Hírek Sebastianról ( news ) |
Az FIA válasza a kétnapos hétvégére2017.02.03. 16:36
Legutóbb azt vetette fel az F1 egyik vezető alakja, hogy törölni kellene a versenyhétvégék pénteki programját, megszabadulva a szerinte értelmetlen szabadedzésektől. De mit szól ehhez a sportág vezetése?
„A pénteki szabadedzéseknek semmilyen szerepük nincs” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója minap a francia Auto Hebdo lapnak. „Muszáj, hogy elgondolkozzunk ezen, hiszen több mód is van arra, hogyan változtassuk a Forma-1-et dinamikusabbá anélkül, hogy rengeteg pénzt elköltenénk, és hogy megbontanánk a csapatok felépítését.”
Bár Abiteboul elsősorban a sportág új tulajdonosához, a Liberty Mediához címezte szavait, nem szabad elfelejtenünk, hogy az amerikaiak sem alakíthatják a Formula-1-et kényük-kedvük szerint a jövőben: a sportág továbbra is a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) fennhatósága alá tartozik. Melynek elnöke, Jean Todt határozott véleménnyel van a hétvégék menetrendjébe piszkálásról.
„Egyszerű a helyzet. Eddig még nem találtunk semmire, ami jobb lenne, mint a jelenlegi formátum” – idézi a Speed Week Todt reakcióját. A francia nem zárja ki a változás lehetőségét, de szavai alapján egyértelmű, hogy nem a kétnapos hétvégét látja megoldásnak: „Ha rábukkannánk valamire, amiről elhisszük, hogy valóban segíteni fog, akkor aprólékosan megvizsgálnánk.”
Vettelnek Schumacher útját kellett volna járnia a Ferrarival2017.02.02. 18:32
Ha már Michael Schumacher útját választotta, Sebastian Vettelnek minden téren le kellett volna másolnia példaképét Gerhard Berger szerint.
Világbajnoki címek a csapattal, amellyel közösen váltak sikeressé, majd váltás a Ferrarihoz. Michael Schumacher két benettonos bajnoki győzelem után érezte úgy, hogy új kihívás kell neki, ezért 1996-ban aláírt az akkor csak vergődő vörösökhöz; Sebastian Vettel pedig négy Red Bull-os címmel a zsebében döntött ugyanilyen megfontolásból a hasonlóan nehéz időket élő olaszokhoz.
Emiatt sokszor is állítják párhuzamba egymással a két németet, ám miközben Schumacher hétszeres világbajnokká, igazi rekordhalmozóvá vált a Ferrarinál, Vettel világraszóló sikerei egyelőre váratnak magukra.
A csapatnál két időszakban is versenyző Gerhard Berger szerint pedig még váratni is fognak: ő nem hiszi, hogy jelentős előrelépést tesz a Ferrari 2017-ben. A legfőbb akadályt szerinte az jelenti, hogy Vettel nem másolta tökéletesen Schumachert. „Michael egy sor Benetton-embert vitt magával. Sebastiannak csakis úgy szabadott volna a Ferrarihoz szerződnie, ha Michaelhez hasonlóan átvitte volna a kulcsembereit a Red Bulltól” – mutatott rá a Motorsport-Aktuell című lapnak nyilatkozó korábbi versenyző.
Schumacher 1996-ban „egyedül” érkezett Maranellóba, ám miután nem igazán jött ki a csapat akkori sztártervezőjével, John Barnarddal, Jean Todt csapatfőnök pénzt nem sajnálva csábította át munkatársait a Benettontól 1997-re. Ross Brawnnal és Rory Byrne-nel külön-külön állapodott meg, s csak később tudták meg, hogy továbbra is munkatársak lesznek. Rajtuk kívül pedig még számos szakember követte ugyanezt az utat. Vettel ezzel szemben senkit sem tudott magával hozni Milton Keynesből – pedig Adrian Newey és Christian Horner nevét is többször összefüggésbe hozták a Scuderiával.
