Interj 2018.03.13. 18:31
Interj Vettellel: Seb meslt magrl a plyn kvl
Sebastian Vettel igyekszik titokban tartani a magnlett, azonban legutbb pp azt fejtette ki, hogy milyen elgedettsggel tlti el a fnyrs ..
"A fnyrs elgedett tesz. Van egy kis fnyrtraktorom. Amikor lenyrtam a fvet s minden rendezettnek tnik, akkor tnyleg elgedett vagyok." - magyarzta a ngyszeres bajnok a Sport Bildnek adott interjban.
s ez mg nem minden. "Ugyanilyen rzs tlt el, amikor megmszom egy hegyet. Nekem ez sokat jelent, hiszen ahogy a tetejn llok, elgedett vagyok a sajt teljestmnyemmel. Vagy amikor megbtyklm a mopedem, s utna jobban megy."
A heppenheimi azonban mg a kanapn laztva is jl rzi magt, amikor krlveszi a csaldja. "Akkor is boldog vagyok, amikor egy htvgt otthon, a csaldommal tlthetek, s egyszeren semmit sem kell csinlni. Szvesen nzem a kanapn lve a 'Tetthely' c. krimisorozatot. A csaldommal tlttt percek nagyon fontosak a szmomra." - vlaszolta a Ferrari versenyzje, aki a hbortjai kzl a "szrszlhasogatst" emelte ki.
A legfontosabb a szmra azonban az szintesg. "Prblok mindig kt lbbal a fldn maradni. Tisztban vagyok vele, hogy nagyon jl megy nekem. Azonban azt is tudom, hogy az anyagi dolgok nem tesznek teljess vagy boldogabb. Ezek sokkal inkbb az apr dolgok az letben. Pontosan ezrt rendkvl fontos, hogy jobbra s balra nzznk, mieltt lelpnk az tra. Tovbb, szvesebben teszek boldogg msokat, mint sajt magamat."
Ausztrl Nagydj >> idpontok2018.03.12. 20:58

Kzeledik a 2018-as idny legels nagydj htvgje, az Ausztrl Nagydj, ezrt elhoztam a nagydjra vonatkoz idpontokat, illetve az M4 sport csatorna ismtlsre vonatkoz idpontjait is.
2018.03.23 Magyar id szerint
02:00 1. SZABADEDZS (l, M4 Sport)
06:00 2. SZABADEDZS (l, M4 Sport)
2018.03.24 Magyar id szerint
04:00 3. SZABADEDZS (l, M4 Sport)
07:00 IDMR (l, M4 Sport)
2018.03.25 Magyar id szerint
07:00 VERSENY (58 KR) (l, M4 Sport)
Ismtls, M4 Sport csatorna:
14:20 Idmr edzs ismtlse
14:30 Verseny ismtlse
Mekkora a klnbsg egy krn a Pirelli gumijai kztt?2018.03.12. 18:39
Felhasznlva a barcelonai teszten gyjttt informcikat a Pirelli mr pontos adatokkal rendelkezik arrl, mekkora kridben mrhet elnyt jelent a lgyabb fokozat keverkre vlts. me a lpcsfokok:
kzepes – lgy: 0,8 msodperc
lgy – szuperlgy: 0,4 msodperc
szuperlgy – ultralgy: 0,6 msodperc
ultralgy – hiperlgy: 0,7-0,8 msodperc
A Pirelli ht gumibl ll skljnak ez az t tagja kapott szerepet Barcelonban. A kemny keverket olyan keveset hasznltk, hogy a gyrt nem tett szert elegend adatra, amelybl ki tudta volna szmolni, mekkora a klnbsg a kzepeshez kpest.
Mindezt egy olyan plyn, ahol hagyomnyosan a tartsabb abroncsok kapnak szerepet. Van egy olyan sejtsnk, hogy kemny gumit idn is csak ritkasgszmba menen fogunk ltni, az j szuperkemnyt pedig teljesen feleslegesen vezette be a Pirelli (tulajdonkppen, mivel minden keverk lgyabb lett, a tavalyi kemnyt neveztk t, amelyet egyetlen futamon sem lttunk 2017-ben)
F1: felkszlt a szezonra? Tudjon meg mindent2018.03.11. 18:32

Egyre kzelebb a 2018-as Formula–1-es szezon kezdete, amely sok vltozst hoz magval a „szguld cirkusz" vilgban. Eltnnek a rajtrcslnyok s vltoznak az esemnyek kezdsi idpontjai, egy versenyen akr tbbszr llrajtot vehet a mezny, mdostottk a htrasorolsos bntetsek kiosztsnak procedrjt, mg tovbb szigorodott az olajgets, tiltott a „cpauszony", a T-szrny s a felfggesztssel trtn trkkzs, cskkent a felhasznlhat motorkomponensek szma, jabb keverkekkel bvlt a Pirelli palettja, s ktelez elemm vlt a glria.
