszl dugattykat. E mdszer nemcsak egyedi formk megalkotsra j, meggyorstja a gyrts folyamatt, nveli a mrnkk mozgstert a kutatsok tern, tovbb a mhsejtes szerkezet ltrehozst is lehetv teszi, amivel kompenzlhat az acl alumniumnl nagyobb tmege.
A vgeredmny a nagy hnek s nyomsnak ellenll, tmegt tekintve mgsem nehezebb hengerfej, amely biztostja a nagyobb teljestmny ellltshoz, a javtott gyjtsi mechanizmus tkletestshez szksges feltteleket.
A motormrnkbl technikai igazgatv kinevezett Binotto sokat is vr az j mdszertl s technolgitl, mely radsul a szezon sorn is teret nyithat a meredek v fejleszts eltt. Br az nem zrhat ki, hogy ms gyrtk is hasonl mdszerekkel ksrleteznek, a Ferrari nmaghoz kpest mindenkpp jelents elrelpst tehet vele.
A vrsk februr 24-n viszik elszr plyra j autjukat, m az akkor hasznland motor vrhatan ksbb mg jelents vltozson megy keresztl Ausztrliig.
Vettel rl a vltozsnak: Legyen prharc!2017.01.30. 18:17

rmmel fogadta Sebastian Vettel a hrt, hogy a jvben szabadabban versenyezhet az F1 meznye.
Az FIA mlt hten tette kzz j sportszablyzatt, melynek egyik legfontosabb vltozst az jelenti, hogy a versenybrsg az idei szezontl kezdve elnzbb lehet/lesz a versenyzk koccanssal vagy tkzssel jr csatival. Az jrart 38.2-es pont kimondja: ha a versenybrsg nem tudja egyrtelmen megllaptani, kit terhel felelssg egy tkzs sorn, eltekinthet a bntets kiosztstl.
A szvetsg ezzel a szabadabb s kemnyebb kzdelmek kialakulst igyekszik elsegteni, s el akarja kerlni, hogy 2016-hoz hasonlan jra minden aprbb koccansbl vagy kiszortsbl nagy „gy” kerekedjen.
A mlt vben tbbek kztt Sebastian Vettel is ldozatul esett az FIA szigornak: Mexikban fktvon vltott irnyt, s csak gy tudta maga mgtt tartani Daniel Ricciardt, hogy kzben Ferrarija kereke nekitkztt a Red Bull oldalnak. A djtadn mg pezsgzhetett ugyan, de rkkal a leints utn idbntetse miatt elvesztette 3. helyezst.
Mindezek (s a szmos hasonl visszs 2016-os eset) utn a ngyszeres vilgbajnoknak nincs ellenre a szablymdosts. „A kerk a kerk elleni csatnak mindig csak rlni lehet. Az emberek prharcokat akarnak ltni. A versenyzsnek kell eltrbe kerlnie” – nyilatkozta a vltozsrl a Bild am Sonntagnak.
Ms krds persze, hogy az j szably nem jelenti felttlenl azt, hogy Vettel ilyen krlmnyek kztt megszta volna a mexiki esetet. A sportszablyzat mostantl a versenybrsgnak is nagyobb szabadsgot ad a mrlegelsre, gy nem felttlenl kell vizsglatot indtaniuk Charlie Whiting valamennyi jelentse esetben, m olyan gyeket is vizsglhatnak, melyek elkerltk a versenyigazgat figyelmt.
Itt a vge: Nem tallt befektett, gy bezrja kapuit a Manor2017.01.28. 13:50