Pletykák szerint az idei meghatározó év lehet Vettel és a Ferrari kapcsolata szempontjából. Miután a Mercedes csak egyetlen évre írt alá Valtteri Bottasszal, 2018-ban akár fel is szabadulhat egy ülésük, s a német szerződése lejárta után egyesek szerint elgondolkodhat a váltáson, ha nem lát előrelépést jelenlegi csapatánál.
Berger szerint márpedig nem fog. „Nem látom jelét annak, hogy bármi is változna a Ferrarinál 2017-ben. Ebben az esetben Vettelnek el kell gondolkodnia” – vélekedett.
A pilóták leszavazták – az F1 ejti a glória ötletét?2017.02.02. 18:29
Német lapértesülés szerint tovább csökkent a valószínűsége annak, hogy a glória felkerül az F1-es autókra, hiszen a pilóták és a csapatvezetők sem támogatják egyhangúan a bevezetését. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) eközben más megoldást keres.
A glória már az első pillanattól kezdve megosztja a Forma–1-es közösséget, az FIA azonban még mindig ezt tartja az első számú megoldásnak, ha a versenyzők fejének védelméről van szó. Az eszközt az eredeti tervek szerint már idén felszerelték volna az autókra, tavaly azonban leszavazták a debütálást, és 2018-ra csúsztatták azt, mondván több tesztre lesz szükség.
Az év második felében aztán minden csapat pályára vitte, a szövetség pedig folyamatosan gyűjtötte a visszajelzéseket. Nemrég bejelentették, a mérnöki munka véget ért, és ők továbbra is ezt a megoldást favorizálják, a döntés joga azonban a többi résztvevő kezében van. Őket pedig továbbra is megosztja a glória, mellyel kapcsolatban a legnagyobb félelem az, hogy akadályozza a pilótákat a felborult versenyautó elhagyásában, igaz, az FIA nemrég jelezte, egy tesztjük alapján ez is megoldható.
Az FIA januárban mind a 22 pilóta véleményét kikérte az eszközről, a február elsejéig visszaérkezett levelek alapján pedig a 16 véleményezőből – az Auto Motor und Sport információi szerint – heten ellenezték a glória bevezetését, öten támogatták, négyen pedig nem foglaltak egyértelműen állást, vagy inkább ellenezték. A többség továbbra is attól tart, hogy a fejvédő korlátozza őket a mozgásban.
A pilóták mellett a csapatvezetőket is megosztja a glória. Sokan annak kinézete miatt aggódnak (ez már tavaly is rengeteg kritikát kapott), mondván elcsúfítja az F1-es autókat, és az eszköz egyébként is ellenkezik a sportág örökségével, abban ugyanis mindig nyílt pilótafülkéjű versenygépeket használtak. Ők a német lap információi szerint arra kérték az FIA-t, hogy egy olyan megoldást keressen, ami esztétikusabb, semmiképpen sem akadályozza a versenyzőket az autó elhagyásában, vagy adott esetben nem gátolja mentésüket, és a láthatóságra sincs ekkora hatással.
A szövetség természetesen nem állt le a lehetséges alternatívák keresésével. Ezek közül az egyik a Red Bull szélvédője lehetne, igaz, egyelőre ez is messze áll attól, hogy mindenki elfogadja, hiszen az ellenfelek attól tartanak, a bikások aerodinamikai előnyre tesznek szert általa. Ráadásul az eszköz tavaly megbukott az FIA biztonsági tesztjén. A kutatások most abba az irányba tartanak, mint az IndyCarban, vagyis a glória helyett inkább egy szélvédős megoldást vizsgálnak. A fejvédő 2018-as bevezetése azonban egyelőre valószínűtlennek tűnik, hiszen ahhoz egyhangú döntésre lenne szükség, arra pedig továbbra is kevés esély mutatkozik, hogy mindenki beáll az elképzelés mögé.