Az elmlt vekben rengetegszer vltozott a vasrnapi rajtfellls az idmrn kialakulthoz kpest, Olaszorszgban pldul vgl egyedl a pole pozcit megkaparint Lewis Hamilton indulhatott a kvalifikcin megszerzett helyrl. A sok bntets sok kavarodst is okozott, pontosan ezrt egyszersdtt a htrasorolsok kiosztsnak mdszere. Ha egy pilta legalbb 15 pozcis szankcit kap, akkor azonnal a mezny vgre csszik vissza. Ha tbb versenyzt is bntetnek, akkor a htrasorolsok odatlsnek idbeni sorrendje lesz a mrvad.
Egy futam, tbb rajt
Az izgalom fokozsra vltozik a piros zszls procedra is, hiszen a megszaktsok utn jra felsorakozik a mezny, s llrajttal folytatdik a versenyzs. Ez azt jelenti, hogy pldul a 2017-es Azeri Nagydjon a piros zszls szakasz vgn a piltk jra fellltak volna a rajtrcsra.
A tbb rajt tbb ktes indulssal is jrhat, amire az idei kirstl mg nagyobb figyelem fog szegezdni. Tavaly Valtteri Bottas ausztriai elrugaszkodst rte sok brlat, ami 2018-ban mr thajtsos, vagy 10 msodperces stop-and-go-bntetssel jrna.
jabb keverkek:
2018-ban bemutatkozik az j hiperlgy abroncs, amely az Amerikai Nagydjon mr ltott rzsaszn festssel lesz jellve. Emellett mindegyik korbbi keverk eggyel lgyabb lesz, ami az elzetes jelentsek szerint krnknt legalbb egy msodperces javulst hozhat. A gyorsuls emellett tbb kerkcsert, kevesebb egykillsos stratgit s felfokozott izgalmakat hozhat.
A hiperlgyon kvl a kemnyebb gumik sklja is bvl a szuperkemny keverkkel, ezrt vltoznak a sznkdok is: hiperlgy – rzsaszn, ultralgy – lila, szuperlgy – piros, lgy – citromsrga, kzepes – fehr, kemny – vilgoskk, szupekemny – narancs, intermediate – zld, illetve extrm ess – sttkk.
AZ EDDIG BEJELENTETT, VLASZTHAT KEVERKEK
Ausztrl Nagydj: lgy, szuperlgy, ultralgy
Bahreini Nagydj: kzepes, lgy, szuperlgy
Knai Nagydj: kzepes, lgy, ultralgy
Azeri Nagydj: lgy, szuperlgy, ultralgy
Spanyol Nagydj: kzepes, lgy, szuperlgy
Kanadai Nagydj: szuperlgy, ultralgy, hiperlgy
Bcsz T-szrny s „cpauszony", betiltott trkkzs s ktelez glria
A sok vitt kivlt T-szrny s a „cpauszony" tiltott 2018-tl, mint ahogyan a felfggesztssel trtn trkkzs is. gy az olyan megoldsok, mint amelyeket a Ferrari s a Red Bull tavaly alkalmazott, szablytalanok lesznek.
A bcsz elemek mellett rkezett egy j is, a glrinak nevezett fejvd keret. A ktelez elem azonban nem lesz teljesen egysges, hiszen meghatrozott felttelek kztt reklmozsi s aerodinamikai lehetsgeket nyjt a csapatoknak.
A glria bevezetsvel a minimum slyhatr is megemelkedett 6 kilogrammal, gy 734 kg lesz. Viszont ez sem fogja teljesen fedni a keletkez felesleget, hiszen az elem akr 14 kg-t is nyomhat. Az istllknak kevesebb tere lesz a ballasztokkal jtszani, mikzben a nehezebb, magasabb piltk mg nagyobb htrnyt knytelenek elszenvedni.