Vgleg lehzza a rolt a Manor. A BBC arrl szmolt be, hogy nem sikerlt j befektett tallniuk, a csapat mr haza is kldte dolgozit.
Szomor hrek rkeztek az v elejn csdeljrs al vont Manor-csapatrl. Hiba vette t az istllt zemeltet cg, a Just Racing Services irnytst egy csdbiztos janur 6-n, s kezdett jabb trgyalsokba a grda irnt korbban mr rdekld befektetkkel, nem sikerlt vevt tallnia. Az illetkesek pnteken a BBC beszmolja szerint kzltk a cg alkalmazottaival, hogy nincs tbb szksg rjuk, s mindez azt is jelenti, hogy a Manornak is be kell zrnia.
A szemlyzetnek azt mondtk, valamennyien ltszm flttiv vltak, s a januri brek kifizetsvel munkaviszonyuk megsznik.
„Az elmlt hnapokban a csapat vezetsge fradhatatlanul dolgozott azon, hogy j befektetket talljon, s hosszabb tvon biztostsa a csapat jvjt. Sajnos kptelenek voltak megtenni ezt a rendelkezsre ll idn bell, ezrt nem volt ms vlaszts, mint csdeljrst kezdemnyezni a JRSL (Just Racing Services Limited) ellen, hogy ezzel vdjk a cg rdekeit, valamint hogy folytatni tudjk az j vev keresst.”
„Az alkalmazsuk ta az FRP Advisory csdbiztosai folytattk a munkt a vezetsg tmogatsval, hogy talljanak j befektetket. Tbb rdekldvel is trgyaltunk. Ez id alatt megvolt a tke a szemlyzet janur 31-ig trtn kifizetsre. Sajnos a csdbiztosok alkalmazsa ta nem sikerlt befektett tallni a rendelkezsre ll korltozott idn bell ahhoz, hogy a cgcsoport jelen formjban folytassa mkdst.”
„Mivel nem llnak fenn a fenntarthat mkdshez szksges gazdasgi felttelek ahhoz, hogy a cgcsoport tovbb mkdjn, a csdbiztosok most befejeztk a JRSL finanszrozst, s sajnos janur 27-n, pnteken haza kellett kldeni a teljes szemlyzetet.”
„Mind a 212 alkalmazottat ki fogunk fizetni janur 31-n, kedden, de egy maroknyi szm alkalmazottat leszmtva valamennyien flslegess vlnak janur vgvel.”
2017-es F1-es tudnivalk2017.01.27. 17:31

Az nnepek utn jra beindult az let az F1-es gyrakban, a versenyzk mr edzenek, a csapatok pedig sorra jelentik be j autjuk bemutatjnak idpontjait. gy fest az eddig ismert menetrend, valamint a 2017-es mezny!
Csapatbemutatk:
februr 21. – Renault
februr 22. – Force India (Silverstone), Sauber (Barcelona)
februr 23. – Mercedes (Silverstone)
februr 24. – Ferrari (Maranello), McLaren
Tesztek:
februr 27-mrcius 2., Barcelona – elszezoni teszt
mrcius 7-10., Barcelona – elszezoni teszt
prilis 18-19., Bahrein– vkzi teszt
augusztus 01-02., Hungaroring – vkzi teszt
november 28-29., Abu-Dzabi – utszezoni gumiteszt
A 2017-es versenynaptr:
mrcius 26. – Ausztrlia
prilis 9. – Kna
prilis 16. – Bahrein
prilis 30. – Oroszorszg
mjus 14. – Spanyolorszg
mjus 28. – Monaco
jnius 11. – Kanada
jnius 25. – Azerbajdzsn
jlius 9. – Ausztria
jlius 16. – Nagy-Britannia
jlius 30. – MAGYARORSZG
augusztus 27. – Belgium
szeptember 3. – Olaszorszg
szeptember 17. – Szingapr
oktber 1. – Malajzia
oktber 8. – Japn
oktber 22. – Egyeslt llamok
oktber 29. – Mexik
november 12. – Brazlia
november 26. – Abu-Dzabi
A csapatok 2017-es felllsa
Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Red Bull: Daniel Ricciardo, Max Verstappen
Ferrari: Sebastian Vettel, Kimi Rikknen
Force India: Sergio Prez, Esteban Ocon
Williams: Felipe Massa, Lance Stroll
McLaren: Fernando Alonso, Stoffel Vandoorne
Toro Rosso: Carlos Sainz, Danyiil Kvjat
Haas: Romain Grosjean, Kevin Magnussen
Renault: Nico Hlkenberg, Jolyon Palmer
Sauber: Marcus Ericsson, Pascal Wehrlein
Manor: indulsuk krdses
Kiszivrgott nv: A Ferrari cfol, a Santander sajnlkozik2017.01.27. 17:29