Egy speciális módszertől remél nagy javulást a Ferrari2017.01.31. 18:35
Új módszer, új anyag – új lendület? Olasz források szerint jelentős előrelépést eredményezhet a Ferrarinál egy innovatív tervezésű hengerfej, melyet idén használhat először a Scuderia.
Az előző télhez képest nagy csöndben készül a Ferrari a következő szezonra. Az olasz Motorsport munkatársa, a Scuderiával kapcsolatban mindig naprakész Franco Nugnes szerint nem véletlenül: miközben 2016-nak túl nagy elvárásokkal vágtak neki, az akkor kapott kijózanító pofon után Sergio Marchionne most nyugalmat akar Maranellóban, hogy mindenki a 668-as kódnéven futó projektre összpontosíthasson.
Annyi azért már a múlt év végén kiszivárgott, hogy az olaszok a motor terén ismét jelentős változtatásokkal készülnek, s szinte mindent átalakítanak hajtóegységükön. Nugnes úgy tudja, a fő hangsúly a belső égésű motor égésterén van, mivel itt nyerhető a legkönnyebben pluszteljesítmény. Egyfelől a MAHLE-val közösen továbbfejlesztett előkamrás gyújtástechnológián dolgoznak, mellyel úgy akarnak lóerőket nyerni, hogy ehhez nem használnak több üzemanyagot. A hatékonyabb benzinégetést a Magneti Marelli új gyújtógyertyáival segíti.
A legfőbb cél, hogy a korábbinál nagyobb nyomás mellett tudják használni a motor hengereit, s ezzel több lóerőt nyerjenek ki az üzemanyagból. Hogy ezt elérjék, innovatív megoldásokkal álltak elő – a gyártás és a tervezés terén is. A motorrészleg élén a Mattia Binotto helyét átvevő Lorenzo Sassi, valamint a gyártásért felelős Enrico Gualteri összehangolt munkájának hála, Nugnes szerint a csapat idén egy olyan speciális acélötvözetből készült hengerfejet készít a V6-oshoz, amilyet eddig még sosem használtak. Mindezt egy új technológia, a speciális 3D-s nyomtatók alkalmazása teszi lehetővé.
A motoron belül legnagyobb terhelést kapó hengerfejeket eddig alumíniumötvözetből készítették, mely ugyan tömegét tekintve előnyös, nem képes ellenállni olyan nagy nyomásnak és hőnek (a maximális 400 barról van szó), amilyennel a Ferrari 2017-ben használni tervezi motorját. Egy éve a kezüket megbízhatósági problémák kötötték meg ezen a téren, idén ebből próbálnak kiszabadulni oly módon, hogy a hagyományos öntési folyamatok helyett egy rétegenként haladó 3D-s nyomtatóval gyártják le az acélötvözetből készülő dugattyúkat. E módszer nemcsak egyedi formák megalkotására jó, meggyorsítja a gyártás folyamatát, növeli a mérnökök mozgásterét a kutatások terén, továbbá a méhsejtes szerkezet létrehozását is lehetővé teszi, amivel kompenzálható az acél alumíniumnál nagyobb tömege.
A végeredmény a nagy hőnek és nyomásnak ellenálló, tömegét tekintve mégsem nehezebb hengerfej, amely biztosítja a nagyobb teljesítmény előállításához, a javított gyújtási mechanizmus tökéletesítéséhez szükséges feltételeket.
A motormérnökből technikai igazgatóvá kinevezett Binotto sokat is vár az új módszertől és technológiától, mely ráadásul a szezon során is teret nyithat a meredek ívű fejlesztés előtt. Bár az nem zárható ki, hogy más gyártók is hasonló módszerekkel kísérleteznek, a Ferrari önmagához képest mindenképp jelentős előrelépést tehet vele.
A vörösök február 24-én viszik először pályára új autójukat, ám az akkor használandó motor várhatóan később még jelentős változáson megy keresztül Ausztráliáig.