Cskken a felhasznlhat motorok szma s az olajgets mrtke
Egy pilta tavaly mindegyik motorkomponensbl ngyet hasznlhatott fel 20 nagydj alatt, mg idn tbbnyire hrom (V6-os bels gs motor, turb, henergia-talakt) s kett (mozgsienergia-talakt, energiatrol, elektronikus vezrl) ll a rendelkezsre 21 versenyhtvgn.
A megbzhatsg teht mg fontosabb szerepet fog kapni a szezonban, mikzben a grdknak gy eggyel kevesebb lehetsge lesz tovbbfejlesztett egysget bevetni. Ha az istll a megfelel idpontban kpes elllni a mdostott erforrssal, akkor nagy elnyre tehet szert a tbbiekkel szemben.
A kevesebb motor mellett mg kevsb lehet az olajgets nyjtotta elnyket kihasznlni, hiszen 100 kilomteren csupn 0.6 litert lehet felhasznlni.
Kt bcsz, kt jonc
A tavalyi szezonzrn indul csapatfelllsok csak kt grdnl vltoztak. A visszavonul Felipe Massa helyre vgl nem Robert Kubica, hanem Szergej Szirotkin rkezett a Williamshez, mikzben a DTM-be knyszerl Pascal Wehrleint a GP3 s az F2 bajnoka, Charles Leclerc vltotta a Sauberben.
Gyerekek a rajtrcslnyok helyett
A Liberty Media gy dnttt, hogy eltnnek a csinos hlgyek a rajtrcsrl s az eredmnyhirdetsekrl is, ket a gyerekprogram rsztvevi vltjk.
Megvltozott kezdsi idpont
Az amerikai vezetsg a rajtrcslnyok eltntetse utn megreformlta a versenyhtvgk programjt is, gy a legtbb eurpai verseny pldul a megszokott 14 rs rajt helyett 15.10-kor kezddik.
Versenynaptr
Nemcsak a programok kezdsi idpontja vltozott, hanem a versenynaptr is. 2008 utn visszatrt a Francia Nagydj, mikzben a Nmet Nagydjat a megszokott 1 ves kihagys utn rendezik meg jra. A helysznek szma Malajzia elksznsvel is nvekszik, vagyis egy 2016-hoz hasonl, rekordhosszsg idny vr a meznyre s a szurkolkra is 2018-ban.
A VERSENYNAPTR
|
|
rajt |
|
|
Mrcius 25. |
Ausztrl Nagydj, Melbourne |
7.10 |
|
|
prilis 8. |
Bahreini Nagydj, Szahr |
17.10 |
|
|
prilis 15. |
Knai Nagydj, Sanghaj |
8.10 |
|
|
prilis 29. |
Azeri Nagydj, Baki |
14.10 |
|
|
Mjus 13. |
Spanyol Nagydj, Barcelona |
15.10 |
|
|
Mjus 27. |
Monaci Nagydj, Monte-Carlo |
15.10 |
|
|
Jnius 10. |
Kanadai Nagydj, Montreal |
20.10 |
|
|
Jnius 24. |
Francia Nagydj, Paul Ricard |
16.10 |
|
|
Jlius 1. |
Osztrk Nagydj, Red Bull Ring |
15.10 |
|
|
Jlius 8. |
Brit Nagydj, Silverstone |
15.10 |
|
|
Jlius 22. |
Nmet Nagydj, Hockenheim |
15.10 |
|
|
Jlius 29. |
Magyar Nagydj, Mogyord |
15.10 |
|
|
Augusztus 26. |
Belga Nagydj, Spa-Francorchamps |
15.10 |
|
|
Szeptember 2. |
Olasz Nagydj, Monza |
15.10 |
|
|
Szeptember 16. |
Szingapri Nagydj, Szingapr |
14.10 |
|
|
Szeptember 30. |
Orosz Nagydj, Szocsi |
13.10 |
|
|
Oktber 7. |
Japn Nagydj, Szuzuka |
7.10 |
|
|
Oktber 21. |
Amerikai Nagydj, Austin |
20.10 |
|
|
Oktber 26. |
Mexiki Nagydj, Mexikvros |
20.10 |
|
|
November 11. |
Brazil Nagydj, Sao Paulo |
18.10 |
|
|
November 25. |
Abu-dzabi Nagydj, Abu-Dzabi |
14.10 |
|
|
Korriglt kridk: ekkora a Mercedes valdi elnye?2018.03.10. 08:47

A Pirelli elrulta, mekkora idklnbsgek voltak Barcelonban az egyes gumitpusok kztt. Az adataik segtsgvel kapott korriglt eredmnyek rdekes kpet festenek az ersorrendrl.