Cfolja a Scuderia, hogy Jules Bianchirl neveznk el a 2017-es autjukat. A nevet kzztev Santander magyarzkodni knyszerlt.
Cstrtkn a Scuderia egyik f tmogatja, a Santander tett kzz, majd trlt le gyorsan a kzssgi oldalrl egy kpet, mely a Ferrari 2017-es Forma–1-es autjnak nevt ismertette. Azt adtk hrl, hogy az j modell az SF17-JB nevet kapta, melyben az utols kt bet az olasz csapat akadmijnak egykori tagjt, Jules Bianchit takarta. Korbban szurkoli kezdemnyezsre petci is indult azrt, hogy ez legyen az idei versenygp neve.
A kzztett kpet nem sokkal ksbb mr trltk is a spanyolok, m miutn a hr futtzknt terjedt el az interneten, magyarzkodniuk kellett. Egy ksbbi zenetkben azt rtk: „Tl gyorsak voltunk! A 2017-es Ferrari neve mg nem hivatalos. Sajnljuk, de mg vrnunk kell.”
A La Gazzetta dello Sport a Ferrarinl rdekldtt a hr valsgtartalmrl, m a csapat szvivje cfolta, hogy ez lenne az j modell neve. „Ezek a hrek alaptalanok. A legclszerbb s legelegnsabb mdja a Jules-re val emlkezsnek az, amit Nizza vrosa csinlt, amely elnevezett rla egy utct” – nyilatkoztk az olaszok.
gy tudni, a Scuderia valjban mg nem dnttt az idei gp nevrl. „A 2017-es aut neve mg nem aktulis krds Maurizio Arrivabene s Mattia Binotto szmra, mivel a Gestione Sportivn most ms dolgok lveznek elsbbsget. Ennek ellenre gy hrlik, a csapatvezett lenygzte az elnevezs kapcsn indtott petci” – rta a Motorsport olasz kiadsa.
Munkatrsuk, Franco Nugnes mindazonltal megjegyezte, a Santander szivrogtatsa a legkevsb sem tett jt a csapatnak: ha ezek utn Bianchi neve nem bukkan fel a nvben, az tiszteletlensgnek fog hatni, ha viszont igen, mr rg oda a meglepets varzsa…
A Ferrarinl egybknt nem jellemz, hogy szemlyek eltt tisztelegjenek autjuk nvadsval. Korbban csak egyszer, 2003-ban volt plda ilyesmire: Michael Schumacher akkori bajnoki autjt F2003 GA-nak hvtk, a FIAT nem sokkal korbban elhunyt vezrre, Gianni Agnelli emlkre.
Az idei Ferrarit februr 24-n mutatjk be a Ferrari bzisn, a hivatalosan egyelre csak 668-as kdnven fut aut els prbakreire mr aznap sor kerl Fioranban.
A Hungaroringen fog tesztelni az Forma-1 vilgbajnoki meznye2017.01.27. 17:26

Silverstone helyett idn a Hungaroringen lesz a Forma-1-es vilgbajnoki sorozat egyik kollektv tesztje. A jlius vgi mogyordi futam utn a csapatok mg kt napig Magyarorszgon maradnak s tesztelnek. Az M1 Ma Este cm msorban Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. vezrigazgatja mondta el mirl fog szlni pontosan ez a kt nap a Magyar Nagydjt kveten.
katt ide
"HATALMAS ELISMERS A PLYNKNAK"2017.01.26. 17:19
A Hungaroring lesz a helyszne a hrom kzl az egyik szezon kzbeni tesztnek! Pontosabban a kett kzl az egyiknek, hiszen az utolst mr az idnyzr utn tartjk Abu-Dzabiban.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) egyeztetett a csapatvezetkkel, majd hivatalosan is megerstette, hogy az idn nem Silverstone-ban, hanem a mogyordi Formula–1-es plyn tartjk meg az egyik vkzi tesztet. Az idpont a Magyar Nagydj utni kedd s szerda, vagyis augusztus els kt napja.
„Hatalmas elismers a plynknak, hogy a csapatvezetk s a nemzetkzi szvetsg illetkesei is egyetrtettek abban: a mi plynk s az ltalunk nyjtott sportszakmai httr a legmegfelelbb egy v kzbeni kollektv teszthez – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnk-vezrigazgatja.
– Ez nem csupn azrt bszkesg, mert mg nem volt r plda a Hungaroring trtnetben, hanem azrt is, mert az idn nem csupn a Formula–1-es, hanem a Formula–3-as mezny is a mi plynkat vlasztotta, ami igazi kurizum. Az F1-es teszt lehetsget nyjt arra is, hogy a szurkolinknak jabb meglepetssel kedveskedjnk: aki ugyanis jegyet vlt a Magyar Nagydjra, ugyanazzal a belpvel a tesztet is megnzheti. De azokat a drukkereket sem zrjuk ki a tesztrl, akik nem tudnak eljutni a futamra, k napi jeggyel ksrhetik figyelemmel a trtnseket.”
| |
|
|
|
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Tovbbi informcikrt,s friss hrekrt kvesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptr
Mjus 23.: Monaci Nagydj, Monte-Carlo
Jnius 6.: Azeri Nagydj, Baku
Jnius 13.: Kanadai Nagydj, Montreal
Jnius 27.: Francia Nagydj, Le Castellet
Jlius 4.: Osztrk Nagydj, Spielberg
Jlius 18.: Brit Nagydj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydj, Szocsi
Oktber 3.: Szingapri Nagydj, Szingapr
Oktber 10.: Japn Nagydj, Szuzuka
Oktber 24.: Egyeslt llamok Nagydja, Austin
Oktber 31.: Mexiki Nagydj, Mexikvros
November 7.: Brazil Nagydj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrl Nagydj, Melbourne
December 5.: Szad-Arbiai Nagydj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydj, Abu-Dzabi
| |
|
|