Vettel örül a változásnak: Legyen párharc!2017.01.30. 18:17
Örömmel fogadta Sebastian Vettel a hírt, hogy a jövőben szabadabban versenyezhet az F1 mezőnye.
Az FIA múlt héten tette közzé új sportszabályzatát, melynek egyik legfontosabb változását az jelenti, hogy a versenybíróság az idei szezontól kezdve elnézőbb lehet/lesz a versenyzők koccanással vagy ütközéssel járó csatáival. Az újraírt 38.2-es pont kimondja: ha a versenybíróság nem tudja egyértelműen megállapítani, kit terhel felelősség egy ütközés során, eltekinthet a büntetés kiosztásától.
A szövetség ezzel a szabadabb és keményebb küzdelmek kialakulását igyekszik elősegíteni, s el akarja kerülni, hogy 2016-hoz hasonlóan újra minden apróbb koccanásból vagy kiszorításból nagy „ügy” kerekedjen.
A múlt évben többek között Sebastian Vettel is áldozatául esett az FIA szigorának: Mexikóban féktávon váltott irányt, s csak úgy tudta maga mögött tartani Daniel Ricciardót, hogy közben Ferrarija kereke nekiütközött a Red Bull oldalának. A díjátadón még pezsgőzhetett ugyan, de órákkal a leintés után időbüntetése miatt elveszítette 3. helyezését.
Mindezek (és a számos hasonló visszás 2016-os eset) után a négyszeres világbajnoknak nincs ellenére a szabálymódosítás. „A kerék a kerék elleni csatának mindig csak örülni lehet. Az emberek párharcokat akarnak látni. A versenyzésnek kell előtérbe kerülnie” – nyilatkozta a változásról a Bild am Sonntagnak.
Más kérdés persze, hogy az új szabály nem jelenti feltétlenül azt, hogy Vettel ilyen körülmények között megúszta volna a mexikói esetet. A sportszabályzat mostantól a versenybíróságnak is nagyobb szabadságot ad a mérlegelésre, így nem feltétlenül kell vizsgálatot indítaniuk Charlie Whiting valamennyi jelentése esetében, ám olyan ügyeket is vizsgálhatnak, melyek elkerülték a versenyigazgató figyelmét.
Itt a vége: Nem talált befektetőt, így bezárja kapuit a Manor2017.01.28. 13:50
Végleg lehúzza a rolót a Manor. A BBC arról számolt be, hogy nem sikerült új befektetőt találniuk, a csapat már haza is küldte dolgozóit.
Szomorú hírek érkeztek az év elején csődeljárás alá vont Manor-csapatról. Hiába vette át az istállót üzemeltető cég, a Just Racing Services irányítását egy csődbiztos január 6-án, s kezdett újabb tárgyalásokba a gárda iránt korábban már érdeklődő befektetőkkel, nem sikerült vevőt találnia. Az illetékesek pénteken a BBC beszámolója szerint közölték a cég alkalmazottaival, hogy nincs többé szükség rájuk, s mindez azt is jelenti, hogy a Manornak is be kell zárnia.
A személyzetnek azt mondták, valamennyien létszám fölöttivé váltak, s a januári bérek kifizetésével munkaviszonyuk megszűnik.
„Az elmúlt hónapokban a csapat vezetősége fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy új befektetőket találjon, és hosszabb távon biztosítsa a csapat jövőjét. Sajnos képtelenek voltak megtenni ezt a rendelkezésre álló időn belül, ezért nem volt más választás, mint csődeljárást kezdeményezni a JRSL (Just Racing Services Limited) ellen, hogy ezzel védjék a cég érdekeit, valamint hogy folytatni tudják az új vevő keresését.”
„Az alkalmazásuk óta az FRP Advisory csődbiztosai folytatták a munkát a vezetőség támogatásával, hogy találjanak új befektetőket. Több érdeklődővel is tárgyaltunk. Ez idő alatt megvolt a tőke a személyzet január 31-éig történő kifizetésére. Sajnos a csődbiztosok alkalmazása óta nem sikerült befektetőt találni a rendelkezésre álló korlátozott időn belül ahhoz, hogy a cégcsoport jelen formájában folytassa működését.”