sszesen t klnbz gumitpust hasznlt a mezny a barcelonai kt htben, s br a legtbb versenyz a legpuhbb hiperlgyon rte el a ktheti legjobb eredmnyt, az abroncsok kzti klnbsgek gy is alaposan neheztik az idk kirtkelst. A Pirelli e bizonytalansgban prblt nmi tjkozdsi pontot adni azzal, hogy megosztotta, becslseik s tapasztalataik alapjn mekkora az iddifferencia a papucsok kztt Barcelonban.
A skla a kvetkezkppen alakul: a kzepes s a lgy kztt 0,8 msodperc, a lgy s az ultralgy kztt 0,4 msodperc, a szuperlgy s az ultralgy kztt 0,6 msodperc, az ultralgy s a hiperlgy kztt pedig 0,7-0,8 msodperc van. Mindez azt jelenti, hogy a legpuhbb gumi legalbb 2,5 msodperccel jobb a kzepesnl. A kemny tpus azrt nincs a listn, mert azt a kt htben senki sem hasznlta komoly etapokon.
Mario Isola, a Pirelli sportigazgatja elmondta, a fenti rtkeket a csapatoknl mrt eredmnyek tlaga adta meg, vagyis a differencik istllnknt vltozhatnak, attl fggen, melyik aut hogyan bnik a gumikkal.
Az olasz hozztette, knny dolguk nekik sem volt a kirtkelssel az jraaszfaltozs miatt, mely elvette korbbi tmpontjaikat. „A plya teljesen ms lett a rgi vltozathoz viszonytva. A korbbi jelentsen koptatta a gumikat, a kemnyebb keverkekre volt alkalmas. A mostani aszfaltfellet simbb, nincs akkora kops, sem elhasznlds, a tapads viszont gy is j” – nyilatkozta.
A Pirelli megadott adatait nem rt vatosan kezelni. Ha az sszestett teszteredmnyeket korrigljuk a gumik kzti idklnbsgek alapjn, legalbbis kapunk pr furcsa eredmnyt. Pldul Kevin Magnussen elssgt...
A valdi legjobb krk:
Versenyz Csapat Legjobb krid Gumi Nap
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:17,182 hiperlgy 7.
2. Kimi Rikknen Ferrari 1:17,221 hiperlgy 8.
3. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:17,784 hiperlgy 8.
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:18,047 hiperlgy 6.
5. Carlos Sainz Renault 1:18,092 hiperlgy 8.
6. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:18,360 szuperlgy 7.
7. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:18,363 hiperlgy 7.
8. Lewis Hamilton Mercedes 1:18,400 ultralgy 6.
9. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:18,412 ultralgy 8.
10. Valtteri Bottas Mercedes 1:18,560 ultralgy 6.
11. Nico Hlkenberg Renault 1:18,675 hiperlgy 7.
12. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:18,855 hiperlgy 7.
13. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:18,949 hiperlgy 8.
14. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:18,967 hiperlgy 8.
15. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:19,118 hiperlgy 8.
16. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:19,189 lgy 8.
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:19,244 hiperlgy 7.
18. Robert Kubica Williams-Mercedes 1:19,629 szuperlgy 7.
19. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:19,634 hiperlgy 7.
20. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:19,842 lgy 7.
22. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:19,954 lgy 8.
23. Nyikita Mazepin Force India-Mercedes 1:25,628 kzepes 1.
Kridk a gumik kzti klnbsgek korrekcijval:
Versenyz Csapat Legjobb krid Nap
1. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:17,060 7.
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:17,182 7.
3. Kimi Rikknen Ferrari 1:17,221 8.
4. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:17,489 8.
5. Lewis Hamilton Mercedes 1:17,700 6.
6. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:17,712 8.
7. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:17,784 8.
8. Valtteri Bottas Mercedes 1:17,860 6.
9. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:18,047 6.
10. Carlos Sainz Renault 1:18,092 8.
11. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:18,142 7.
12. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:18,254 8.
13. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:18,363 7.
14. Robert Kubica Williams-Mercedes 1:18,542 7.
15. Nico Hlkenberg Renault 1:18,675 7.
16. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:18,855 7.
17. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:18,949 8.
18. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:18,967 8.
19. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:19,118 8.
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:19,244 7.
22. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:19,634 7.
23. Nyikita Mazepin Force India-Mercedes 1:23,128 1.
Mindez persze csak jtk. Ennl mr valamivel rdekesebb eredmnyt hoz, ha a differencikat az egyes napok vgeredmnyeinl vesszk szmtsba. Ez alapjn Daniel Ricciardo pnteki 1:18,327-es szuperlgyas krbl pldul 1:17,027-es eredmny lesz, azaz 0,194-del jobb id, mint Kimi Rikknen aznapi legjobbja.
Valtteri Bottas 1:18,825-s kzepes gumis kre viszont mg ezt is tlszrnyaln: 1:16,325 lenne belle.
A finn cstrtkn a kzepes gumin rte el legjobb idejt, abbl levonva a 2,5 msodperces gumiklnbsget, 1:17,032-es idt kapnnk, szintn jobbat Vettel legjobbjnl. Mindezt radsul Bottas egy versenyszimulci kzben rte el. Csapattrsa, Lewis Hamilton szintn kzepesen futott idejt tszmtva ismt 17-en belli eredmnyt kapunk: 1:16,796.
De az lmezny mgtt is rdekesen alakulna a sorrend. Fernando Alonso hiperlgyon 1:17,784-et futott. Romain Grosjean a Haasszal az ultralgy keverket hasznlta, m ha az azon elrt idejt korrigljuk, 1:17,712-t kapunk, vagyis hajszllal jobb krt a McLarennl. Magnussen 1:17,0-s idejt pedig mr fenti tblzatunkban kzltk.
A 7. tesztnap korriglt vgeredmnye:
Versenyz Csapat Id
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:16,796
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:17,032
3. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:17,060
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:17,182
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:18,142
6. Robert Kubica Williams-Mercedes 1:18,329
7. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:18,363
8. Nico Hlkenberg Renault 1:18,675
9. Carlos Sainz Renault 1:18,725
10. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:18,855
11. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:19,244
12. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:19,562
13. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:19,634
A 8. tesztnap korriglt vgeredmnye:
Versenyz Csapat Id
1. Valtteri Bottas Mercedes 1:16,325
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:17,027
3. Kimi Rikknen Ferrari 1:17,221
4. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:17,429
5. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:17,712
6. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:17,784
7. Carlos Sainz Renault 1:18,092
8. Lewis Hamilton Mercedes 1:18,164
9. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:18,254
10. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:18,949
11. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:18,967
12. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:19,118
Ha teljesen hiteles kpet nem is adnak adataik, a Pirelli segtsgvel valamelyest mgis kzelebb juthatunk annak megrtshez, mirt is gondoljk olyan sokan, hogy az lmeznyben a Mercedes van lpselnyben, mgttk pedig a McLaren s a Renault mellett mr a Haas is beleszlhat a maradk helyezsekrt foly kzdelembe.
Van viszont egy j hrnk: mr csak kt ht, s vgre e szmolgatsra sem lesz szksgnk!
A versenyzknl Vettel a legjobb, a Mercedes 1000 krig jutott2018.03.10. 08:46

Vget rt a Forma–1 2018-as tli felkszlsi idszaka. A kt ht leggyorsabbjnak a Ferrari bizonyult, a Mercedes meglepen htul vgzett a listn, a krszmot tekintve viszont sikerlt visszahdtaniuk az elssget. sszestett eredmnyek.
Furcsa jelensg: Lewis Hamilton ppen csak befrt a barcelonai tesztsorozat legjobb 8 helyezettje kz az sszestett tabelln, Valtteri Bottas csak a 10., Max Verstappen pedig a mr-mr zavarba ejt 20. pozciban szernykedik. Tkletes illusztrcija ez annak, mennyire nem csak a kridk szmtanak egy gyakorls sorn.
Beszdes, hogy a tblzat utols oszlopban sorjznak a 7-esek s 8-asok. A mezny dnt tbbsge e kt tesztnapon futotta a leggyorsabb krt, ekkor volt a legjobb a plya llapota, s ekkor kerltek fl az autkra a legpuhbb gumik is. Kivve a Mercedest s a Red Bullt, akik bajnokeslyesknt mr vagy a korbbi napokban letudtk teljestmnyfelmr kreiket, vagy inkbb Ausztrlira hagytk azt.