„Mivel nem állnak fenn a fenntartható működéshez szükséges gazdasági feltételek ahhoz, hogy a cégcsoport tovább működjön, a csődbiztosok most befejezték a JRSL finanszírozását, és sajnos január 27-én, pénteken haza kellett küldeni a teljes személyzetet.”
„Mind a 212 alkalmazottat ki fogunk fizetni január 31-én, kedden, de egy maroknyi számú alkalmazottat leszámítva valamennyien fölöslegessé válnak január végével.”
2017-es F1-es tudnivalók2017.01.27. 17:31
Az ünnepek után újra beindult az élet az F1-es gyárakban, a versenyzők már edzenek, a csapatok pedig sorra jelentik be új autójuk bemutatójának időpontjait. Így fest az eddig ismert menetrend, valamint a 2017-es mezőny!
Csapatbemutatók:
február 21. – Renault
február 22. – Force India (Silverstone), Sauber (Barcelona)
február 23. – Mercedes (Silverstone)
február 24. – Ferrari (Maranello), McLaren
Tesztek:
február 27-március 2., Barcelona – előszezoni teszt
március 7-10., Barcelona – előszezoni teszt
április 18-19., Bahrein– évközi teszt
augusztus 01-02., Hungaroring – évközi teszt
november 28-29., Abu-Dzabi – utószezoni gumiteszt
A 2017-es versenynaptár:
március 26. – Ausztrália
április 9. – Kína
április 16. – Bahrein
április 30. – Oroszország
május 14. – Spanyolország
május 28. – Monaco
június 11. – Kanada
június 25. – Azerbajdzsán
július 9. – Ausztria
július 16. – Nagy-Britannia
július 30. – MAGYARORSZÁG
augusztus 27. – Belgium
szeptember 3. – Olaszország
szeptember 17. – Szingapúr
október 1. – Malajzia
október 8. – Japán
október 22. – Egyesült Államok
október 29. – Mexikó
november 12. – Brazília
november 26. – Abu-Dzabi
A csapatok 2017-es felállása
Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Red Bull: Daniel Ricciardo, Max Verstappen
Ferrari: Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen
Force India: Sergio Pérez, Esteban Ocon
Williams: Felipe Massa, Lance Stroll
McLaren: Fernando Alonso, Stoffel Vandoorne
Toro Rosso: Carlos Sainz, Danyiil Kvjat
Haas: Romain Grosjean, Kevin Magnussen
Renault: Nico Hülkenberg, Jolyon Palmer
Sauber: Marcus Ericsson, Pascal Wehrlein
Manor: indulásuk kérdéses
Kiszivárgott név: A Ferrari cáfol, a Santander sajnálkozik2017.01.27. 17:29
Cáfolja a Scuderia, hogy Jules Bianchiról neveznék el a 2017-es autójukat. A nevet közzétevő Santander magyarázkodni kényszerült.
Csütörtökön a Scuderia egyik fő támogatója, a Santander tett közzé, majd törölt le gyorsan a közösségi oldaláról egy képet, mely a Ferrari 2017-es Forma–1-es autójának nevét ismertette. Azt adták hírül, hogy az új modell az SF17-JB nevet kapta, melyben az utolsó két betű az olasz csapat akadémiájának egykori tagját, Jules Bianchit takarta. Korábban szurkolói kezdeményezésre petíció is indult azért, hogy ez legyen az idei versenygép neve.
A közzétett képet nem sokkal később már törölték is a spanyolok, ám miután a hír futótűzként terjedt el az interneten, magyarázkodniuk kellett. Egy későbbi üzenetükben azt írták: „Túl gyorsak voltunk! A 2017-es Ferrari neve még nem hivatalos. Sajnáljuk, de még várnunk kell.”
A La Gazzetta dello Sport a Ferrarinál érdeklődött a hír valóságtartalmáról, ám a csapat szóvivője cáfolta, hogy ez lenne az új modell neve. „Ezek a hírek alaptalanok. A legcélszerűbb és legelegánsabb módja a Jules-re való emlékezésnek az, amit Nizza városa csinált, amely elnevezett róla egy utcát” – nyilatkozták az olaszok.
Úgy tudni, a Scuderia valójában még nem döntött az idei gép nevéről. „A 2017-es autó neve még nem aktuális kérdés Maurizio Arrivabene és Mattia Binotto számára, mivel a Gestione Sportiván most más dolgok élveznek elsőbbséget. Ennek ellenére úgy hírlik, a csapatvezetőt lenyűgözte az elnevezés kapcsán indított petíció” – írta a Motorsport olasz kiadása.
Munkatársuk, Franco Nugnes mindazonáltal megjegyezte, a Santander szivárogtatása a legkevésbé sem tett jót a csapatnak: ha ezek után Bianchi neve nem bukkan fel a névben, az tiszteletlenségnek fog hatni, ha viszont igen, már rég oda a meglepetés varázsa…
A Ferrarinál egyébként nem jellemző, hogy személyek előtt tisztelegjenek autójuk névadásával. Korábban csak egyszer, 2003-ban volt példa ilyesmire: Michael Schumacher akkori bajnoki autóját F2003 GA-nak hívták, a FIAT nem sokkal korábban elhunyt vezérére, Gianni Agnelli emlékére.
Az idei Ferrarit február 24-én mutatják be a Ferrari bázisán, a hivatalosan egyelőre csak 668-as kódnéven futó autó első próbaköreire már aznap sor kerül Fioranóban.
A Hungaroringen fog tesztelni az Forma-1 világbajnoki mezőnye2017.01.27. 17:26
Silverstone helyett idén a Hungaroringen lesz a Forma-1-es világbajnoki sorozat egyik kollektív tesztje. A július végi mogyoródi futam után a csapatok még két napig Magyarországon maradnak és tesztelnek. Az M1 Ma Este című műsorában Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgatója mondta el miről fog szólni pontosan ez a két nap a Magyar Nagydíjt követően.
katt ide
"HATALMAS ELISMERÉS A PÁLYÁNKNAK"2017.01.26. 17:19
A Hungaroring lesz a helyszíne a három közül az egyik szezon közbeni tesztnek! Pontosabban a kettő közül az egyiknek, hiszen az utolsót már az idényzáró után tartják Abu-Dzabiban.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egyeztetett a csapatvezetőkkel, majd hivatalosan is megerősítette, hogy az idén nem Silverstone-ban, hanem a mogyoródi Formula–1-es pályán tartják meg az egyik évközi tesztet. Az időpont a Magyar Nagydíj utáni kedd és szerda, vagyis augusztus első két napja.
„Hatalmas elismerés a pályánknak, hogy a csapatvezetők és a nemzetközi szövetség illetékesei is egyetértettek abban: a mi pályánk és az általunk nyújtott sportszakmai háttér a legmegfelelőbb egy év közbeni kollektív teszthez – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.
– Ez nem csupán azért büszkeség, mert még nem volt rá példa a Hungaroring történetében, hanem azért is, mert az idén nem csupán a Formula–1-es, hanem a Formula–3-as mezőny is a mi pályánkat választotta, ami igazi kuriózum. Az F1-es teszt lehetőséget nyújt arra is, hogy a szurkolóinknak újabb meglepetéssel kedveskedjünk: aki ugyanis jegyet vált a Magyar Nagydíjra, ugyanazzal a belépővel a tesztet is megnézheti. De azokat a drukkereket sem zárjuk ki a tesztről, akik nem tudnak eljutni a futamra, ők napi jeggyel kísérhetik figyelemmel a történéseket.”
| |
|
|
|
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptár
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
| |
|
|