Az els kt helyen a Barcelonban 2007 ta futott kt legjobb eredmnnyel a Ferrarinak gy viszonylag nagy az elnye a meglepetsre harmadik helyen vgz Fernando Alonsval szemben. ket a 6. napon a gzba tapos Daniel Ricciardo, az gretesnek tn Renault-t kormnyz Carlos Sainz, valamint a nagy meglepetst okoz Haas s Kevin Magnussen kveti.
Az utols kt napon igencsak rkapcsol amerikaiak a szakembereket is megleptk azzal, hogy a McLarenhez s a Renault-hoz csatlakozva a kzpmezny lbolyba kapaszkodtak fel. Mgpedig gy, hogy Magnussen a legkemnyebb gumi a top 10-ben. De ugyanilyen de meglepets az is, hogy a Toro Rosso ennyire versenykpesnek tnik a Honda-motorral, amellyel egyedl az utols nap vgn addott kisebb problma.
A tabella aljn a Williams, a Force India s a Sauber gyengbb produkcija mr kevsb rzdik megtvesztsnek. A svjciak tovbbra is sereghajtnak tnnek, a tavalyi 4. helyezett bevallsa szerint is mg kiforratlan, flksz autt hasznlt Barcelonban, Grove pedig nem keltett j benyomst a plyn, m eredmnyeiket nmikpp legalbb kozmetikzza a versenyzk ltal hasznlt gumik tpusa.
A 8 tesztnap sszestett ideredmnyei:
Versenyz Csapat Legjobb krid Gumi Nap
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:17,182 hiperlgy 7.
2. Kimi Rikknen Ferrari 1:17,221 hiperlgy 8.
3. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:17,784 hiperlgy 8.
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:18,047 hiperlgy 6.
5. Carlos Sainz Renault 1:18,092 hiperlgy 8.
6. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:18,360 szuperlgy 7.
7. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:18,363 hiperlgy 7.
8. Lewis Hamilton Mercedes 1:18,400 ultralgy 6.
9. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:18,412 ultralgy 8.
10. Valtteri Bottas Mercedes 1:18,560 ultralgy 6.
11. Nico Hlkenberg Renault 1:18,675 hiperlgy 7.
12. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:18,855 hiperlgy 7.
13. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:18,949 hiperlgy 8.
14. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:18,967 hiperlgy 8.
15. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:19,118 hiperlgy 8.
16. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:19,189 lgy 8.
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:19,244 hiperlgy 7.
18. Robert Kubica Williams-Mercedes 1:19,629 szuperlgy 7.
19. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:19,634 hiperlgy 7.
20. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:19,842 lgy 7.
22. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:19,954 lgy 8.
23. Nyikita Mazepin Force India-Mercedes 1:25,628 kzepes 1.
Vettel mindenki eltt, de csak a Mercedes 1000 kr fltt
A tesztek esetben taln valamivel fontosabb krszmok tekintetben mr valamelyest megszokottabb az sszkp. A versenyzk kzl Sebastian Vettel lett a krrekorder a maga 9 versenytvjval s kzel 3000 kilomtervel. t a Mercedes prosa kveti – Lewis Hamilton kt versenytvval elmaradt csapattrstl.
Az elz vekben nem volt megszokott, hogy Renault- vagy Honda-motoros versenyzt ltunk az els 5 kztt, m most Pierre Gasly s Carlos Sainz jvoltbl ez is megtrtnt.
A legkevsb felkszltnek furcsamd a kt legrutinosabb rsztvev, Kimi Rikknen s Fernando Alonso vallhatja magt, elbbi a balszerencse, utbbi a mszaki hibk ldozata lett. A tapasztalatlanabbak kzl Gasly mellett az jonc Charles Leclerc elgedett lehet kradagjval, Szergej Szirotkin s Lance Stroll mr kevsb.
A versenyzk ltal teljestett krk, kilomterek:
Versenyz Csapat Kr Km
1. Sebastian Vettel Ferrari 643 2 993,165
2. Valtteri Bottas Mercedes 584 2 718,520
3. Lewis Hamilton Mercedes 456 2 122,680
4. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 452 2 104,060
5. Carlos Sainz Renault 444 2 066,820
6. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 419 1 950,445
7. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 411 1 913,205
8. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 381 1 773,555
9. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 375 1 745,625
10. Esteban Ocon Force India-Mercedes 372 1 731,660
11. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 370 1 722,350
12. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 364 1 694,420
13. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 354 1 647,870
14. Nico Hlkenberg Renault 351 1 633,905
15. Lance Stroll Williams-Mercedes 343 1 596,665
16. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 336 1 564,080
17. Sergio Prez Force India-Mercedes 317 1 475,635
18. Romain Grosjean Haas-Ferrari 314 1 461,670
19. Kimi Rikknen Ferrari 286 1 331,330
20. Fernando Alonso McLaren-Renault 263 1 224,265
22. Robert Kubica Williams-Mercedes 122 567,910
23. Nyikita Mazepin Force India-Mercedes 22 102,410
A csapatok kzl mr-mr hagyomny, hogy a Mercedes teljesti a legtbb kilomtert. Egyedl k jutottak 1000 kr fl m a Ferrari nem megbzhatsga, inkbb Rikknen balszerencsje miatt maradt csak el tle. Kalapemelst rdemel az els teszthetet mg a legszorgalmasabbknt zr Toro Rosso s a Honda.
A sor vgn toporg McLaren mr hozzszokhatott ahhoz, hogy v a legkevesebb kr – Fernando Alonsk tvolsga kevesebb mint 60%-a a Mercedesnek.
A csapatok ltal teljestett krk, kilomterek:
Csapat Megtett kr Megtett km
1. Mercedes 1 040 4 841
2. Ferrari 929 4 324
3. Toro Rosso-Honda 822 3 826
4. Willams-Mercedes 819 3 812
5. Renault 795 3 701
6. Sauber-Ferrari 786 3 659
7. Red Bull-TAG Heuer 783 3 645
8. Force India-Mercedes 711 3 310
9. Haas-Ferrari 695 3 235
10. McLaren-Renault 599 2 788
A motorgyrtk kztt ezttal igen szoros volt a kzdelem. A Mercedes 700 kilomterrel elzte meg a Ferrarit, a Renault lemaradsa hrom versenytv. Mivel a Honda a hrom csapatot erforrssal ellt rivlisaival ellenttben csak a Toro Rossval dolgozik, nagy htrnya nem meglep. Az teljestmnyket ennlfogva az egy istllra jut kilomterek minstik leghitelesebben. Ilyen sszevetsben egyedl a Mercedes elzi meg ket, a Ferrarit majd’ 100 kilomterrel.
Az erforrsok ltal teljestett krk, kilomterek:
Motor Megtett kr Megtett km
1. Mercedes 2 570 11 963
2. Ferrari 2 410 11 219
3. Renault 2 177 10 134
4. Honda 822 3 826
Forma 1 msodik teszt - IV. nap2018.03.09. 19:07

Vget rt a msodik barcelonai tesztsorozat, s ezzel a felkszlsi idszak is lezrult. A csapatok most elkezdik a szezonnyitra val felkszlst, ahol a csapatok mr lben feszlhetnek egymsnak, s ahol vgre kiderl, egszen pontosan miknt festenek az erviszonyok.
Mr csak 2 ht van htra, s mrcius 25-n vgre felbgnek a motorok az ausztrl plyn! Brjuk ki, mr csak egy pici van htra!
A pnteki tesztnap vgeredmnye:
A mai napon Sebastian Vettel csapattrsa, Kimi Raikknen tesztelt. A finn pilta volt a leggyorsabb a Ferrarival, a legjobb krideje 1:17.221 volt.
1. Kimi Raikkonen Ferrari 157 1:17.221 Hypersofts
2. Fernando Alonso McLaren 93 1:17.784 Hypersofts
3. Carlos Sainz Renault 45 1:18.092 Hypersofts
4. Daniel Ricciardo Red Bull 92 1:18.327 Supersofts
5. Romain Grosjean Haas 191 1:18.412 Ultrasofts
6. Valtteri Bottas Mercedes 104 1:18.825 Mediums
7. Brendon Hartley Toro Rosso 156 1:18.949 Hypersofts
8. Esteban Ocon Force India 163 1:18.967 Hypersofts
9. Charles Leclerc Sauber 75 1:19.118 Hypersofts
10. Sergey Sirotkin Williams 105 1:19.189 Softs
11. Lewis Hamilton Mercedes 97 1:19.464 Supersofts
12. Lance Stroll Williams 27 1:19.954 Softs
|